نماد سایت خبرکده

‌🔸طالبان و جمهوری اسلامی بر سر …

‌🔸طالبان و جمهوری اسلامی بر سر … 645014001672066802 1024x698

 

 

‌🔸طالبان و جمهوری اسلامی بر سر حقوق زنان در دو کشور افعانستان و ایران جنگ لفظی دارند. در تازه‌ترین واکنش، طالبان به وزارت خارجه ایران واکنش نشان داد و نوشت «بهتر است ابتدا خواهران معترض و ناراضی خود را قناعت دهند.»
@VahidHeadline

🔸یک روزنامه اسرائیلی خبر داد که ترکیه قصد دارد یک زوج کُرد ایرانی را که به دلیل شرکت در اعتراضات ۹۶ با حکم اعدام روبه‌رو هستند، به ایران بازگرداند.
جروزالم پست روز دوشنبه پنجم دی در گزارشی، نام این دو شهروند ایرانی را حسین منبری و شه‌وگار محمدی اعلام کرد.
اولین بار هفته گذشته یک وب‌سایت ترکی‌زبان، از تصمیم ترکیه برای اخراج آنان از کشور خبر داده بود.
@VahidHeadline

🔸مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان شرقی، اعلام کرد در پی انفجار در کارخانه رنگ‌سازی صنایع اطلس فوم سهند در شهرک سلیمی شهرستان آذرشهر «۶۵ نفر» مصدوم شدند.
@VahidHeadline

🔸سخنگوی وزارت خارجه ایران روزنامه لبنانی النهار را به تحریف اظهارات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه درباره نفوذ ایران در منطقه متهم کرد و گفت نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه «با روایت‌های این فرد یا آن فرد یا آن نشریه یا آن رسانه شکل نمی‌گیرد».
ناصر کنعانی گفت آنچه در روزنامه عربی‌زبان النهار لبنان از اظهارات امانوئل مکرون درباره نفوذ ایران در منطقه منتشر شده نسبت به آنچه در روزنامه فرانسوی‌زبان لوموند منتشر شده، «کاملا متناقض است».
او افزود که مکرون در گفت‌وگو با لوموند «اشاره دارد که حل مسائل منطقه متناسب با نفوذ ایران، بدون حضور ایران میسر نیست.»
@VahidHeadline

🔸مجید صادقی، رئیس انجمن علمی روان‌پزشکان ایران در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی نسبت به کمبود داروهای روان‌پزشکی در ایران هشدار داد.
آقای صادقی در نامه خود که متن آن روز دوشنبه پنجم دی در رسانه‌های ایران منتشر شد، نوشته است کمبود داروهای مرتبط با حوزه‌ روان‌پزشکی در کشور، «جمعیت بزرگی» را که نیازمند این داروها هستند با «دشواری‌های جدی» مواجه کرده است.
او هشدار داده که «قطع مصرف و حتی تغییر ناگزیر» این داروها برای بیماران «تبعاتی بسیار ناگوار» دارد و بیماران را با «خطر بازگشت علایم شدید بیماری» روبه‌رو می‌کند.
@VahidHeadline

🔸ایروان مسعودی‌اصل، بازرس کل امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی، در برنامه تلویزیونی «فرامتن» که با موضوع بحث دارو از شبکه «افق» پخش شد، از شکست طرح «دارویار» خبر داد. طرحی که در بودجه سال ۱۴۰۱ توسط مجلس برای جلوگیری از تاثیر حذف ارز ترجیحی از بودجه کشور بر قیمت دارو به تصویب رسیده بود.
@VahidHeadline

🔸علی خسروانی مالک فروشگاه‌های فروش خودرو «اتوخسروانی» در توییتر نوشت سه شعبه این فروشگاه پلمب شده اما او از دلیل این اقدام اداره اماکن بی‌خبر است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بروجرد هم امروز گفت دو واحد صنفی « به دلیل بی‌حجابی فروشندگان با دستور دادستان بروجرد پلمب شده است.»
در روزهای گذشته هم اخباری مبنی بر پلمب کسب وکارها با اتهاماتی چون همراهی با اعتراض‌ها واعتصاب‌ها یا عدم رعایت مقررات حجاب منتشر شده است.
@VahidHeadline

🔸رسانه‌های ایران از آزادی ۱۴ ماهیگیر اهل چابهار در استان سیستان و بلوچستان از اسارت گروه الشباب در سومالی خبر دادند و اعلام کردند که این ماهیگیران به ایران بازگردانده شدند.
@VahidHeadline

🔸ده‌ها نفر در بروکسل در اعتراض به حکم زندان طولانی‌مدت یک امدادگر بلژیکی در ایران اقدام به راهپیمایی کردند و خواستار آزادی وی شدند.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود ۵۰ نفر در این راهپیمایی که روز کریسمس و زیر باران در مرکز بروکسل، پایتخت بلژیک، انجام شد با تصاویری از اولیویه فانده‌کاستیل شرکت کردند.
@VahidHeadline

🔸روسیه اعلام کرد حمله شبانه پهپاد اوکراینی به پایگاه بمب‌افکن انگلس در جنوب این کشور سه کشته برجای گذاشت. بر اساس گزارش‌ها پدافند هوایی این پهپاد را سرنگون کرد اما سقوط این هواپیمای بدون سرنشین تلفاتی به دنبال داشت.
@VahidHeadline

🔸مقام‌های نظامی کره جنوبی اعلام کردند که چندین پهپاد کره شمالی از مرز بین دو کشور عبور کرده‌اند و وارد حریم هوایی کره جنوبی شده‌اند.
ارتش کره جنوبی می‌گوید ابتدا تلاش کرده با شلیک هشدار پهپادها را دور کند اما با نادیده گرفتن این هشدارها جت‌های جنگنده و هلی‌کوپترهای نظامی برای منهدم کردن آنها به پرواز درآمده‌اند.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل