• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌🔸امروز، سوم دی، یکصدمین روز ا …

  • کد خبر : 122297
  • 03 دی 1401 - 18:20
‌🔸امروز، سوم دی، یکصدمین روز ا …

    ‌🔸امروز، سوم دی، یکصدمین روز از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد است. کشته شدن مهسا امینی، آغازگر اعتراضات جاری ایران بود که در بسیاری از نقاط، همچنان ادامه دارد. معترضان خواستار تغییرات اساسی در شرایط زندگی خود و نظام حکومتی کشورشان هستند. زنان، جوانان و دانشجویان پیشاپیش راس این حرکت […]

 

‌🔸امروز، سوم دی، یکصدمین روز ا … 121401001671893402

 

‌🔸امروز، سوم دی، یکصدمین روز از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد است.
کشته شدن مهسا امینی، آغازگر اعتراضات جاری ایران بود که در بسیاری از نقاط، همچنان ادامه دارد. معترضان خواستار تغییرات اساسی در شرایط زندگی خود و نظام حکومتی کشورشان هستند.
زنان، جوانان و دانشجویان پیشاپیش راس این حرکت قرار داشته‌اند.
@VahidHeadline

🔸در یکصدمین روز خیزش انقلابی مردم و در ادامه ناتوانی دولت در حل مشکلات اقتصادی، روز شنبه سوم دی ماه، سکه طلا ۲۰ میلیون تومان را رد کرد و دلار آمریکا به مرز ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.
سکه تمام نیز در معاملات امروز به مرز ۲۰ میلیون تومان رسیده و هر گرم طلا بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شده است.
@VahidOOnLine

🔸ساعاتی پس از اعلام خبر پذیرش فرجام‌خواهی پرونده محمد قبادلو در دیوان عالی کشور، این نهاد عالی قضایی با صدور اطلاعیه‌ای دیگر خبر اولیه خود را «اصلاح» کرد و از تایید حکم اعدام قبادلو خبر داد. صبح امروز، روابط عمومی دیوان عالی کشور در اطلاعیه‌ای از پذیرش فرجام‌خواهی سامان یاسین و محمد قبادلو خبر داده بود.
@VahidHeadline

🔸سعید مدنی، پژوهشگر و فعال سیاسی ملی-مذهبی، در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب به دو اتهام «تشکیل و اداره گروه‌های معاند نظام» و «تبلیغ علیه نظام» متهم و به ۹ سال حبس محکوم شد.
@VahidOOnLine

🔸وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مدعی کشف یک «شبکه خرابکاری» در شهرک اکباتان تهران شد و گفت که ۳۹ نفر را در این رابطه بازداشت کرده است.
این نهاد امنیتی در اطلاعیه‌ای افراد بازداشت‌شده را عضو «بزرگ‌ترین شبکه خرابکاری تهران» خوانده و آن‌ها را به «ارتباطات هدفمند با خارج از ایران» و نیز سازمان مجاهدین خلق متهم کرده است.
@VahidHeadline

🔸جامعه مدرسین حوزه قم در بیانیه‌ای ضمن حمایت از اقدام قوه قضائیه جمهوری اسلامی در اعدام دو تن، محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد، از این قوه خواست «با قاطعیتی به‌مراتب بیشتر» به «اعدام عبرت‌آموز» دیگر معترضانی که این بیانیه آنها را «محاربین و مفسدین باغی» خواند، اقدام کند.
@VahidHeadline

🔸«خبرنامه امیرکبیر» روز جمعه، دوم دی‌ماه، خبر داد که هیئت رئیسه دانشگاه امیرکبیر علاوه بر منع شماری از دانشجویان از تحصیل در ترم جاری، مانع از ورود آن‌ها به خوابگاه و استفاده از امکانات دانشگاه شده‌اند.
@VahidHeadline
به گفته یک مقام مسئول در دانشگاه صنعتی شریف در تهران، در پی اعتراضات دانشجویی، ۳۳ حکم بدوی برای دانشجویان این دانشگاه صادر شده است.
هادی نوبهاری احکام صادرشده را شامل «تذکر کتبی و توبیخ کتبی تا یک یا ۲.۵ سال منع موقت از تحصیل برخی به‌ صورت تعلیقی» عنوان کرد.
به گفته او، احکام بدوی صادره، در فرایند تجدید نظر با توجه به «پایبندی افراد در فضای حقیقی و مجازی» مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.
@VahidHeadline

🔸مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی در خبری که نشان از افزایش بحران بنزین در ایران دارد از کسری «روزانه ۱.۲ میلیون لیتری» بنزین خبر داد.
در روزهای گذشته گزارش‌هایی هم درباره کیفیت پایین بنزین در ایران گزارش شده است.
@VahidHeadline

🔸کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور روز شنبه، سوم دی، در چندین شهر در مناطق مختلف ایران تجمع اعتراضی برگزار کردند.
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، تجمع‌های این کارکنان در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت نامناسب معیشتی صورت گرفته و مهم‌ترین درخواست آنها افزایش حقوق‌ عنوان شده است.
@VahidHeadline

🔸کمتر از یک روز پس از انتشار گزارش کمیته حقیقت‌یاب مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص محاصره و هجوم روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره، این گزارش در فهرست پرفروش‌ترین‌های شرکت آمازون قرار گرفته است.
در گزارش کمیته که با عضویت هفت نماینده حزب دموکرات و دو عضو حزب جمهوری‌خواه منتشر شد، توصیه شده است که شخص دونالد ترامپ به عنوان عامل اصلی در ایجاد شورش تلاش برای اخلال در کار کنگره، فریب کشور و نشر اکاذیب متهم شود.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

🔸اشکان خطیبی٬بازیگر سینمای ایران در پست اینستاگرامی‌اش از آنچه در نود روز گذشته برایش اتفاق افتاده نوشته است: «نود روز است که در خوف و خفا زندگی می‌کنم. یکم مهرماه برای اتهاماتم! با خشونت رفتاری و گفتاری از سوی بازجوها تفهیم اتهام و به قاضی ارجاع داده شدم. پس از آن نیز از سوی دیگرانی چندین ساعت دیگر بازجویی و تفتیش عقیده شدم. به بهانهٰ توهین به مقدسات در خیابان مورد حمله‌ٰ فیزیکی لباس شخصی‌ها قرار گرفتم و بارها تلفنی تهدید به مرگ شدم تا آنجا که خط تلفنم را واگذار کردم. دست از زندگیم، کارم و هر آن‌چه ساخته بودم کشیدم. در این مدت یک بار سکته کردم و هر روز از یادآوری آنچه بر سرم آوردند دچار حمله‌های عصبی می‌شوم.
@VahidHeadline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=122297

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.