نماد سایت خبرکده

همزمان با ورود اعتراضات ایران …

همزمان با ورود اعتراضات ایران  … 615795001671550804

 

 

همزمان با ورود اعتراضات ایران به ماه چهارم، شماری از قانونگذاران در کنگره آمریکا تصمیم دارند از وزارت خارجه این کشور درباره حضور و نوع اقامت بستگان مقامات جمهوری اسلامی که در سرکوب‌ مردم دست دارند بازخواست کنند.
این طرح را دو نماینده جمهوری‌خواه و دو نماینده دموکرات به نام‌های جو ویلسون، جاش گاتهایمر، کلودیا تنی و ویسنته گونزالس برای ابطال ویزا و اقامت اعطا‌شده به بستگان سرکوب‌گران حکومت جمهوری اسلامی در آمریکا ارائه کرده‌اند.

این طرح «««👀 در صورت تصویب»»» به وزیر خارجه آمریکا دستور می‌دهد بررسی کند که آیا گروه گسترده‌ای از مقامات ایرانی از جمله اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفتر علی خامنه‌ای و نیروی انتظامی و اعضای نزدیک خانواده آنها در این کشور حضور دارند یا خیر.

این بررسی شامل ویزای دریافت‌شده و نیز درخواست برای دریافت ویزا است.

بر اساس متن این لایحه پیشنهادی، هرگونه روادید صادر شده برای افرادی که در نقض حقوق بشر و فساد گسترده در ایران دخیل هستند، باید لغو شود.

جو ویلسون، از نمایندگان پیشنهاددهنده این طرح، گفت: «با توجه به اقدامات رژیم، قابل قبول نیست که به مقامات ایرانی و اعضای خانواده آنها ویزا داده شود تا به ایالات متحده بیایند و از همان آزادی‌هایی بهره‌مند شوند که شهروندان ایران تنها رویایش را دارند.»

آن‌ طور که در این لایحه آمده، این ممنوعیت‌های ویزا قابلیت تعمیم به افراد خانواده‌ نزدیک ناقضان حقوق بشر را نیز دارد.
@VahidHeadline

📡 @V

خروج از نسخه موبایل