• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از م …

  • کد خبر : 122392
  • 04 دی 1401 - 18:40
رسانه‌های اسرائیلی به نقل از م …

    رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مقامات اطلاعاتی غربی اعلام کردند که روسیه در حال آماده شدن برای تامین هواپیماهای جنگنده سوخو-۳۵ به ایران در آینده‌ای نزدیک است. بر اساس گزارش کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل، توافق ایران و روسیه می‌تواند تحویل ۲۴ فروند جنگنده را دربر بگیرد که در ابتدا قرار بود روسیه آنها […]

 

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از م … 574401001671981010

 

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مقامات اطلاعاتی غربی اعلام کردند که روسیه در حال آماده شدن برای تامین هواپیماهای جنگنده سوخو-۳۵ به ایران در آینده‌ای نزدیک است.

بر اساس گزارش کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل، توافق ایران و روسیه می‌تواند تحویل ۲۴ فروند جنگنده را دربر بگیرد که در ابتدا قرار بود روسیه آنها را به مصر بفروشد، اما آمریکا مانع این فروش شد.

این گزارش حاکی است که پس از لغو توافق فروش جنگنده‌های سوخو به مصر، روسیه به دنبال خریدار جدیدی برای این هواپیماهای نظامی خود بوده است.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل بدون اشاره به جزئیاتی اضافه کرد که بر اساس اطلاعات سرویس‌های اطلاعاتی غربی، خلبانان ایرانی پیشتر آموزش‌هایی برای استفاده از این جنگنده‌ها دیده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که رسانه‌های ایران در شهریورماه به نقل از فرمانده نیروی هوایی ارتش، اعلام کردند که خرید جت‌های جنگنده سوخو-۳۵ روسیه در دستور کار ارتش جمهوری اسلامی قرار دارد.

دو هفته پیش نیز، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در یک نشست خبری با استناد به ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا در مورد گسترش همکاری‌های نظامی و تسلیحاتی دو کشور همسایه گفته بود روسیه مشغول آموزش خلبانان ایرانی برای استفاده از جنگنده سوخو-۳۵ است و جمهوری اسلامی قادر خواهد بود ظرف یک‌سال این نوع جنگنده را از مسکو تحویل بگیرد.

دولت آمریکا در مورد «همکارهای گسترده نظامی» ایران و روسیه هشدار داده و آن را برای اوکراین، همسایگان ایران، و برای جهان «زیان‌بار» خوانده است.
@VahidHeadline

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=122392

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.