• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

‌🔸خبرگزاری هرانا، ارگان خبری م …

  • کد خبر : 122322
  • 04 دی 1401 - 2:00
‌🔸خبرگزاری هرانا، ارگان خبری م …

    ‌🔸خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در گزارش جدید خود می‌گوید از ۲۶ شهریور تاکنون ۵۸ تن از معترضان به اعدام محکوم شده‌اند یا در معرض صدور حکم اعدام قرار دارند. تاکنون حکم ۲ تن از معترضان محکوم به اعدام به اجرا در آمده است. ۱۱ تن دیگر به […]

 

‌🔸خبرگزاری هرانا، ارگان خبری م … 582272001671921002

 

‌🔸خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در گزارش جدید خود می‌گوید از ۲۶ شهریور تاکنون ۵۸ تن از معترضان به اعدام محکوم شده‌اند یا در معرض صدور حکم اعدام قرار دارند.
تاکنون حکم ۲ تن از معترضان محکوم به اعدام به اجرا در آمده است. ۱۱ تن دیگر به اعدام محکوم شده اند و ۴۷ تن دیگر با اتهاماتی روبرو هستند که می‌تواند به صدور حکم اعدام برای آنان منجر شود.
@VahidHeadline

🔸هم‌زمان با یکصدمین روز خیزش انقلابی ایرانیان، روز سوم دی (۲۴ دسامبر) شهروندان ایرانی و غیرایرانی در کشورهای آلمان، ترکیه، آمریکا، دانمارک و … تجمعاتی اعتراضی بر پا کردند.
@VahidOOnLine

🔸نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی در نامه‌ای از زندان اوین، ضمن افشای جزییاتی از آزار و اذیت و شکنجه زنان بازداشت‌شده در جریان اعتراضات سراسری، «تعرض جنسی به زنان معترض را ابزاری برای سرکوب معترضان» از سوی جمهوری اسلامی دانست.
@VahidHeadline

🔸طبق گزارش نهادهای دولتی، در پی بارش برف ۱۶ استان ایران درگیر برف، کولاک و آبگرفتگی شده‌اند.
هلال احمر از امدادرسانی و اسکان اضطراری صدها نفر خبر داده است. مدارس حدود ۱۰ استان غیرحضوری یا تعطیل شده‌اند و فرودگاه مهرآباد تهران هم از لغو و تاخیر در برخی پروازها خبر داده است.
@VahidOOnLine

🔸یکی از اعضای خانواده الهام مدرسی، نقاش سنندجی بازداشت شده در زندان کچویی کرج می‌گوید وضعیت جسمانی او وخیم است و هر لحظه امکان دارد کبدش را از دست بدهد.
این عضو خانواده الهام مدرسی گفت الهام به بیماری ژنتیکی کبد و روده مبتلا است و به «رسیدگی فوری» پزشکی نیاز دارد اما مقامات زندان اجازه نمی دهند او به مراکز درمانی اعزام شود.
@VahidHeadline

🔸گزارش‌ها از ایران حاکی است که حکم چهار سال زندان مصطفی نیلی، وکیل دادگستری، در پرونده موسوم به «دادخواهان سلامت»، به مرحله اجرا درآمد.
فاطمه نیلی، خواهر این وکیل زندانی، روز شنبه سوم دی‌ماه با انتشار توئیتی اعلام کرد: «مطلع شدیم از تاریخ ۲۰ آذرماه، حکم پرونده دادخواهان سلامت برای مصطفی به اجرا درآمده و همزمان در همان روز، برای پرونده جدید، ۶۰۰ میلیون قرار وثیقه صادر شده است.»
@VahidHeadline

🔸در ادامه حمایت سیاستمداران اتریش از معترضان در ایران، لوكاس هَمر، از نمایندگان پارلمان اتریش نیز با انتشار تصویری مقابل سفارت جمهوری اسلامی در وین با عکس عباس دریس، معترض ایرانی محکوم به اعدام، کفالت سیاسی او را بر عهده گرفت.

🔸در پی هدف قرار گرفتن زیرساخت‌های غیرنظامی و مناطق مسکونی اوکراین توسط ارتش روسیه با صدها پهپاد ایرانی، مشاور ارشد رئیس‌جمهوری اوکراین خواهان «تعطیلی» کارخانه‌های تسلیحاتی ایران و بازداشت تامین‌کنندگان آن شد.
@VahidHeadline
محمد صدر دیپلمات سابق و مشاور ارشد جواد ظریف در وزارت خارجه دولت حسن روحانی در مصاحبه‌ای گفته است: «روسیه با اقدامات اخیر خود مخصوصا در قضایای اوکراین و بحث پهپادها ضربه بسیار مهلکی به موقعیت بین‌المللی ایران زد و باعث شد که روز‌ به روز تحریم‌ها علیه ایران افزایش یابد.»
او افزوده این در حالی است که «روسیه به لحاظ اقتصادی به‌هیچ‌وجه توان جبران این تحریم‌ها علیه ایران را ندارد».
@VahidHeadline

🔸طالبان در یک دستور تازه کار زنان در تمام سازمان‌های غیردولتی داخلی و خارجی را ممنوع اعلام کرده است.
وزارت اقتصاد طالبان با صدور یک مکتوب به تمام موسسات غیردولتی داخلی و خارجی در افغانستان اطلاع داده است که تا «هدایت ثانی» کار تمام کارمندان زن که در بخش‌های مختلف این موسسات کار می‌کنند، متوقف شود.
سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به این خبر آن را «تلاش تاسف بار دیگری برای حذف زنان از فضای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی» خوانده است.
@VahidAfLine

🔸کنگره روز جمعه لایحه قانون جدید انتخابات را برای تغییر قانون پیچیده حاکم برای صدور تاییدیه رقابت‌های ریاست جمهوری تصویب کرد که آسوشیتدپرس آن را جدیدترین تلاش برای جلوگیری از تکرار فشار خشونت آمیز دونالد ترامپ برای جبران شکست خود در انتخابات ۲۰۲۰ توصیف کرده است.
@VahidHeadline

🔸روز شنبه، بار دیگر تظاهراتی در اعتراض به تیراندازی و قتل سه کرد در پاریس برگزار شد که با خشونت همراه بوده است.
شماری از تظاهرکنندگان خودروها را واژگون کردند و آنها را به آتش کشیدند و اشیایی را به سوی ماموران پلیس پرتاب کردند و پلیس نیز با شلیک گاز اشک‌آور به این اعتراضات پاسخ داد.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=122322

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.