• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌🔸گروهی از مقام‌های آژانس بین‌ …

  • کد خبر : 121920
  • 29 آذر 1401 - 1:10
‌🔸گروهی از مقام‌های آژانس بین‌ …

    ‌🔸گروهی از مقام‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که برای گفت‌وگو با مقام‌های ایرانی درباره اختلافات حل نشده بر سر سه مکان مشکوک در ایران به تهران سفر کرده‌ بودند پس از دیدار با مقام های جمهوری اسلامی به سفر خود خاتمه داده‌اند. مشخص نیست در پایان این سفر دو طرف به توافق رسیده‌اند […]

 

‌🔸گروهی از مقام‌های آژانس بین‌ … 545719001671486002

 

‌🔸گروهی از مقام‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که برای گفت‌وگو با مقام‌های ایرانی درباره اختلافات حل نشده بر سر سه مکان مشکوک در ایران به تهران سفر کرده‌ بودند پس از دیدار با مقام های جمهوری اسلامی به سفر خود خاتمه داده‌اند.
مشخص نیست در پایان این سفر دو طرف به توافق رسیده‌اند یا خیر. پیشتر اعلام شده بود ایران و آژانس در رفع «ابهامات» در مورد یافته شده آثار اورانیوم در سه مرکز از پیش اعلام نشده به آژانس، با هم مذاکره کنند.
@VahidHeadline

🔸یک دیپلمات ارشد سوئیس می‌گوید که «خوشبختانه» با پادرمیانی‌های کشورش، حکومت جمهوری اسلامی از اجرای حکم اعدام برای معترضان زیر ۱۸ سال عقب‌نشینی کرده است.
لیویا لوی، سفیر پیشین سوئیس در تهران،گفته است که اگر پادرمیانی‌های سفارت کشورش در تهران نبود، معترضان بازداشت‌شده احتمالا با وضعیت وخیم‌تری روبه‌رو بودند.
خانم لوی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ در مقام سفیر سوئیس در تهران حضور داشت و اکنون نیز در مقام مذاکره‌کننده ارشد کشورش در اتحادیه اروپا مشغول فعالیت است.
@VahidHeadline

🔸کمپین فعالین بلوچ خبر داد که دادگاه انقلاب زاهدان، سارا بلوچ و فاطمه بلوچ‌کاری، دو دختر بازداشت شده در چابهار در ششم مهرماه، را به ترتیب به شش ماه و سه ماه زندان محکوم کرده و هر دو به ۷۴ ضربه شلاق نیز محکوم شده‌اند.
@VahidOOnLine

🔸دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه ۲۸ آذر واکنش جمهوری اسلامی به اعتراضات ضد حکومتی و «پایمال شدن گسترده حقوق بشر» در ایران را «کاملا غیر قابل قبول» نامید.
@VahidHeadline

🔸یکی از بازداشت‌شده‌های اعتراضات سراسری اخیر در ایران، ابوالفضل مهری حسین حاجی‌لو، فوتبالیست ۱۷ ساله رده‌های پایه در استان تهران است.
بر اساس گزارش رسانه‌های حکومتی در ایران، از جمله خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، اولین جلسه دادگاه حاجی‌لو به همراه ۵ متهم دیگر، هفتم‌ آبان در دادگاه عمومی و انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده است. اتهام او در این دادگاه «مقابله با حکومت اسلامی از طریق ایجاد حریق در وسیله مورد استفاده عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت کشور» عنوان شده است. اتهامی که می تواند مجازاتی سنگین به دنبال داشته باشد.
@VahidOOnLine

🔸چند مقام عراقی اعلام کردند مذاکرات دیپلماتیک بین دو رقیب منطقه‌ای، جمهوری اسلامی ایران و عربستان، عمدتا بر سر ادعای تهران در خصوص «نقش ریاض» در «تحریک» اعتراضات ضد حکومتی در ایران، «به بن‌بست» رسیده و «متوقف شده است».
خبرگزاری آسوشیتدپرس با اعلام این خبر به نقل از مقامات عراقی افزود که دور ششم از مذاکرات میان ایران و عربستان با میانجی‌گری بغداد، برنامه‌ریزی نشده است زیرا با وجود سفر ماه گذشته نخست‌وزیر جدید عراق به تهران، جمهوری اسلامی ایران از دیدار با مقامات سعودی خودداری می‌کند.
@VahidHeadline

🔸نخست‌وزیر بریتانیا روز دوشنبه ۲۸ آذر با اشاره به ارسال پهپادهای ایرانی برای مسکو گفت غرب باید «توان تجدید قوای روسیه» را تنزل دهد.
ریشی سوناک این سخنان را در اجلاس رهبران کشورهای عضو «نیروی مشترک واکنش سریع» در شهر ریگا، پایتخت لتونی، ایراد کرد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، نیز در سخنرانی ویدئویی خود در این اجلاس به پهپادهای «شاهد» که ایران در اختیار روسیه قرار داده است اشاره کرد و گفت ۳۶ فروند از این پهپادها در مورد اخیر از حملات شبانه روسیه به خاک اوکراین سرنگون شده‌اند.
@VahidHeadline

🔸رسانه‌های هند روز دوشنبه ۲۸ آذر گزارش دادند جمهوری اسلامی ایران به هند پیشنهاد کرده است که یک توافق راهبردی مانند توافق استراتژیک ۲۵ ساله ایران- چین، بین تهران و دهلی‌نو امضا شود.
@VahidHeadline

🔸شهاب حسینی، بازیگر و کارگردان سینما، در مستندی ۱۲۰ دقیقه‌ای به تحلیل اعتراضات ماه‌های اخیر در ایران پرداخت و گفت: «اجازه بدهید بگوییم می‌سوزد، درد می‌کند، اجازه بدهید بگوییم داریم خفه می‌شویم. از چه می‌ترسید؟»
@VahidHeadline

🔸دو روز پس از بازداشت ترانه علیدوستی، مانی حقیقی، سینماگر ایرانی در پیامی به وزیر ارشاد ایران که از هنرمندان خواسته بود به فعالیت هنری خود بپردازند گفت: «در چهارگوشه ایران جسد عزیزانمان را خاک می‌کنیم. وقت نداریم برایت برقصیم.»
@VahidHeadline

🔸در پایان نظرسنجی ایلان ماسک از کاربران توئیتر که نتایج آن روز دوشنبه ۲۸ آذر مشخص شد، میلیون‌ها نفر از کاربران این شبکه اجتماعی از ایلان ماسک خواستند از ریاست توئیتر کناره‌گیری کند.
آقای ماسک و شرکت توئیتر هنوز به این نتایج واکنش نشان نداده‌اند و مشخص نیست که در صورت کناره‌گیری آقای ماسک چه کسی ریاست این شرکت را برعهده خواهد گرفت.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=121920

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.