• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
0

‌دولت آلمان می‌گوید تمام ضمانت …

  • کد خبر : 122257
  • 03 دی 1401 - 0:10
‌دولت آلمان می‌گوید تمام ضمانت …

    ‌دولت آلمان می‌گوید تمام ضمانت‌نامه‌های اعتباری و سرمایه‌گذاری برای توسعه تجارت با جمهوری اسلامی را به خاطر سرکوب معترضان در ایران «رسماٌ تعلیق کرده است». وزارت اقتصاد آلمان روز جمعه دوم دی‌ماه اعلام کرد که همچنین، دیگر «فرمت‌های اقتصادی» با ایران از جمله مذاکرات در مسائل انرژی را به خاطر «وضعیت بسیار جدی» […]

 

‌دولت آلمان می‌گوید تمام ضمانت … 867195001671828002

 

‌دولت آلمان می‌گوید تمام ضمانت‌نامه‌های اعتباری و سرمایه‌گذاری برای توسعه تجارت با جمهوری اسلامی را به خاطر سرکوب معترضان در ایران «رسماٌ تعلیق کرده است».
وزارت اقتصاد آلمان روز جمعه دوم دی‌ماه اعلام کرد که همچنین، دیگر «فرمت‌های اقتصادی» با ایران از جمله مذاکرات در مسائل انرژی را به خاطر «وضعیت بسیار جدی» در ایران تعلیق کرده است.

آلمان مهم‌ترین شریک تجاری جمهوری اسلامی در اروپا است و سهمی حدود ۳۰ درصدی در کل صادرات اتحادیه اروپا به ایران دارد. این کشور همچنین اصلی‌ترین مقصد صادراتی ایران به اروپا محسوب می‌شود.
تجارت دوجانبه ایران و آلمان در سال گذشته میلادی ۱.۷۶ میلیارد یورو و در ۹ ماهه ابتدایی امسال ۱.۴۹ میلیارد یورو برآورد شده است.

ضمانت‌های اعتبار صادراتی دولت آلمان از شرکت‌های این کشور در برابر ضرر و زیان احتمالی ناشی از عدم دریافت پرداخت‌ها محافظت می‌کند.
ضمانت‌های سرمایه‌گذاری نیز برای محافظت از سرمایه‌گذاری‌های مستقیم شرکت‌های آلمانی در مقابل ریسک سیاسی در کشورها اعطا می‌شود.
البته آن‌طور که وزارت اقتصاد آلمان می‌گوید از سال ۲۰۱۹ از این ابزارهای محافظتی برای تجارت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های آلمانی در ایران «عملا استفاده نشده است».

RadioFard_

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=122257

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.