• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌🔸گاردین به نقل از مقام‌های اق …

  • کد خبر : 121869
  • 28 آذر 1401 - 18:00
‌🔸گاردین به نقل از مقام‌های اق …

    ‌🔸گاردین به نقل از مقام‌های اقلیم کردستان عراق گزارش داد ده‌ها معترض ایرانی از مرز عبور کرده و خود را به این اقلیم رسانده‌اند، اما این روزنامه اضافه کرده که این معترضان در این اقلیم نیز نگران امنیت خود هستند. روزنامه گاردین روز دوشنبه ۲۸ آذر در گزارشی درباره وضعیت معترضان ایرانی که […]

 

‌🔸گاردین به نقل از مقام‌های اق … 653019001671460211

 

‌🔸گاردین به نقل از مقام‌های اقلیم کردستان عراق گزارش داد ده‌ها معترض ایرانی از مرز عبور کرده و خود را به این اقلیم رسانده‌اند، اما این روزنامه اضافه کرده که این معترضان در این اقلیم نیز نگران امنیت خود هستند.
روزنامه گاردین روز دوشنبه ۲۸ آذر در گزارشی درباره وضعیت معترضان ایرانی که به اقلیم کردستان عراق فرار کرده‌اند، نوشت که مقام‌های کرد عراقی تخمین می‌زنند که از زمان آغاز اعتراضات ایران، ده‌ها معترض ایرانی از مرز کشورشان عبور کرده و وارد اقلیم کردستان عراق شده‌اند.
این روزنامه اضافه کرد که خود این معترضان ایرانی می‌گویند که تعدادشان به صدها نفر می‌رسد.
@VahidHeadl

🔸سپاه پاسداران از کشته شدن چهار نیروی سپاهی و بسیجی در روز دوشنبه، ۲۸ آذر در سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
@VahidHeadl

🔸هیات کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یکشنبه ۲۷ آذر وارد تهران شد، سفری که هدف از آن «بررسی مسائل باقی‌مانده پادمانی» عنوان شده است.
@VahidHeadl

🔸اسماعیل کوثری، نماینده مجلس، از پیگیری اجرای قانون کاهش روابط با بریتانیا و تجدیدنظر در روابط با فرانسه و آلمان خبر داده و دلیل آن را «اقدامات ضد ایرانی آن‌ها» عنوان کرده است.
اسماعیل کوثری روز دوشنبه ۲۸ آذر با این ادعا که «همواره اقدامات ضد ایرانی کشورهای اروپایی، آلمان، فرانسه و انگلیس را شاهد بوده‌ایم» گفت: «نیازمند روابط با آن‌ها به هر قیمتی نیستیم.»
@VahidHeadl

🔸وزیر خارجه جمهوری اسلامی روز دوشنبه گفت که «مقامات ذی‌ربط چین در دیدارهای رسمی فرستاده چین با مسئولان ایران» و همچنین «دیدارهای سفیر ایران در چین با مقامات این کشور نسبت به اصلاح این خطا اقدام کردند».
حسین امیرعبداللهیان در سومین «مجمع گفت‌وگوی تهران»، سخنرانی می‌کرد، از چین بابت آنچه «اصلاح این خطا» خواند، سپاسگزاری کرد.
اما همزمان در همین مراسم، کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران از چین انتقاد کرد و خواستار «جبران کامل خطای صورت گرفته» شد.
آقای خرازی گفت: «آن‌ها (چینی‌ها) سعی کردند که این خطا را جبران کنند ولی این خطا به مثابه این بود که ما بیاییم در مورد وضعیت تایوان که جزو خاک چین است اظهار نظر کنیم و قطعا این موضوع مورد خرسندی چینی‌ها نیست.»
@VahidHeadl

🔸یک روز پس از تعیین ضرب‌الاجل برای انتقال وب‌سایت‌های شرکت‌های پرداخت‌یار به دامنه داخلی دات‌آی‌آر، شرکت شاپرک از دستور خود عقب نشست و گفت این اقدام الزامی نیست.
@VahidHeadl

🔸روزنامه کیهان وابسته به دفتر رهبر جمهوری اسلامی خواستار محکوم شدن علی کریمی از چهره‌های مشهور فوتبال ایران به دلیل حمایت از اعتراضات، به یک تا پنج سال حبس شد.
@VahidHeadl

🔸جشنواره فیلم کن در توییتر خود خواستار «آزادی فوری» ترانه علیدوستی بازیگر ایرانی شد و نوشت او از «برجسته‌ترین» کسانی است که در طول چند ماه اعتراض در ایران بازداشت شده‌اند.
@VahidHeadl
روزنامه جوان منتسب به سپاه پاسداران با دفاع از بازداشت ترانه علیدوستی نوشته «وقتی قرار است نقش امنیتی ایفا کنیم، هزینه‌های این بازی را هم باید بپردازیم و این شکل بازیگری ممکن است به لوکیشن زندان هم برسد.»
این روزنامه از رخشان بنی‌اعتماد، پیمان معادی، آزاده صمدی، سحر دولتشاهی، لیلی رشیدی، میترا حجار، غزل شاکری، هنگامه قاضیانی به عنوان «هم‌قبیله‌ای‌های» ترانه علیدوستی نام برده که «به لحاظ سیاسی» منافع مشترکی دارند.
جوان همچنین با اشاره به اینکه اینستاگرام ترانه علیدوستی «بلافاصله پس از بازداشتش از دسترس خارج شد تا نهاد‌های امنیتی نتوانند به ارتباطات اینستاگرامی او دست پیدا کنند».
@VahidHeadl
برای دومین روز متوالی تعدادی از هنرمندان از جمله بهمن فرمان آرا، علی مصفا، لیلی رشیدی، پانته‌آ بهرام، ستاره اسکندری، بهناز جعفری، گلاره عباسی، ثمین مهاجرانی، سحر مصیبی، مستانه مهاجر، یسنا میرطهماسب و میترا حجار، برای پیگیری وضعیت ترانه علیدوستی در مقابل زندان اوین جمع شدند
@VahidOOnL
اریک کانتونا، بازیگر و کارگردان فرانسوی و بازیگر سابق باشگاه فوتبال منچستر یونایتد از ترانه علیدوستی، بازیگر ایرانی که شنبه بازداشت شد، حمایت کرده است.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=121869

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.