نماد سایت خبرکده

‌‌🔸پایگاه حقوق بشری هرانا اعلا …

‌‌🔸پایگاه حقوق بشری هرانا اعلا … 998218001671632401 1024x1024

 

 

‌‌🔸پایگاه حقوق بشری هرانا اعلام کرد که از ۲۶ شهریور ماه و آغاز موج اعتراضات در ایران تا روز سه‌شنبه ۵۰۶ نفر کشته شده‌اند که ۶۶ نفر از آنها نیروهای امنیتی هستند.
هرانا شمار جان‌باختگان زیر ۱۸ سال را نیز ۶۹ نفر اعلام کرده است.
@VahidHadlin

🔸ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا روز سه‌شنبه گفت که دولت این کشور زمان بیشتری را صرف مقابله با فعالیت‌های خصمانه ایران خواهد کرد.
ریشی سوناک به کمیته روابط خارجی مجلس عوام گفت که او «به طور فزاینده‌ای نگران» رفتار جمهوری اسلامی با معترضان ایرانی، برنامه هسته‌ای این کشور و سایر اقداماتی است که منطقه را بی ثبات می‌کند.
@VahidHadlin

🔸فرانسه و چند کشور منطقه خاورمیانه در جریان اجلاس «بغداد ۲» که روز سه‌شنبه، ۲۹ آذرماه، در اردن برگزار شد، به طور غیرمستقیم از حکومت عراق خواستند تا از نفوذ جمهوری اسلامی دوری کند.
@VahidHadlin
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه گفت که در کنفرانس «بغداد ۲» در اردن با همتای سعودی خود دیدار کرده و افزود که وزیر امور خارجه عربستان به او اطمینان داده است که ریاض برای ادامه گفت‌وگو با تهران آمادگی دارد.
@VahidHadlin

🔸ند پرایس در کنفرانس خبری اظهار داشت: «ما بازداشت ترانه علیدوستی را محکوم می‌کنیم. متأسفانه خانم علیدوستی نیز به صف هزاران ایرانی دیگر می پیوندد که صرفاً به دلیل اعتراض مسالمت آمیز بازداشت شده‌اند.»
او اضافه کرد٬ خانم علیدوستی تازه‌ترین چهره فرهنگی است که به تعداد بسیاری دیگر از بازیگران، روزنامه نگاران، دانشجویان، ورزشکاران، وکلا و مدافعان حقوق بشر در زندان می پیوندد.
@VahidHadlin
در حالی که بازداشت ترانه علیدوستی، بازیگر سرشناس سینمای ایران، همچنان در رسانه‌های جهان بازتاب دارد، گزارش‌ها حاکی از انتقال او به سلول انفرادی و همچنین فشار بر هنرمندان برای جلوگیری از تجمع آنان مقابل زندان اوین است.
@VahidHadlin

🔸به دنبال انتشار اظهارات جو بایدن در یک ویدئو مبنی بر «مُردن» توافق برجام، نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، در توئیتی نوشت که «مرگ» برجام «دستاورد بزرگ دولت» اسرائیل در زمان تصدی خود اوست.
وی اضافه کرد که «در سکوت و با یک سری اقدامات دیپلماتیک و اقدامات عاقلانه دیگر، موفق شدیم بدون آن که در برابر ایالات متحده قرار بگیریم، بازگشت به قرارداد اتمی را متوقف کنیم.»
@VahidHadlin

🔸آمارهای جدید منتشر شده در سالنامه مهاجرت ایران در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که رکورد مهاجرت از ایران بار دیگر شکسته شده و مهاجرت کسب‌ و کارها و استارت‌آپ‌ها از کشور شتاب گرفته است.
@VahidHadlin

🔸پس از آن که شبکه «سی‌ان‌ان» به نقل از منابعی خبر داد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، قرار است به واشینگتن سفر کند، آقای زلنسکی خود صبح چهارشنبه در حساب توییتری خود این خبر را تایید کرد و از دیدار با رئیس جمهور ایالات متحده و همین طور سخنرانی در کنگره این کشور خبر داد.
@VahidHadlin

🔸یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا به علنی کردن شش سال برگه‌های مالیاتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، رای داده است.
این پایان یک نبرد تقریبا چهار ساله حقوقی برای به دست آوردن این اسناد است که بالاخره با تصمیم دیوان عالی آمریکا در ماه پیش به نتیجه رسید.
روسای جمهوری آمریکا به طور قانونی ملزم به علنی کردن سابقه مالیاتی خود نیستند، اما برای چند دهه است که به طور داوطلبانه برای ایجاد شفافیت چنین می کنند.
آقای ترامپ تلاش زیادی کرده تا مانع انتشار این اسناد شود.
@VahidHadlin

🔸ایلان ماسک گفته است که بعد از یافتن جانشینی که «آنقدر ابله باشد» که مدیریت توییتر را بپذیرد او از این پست کناره‌گیری خواهد کرد.
او پیشتر با برگزاری یک نظرسنجی در توییتر درباره ادامه یا استعفا از مدیریت توییتر قول داده بود نتیجه را بپذیرد. ۵۷.۵ درصد شرکت کنندگان به خروج او از این پست رای «آری» دادند.
@VahidHadlin

🔸در پی اعلام بسته شدن قریب‌الوقوع کتابفروشی «الساقی» در لندن، موجی از پیام‌های تاسف‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
این کتابفروشی که در سال ۱۹۷۸ در لندن افتتاح شد، طی بیش از چهار دهه گذشته به مرکزی مهم برای فروش کتاب‌هایی تبدیل شده بود که در بسیاری از کشورهای جهان عرب به دلیل وجود سانسور، امکان انتشار و فروش نداشتند، آثاری مثل کتاب‌های فاطمه مرنیسی و امین معلوف.
«الساقی» همچنین به پاتوقی برای مهاجران عرب ساکن بریتانیا تبدیل شده بود.
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

خروج از نسخه موبایل