• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌🔸اعتراضات مردمی در زاهدان در …

  • کد خبر : 122201
  • 02 دی 1401 - 19:00
‌🔸اعتراضات مردمی در زاهدان در  …

    ‌🔸اعتراضات مردمی در زاهدان در حالی به دوازدهمین هفته خود رسید که صدها نفر از شهروندان، پس از نماز جمعه روز دوم دی ماه این شهر با سر دادن شعارهای اعتراضی به خیابان آمدند. معترضان در استان سیستان و ‌بلوچستان از زمان جمعه خونین زاهدان در روز هشتم مهر، تا امروز هر جمعه […]

 

‌🔸اعتراضات مردمی در زاهدان در  … 351651001671809405

 

‌🔸اعتراضات مردمی در زاهدان در حالی به دوازدهمین هفته خود رسید که صدها نفر از شهروندان، پس از نماز جمعه روز دوم دی ماه این شهر با سر دادن شعارهای اعتراضی به خیابان آمدند.
معترضان در استان سیستان و ‌بلوچستان از زمان جمعه خونین زاهدان در روز هشتم مهر، تا امروز هر جمعه به خیابان‌ها آمده‌اند. اعتراضاتی که با وجود تلاش نیروهای امنیتی برای سرکوب مردم و کشته شدن بیش از ۱۳۰ نفر، همچنان ادامه دارد.
@VahidOOnLi

🔸امیر رییسیان، وکیل دادگستری به روزنامه «هم میهن» گفته است، در دادگاه انقلاب اسلامی کرج برای «هیچ پرونده‌ای وکیل مستقل پذیرفته نمی‌شود. در برخی موارد حتی اجازه دفاع نمی‌دهند.»
این وکیل دادگستری اظهار داشت: «ابلاغیه فرستاده و حکم هم صادر می‌شود، بعد متوجه می‌شویم پرونده دست وکیل تسخیری بوده است. ما برای دیوان‌عالی کشور لایحه فرجام‌خواهی برای همان پرونده فرستاده بودیم اما برای ما را ثبت نمی‌کنند.»
@VahidHeadli

🔸وزارت امور خارجه لوکزامبورگ خبر داد که یک شهروند ایرانی‌‌الاصل این کشور در ایران به اعدام محکوم شده است. لوکزامبورگ در عین حال تاکید کرد از تلاش‌های اتحادیه اروپا در حمایت از معترضان ایرانی حمایت می‌کند.
@VahidOOnLi

🔸وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «جهان به شدت بر آنچه در سرتاسر ایران اتفاق می‌افتد متمرکز بوده است و ما همچنان نگران حمله نیروهای امنیتی ایران به معترضان، به ویژه به زنان و کودکان هستیم.»
آنتونی بلینکن روز پنجشنبه در کنفرانس خبری آخر سال خود با اشاره به تداوم دستگیری مخالفان، محاکمه‌های ساختگی، اعدام‌ها و استفاده از خشونت جنسی به عنوان ابزاری برای سرکوب اعتراض تاکید کرد: «این نقض حقوق بشر بی‌پاسخ نخواهد ماند، ما حتی قبل از این هم تلاش کردیم تا کسانی که در راستای سرکوب مردم ایران فعالیت می‌کنند را تحریم کنیم.»
@VahidHeadli

🔸بر اساس گزارش تازه مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه آذرماه ١۴٠١ برای خانوارها در ایران به ٤٥ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل، یک واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد.
نرخ تورم نقطه‌ای در آذرماه سال جاری هم به ۴۸.۵ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای ایرانی به طور میانگین ۴۸.۵ درصد بیشتر از آذر ١۴٠٠ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.
@VahidHeadli

🔸در پی ادامه انتقادهای جهانی از نقض شدید حقوق بشر در ایران طی سه ماه اخیر، جمعی از گزارشگران سازمان ملل، حقوقدانان، و اساتید دانشگاه در سراسر جهان با انتشار نامه‌ای سرگشاده از اعتراض‌ها در ایران حمایت کردند و خواستار توقف اعدام‌های سیاسی شدند.
این نامه که خطاب به رئیس جمهوری آمریکا، رئیس شورای اروپا، و نخست‌وزیران بریتانیا و کانادا نوشته شده است، از آنان می‌خواهد که با ایجاد یک سازوکار فوری جلوی اعدام معترضان در ایران را بگیرند.

🔸روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحرونوت روز پنج‌شنبه، اول دی، گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر آتی این کشور، در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، از «همکاری‌های نظامی رو به استحکام بیشتر میان روسیه و ایران ابراز نگرانی کرد».
این نخستین گفت‌وگو و تماس میان آقای پوتین با بنیامین نتانیاهو در یک سال و نیم اخیر، پس از شکست آقای نتانیاهو در انتخابات بهار سال ۱۴۰۰ بود.
@VahidHeadli

🔸مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، که پیشتر از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان حمایت کرده بود روز جمعه از رهبران طالبان در افغانستان خواست که ممنوعیت تحصیلات عالی برای دختران و زنان را لغو کنند.
@VahidHeadli

🔸در حالی که چین پس از سه سال اعمال سیاست «کووید صفر» بازگشت به روال عادی زندگی را با احتیاط از سرگرفته، گزارش‌های متعدد در روز جمعه، دوم دی، حاکی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به میزان خیره‌کننده‌ای افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری‌ها، هر روز حدود یک میلیون تن از ساکنان چین به کووید مبتلا می‌شوند و روزانه هزاران تن جان خود را از دست می‌دهند. با این حال چین مدعی است که روز ۲۹ آذر هیچ فوتی کرونایی نداشت.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=122201

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.