• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

سایت حقوق بشری هه‌نگاو گزارش د …

  • کد خبر : 121799
  • 28 آذر 1401 - 10:50
سایت حقوق بشری هه‌نگاو گزارش د …

    سایت حقوق بشری هه‌نگاو گزارش داد که محمد حاجی‌ رسول‌پور، از معترضان بازداشت شده در بوکان که «در اثر شکنجه به کما رفته بود»، در بیمارستان قلی‌پور این شهر و در اثر «شدت جراحات وارده ناشی از شکنجه» جان خود را از دست داده است. این سایت حقوق بشری افزود که محمد حاجی […]

 

سایت حقوق بشری هه‌نگاو گزارش د … 271752001671434406

 

سایت حقوق بشری هه‌نگاو گزارش داد که محمد حاجی‌ رسول‌پور، از معترضان بازداشت شده در بوکان که «در اثر شکنجه به کما رفته بود»، در بیمارستان قلی‌پور این شهر و در اثر «شدت جراحات وارده ناشی از شکنجه» جان خود را از دست داده است.

این سایت حقوق بشری افزود که محمد حاجی رسولی‌پور از «زندانیان سیاسی سابق» بود که در جریان اعتراضات سراسری در شهر بوکان نیز به دست نیروهای حکومتی بازداشت و «به دلیل شکنجه به کما رفته بود».

محمد حاجی‌ رسول‌پور پس از آغاز اعتراضات سراسری ابتدا روز شنبه نهم مهر ماه از سوی نیروهای حکومتی بازداشت شد و پس از شانزده روز در ۲۵ مهر ماه با تودیع وثیقه آزاد شد.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بار دیگر محمد حاجی رسول‌پور را در روز چهارشنبه دوم آذر ماه در مغازه‌اش در شهر بوکان بازداشت کردند. دستگاه‌های امنیتی پس از مراجعه خانواده‌اش به آنها گفته بودند که او «برای مدتی در زندان بوکان مهمان» خواهد بود.

به گزارش هه‌نگاو، محمد حاجی‌ رسول‌پور، بیست روز بعد در روز سه‌شنبه بیست و دوم آذر، در اثر شدت جراحات ناشی از شکنجه به کما فرو رفت.

در همین حال یکی از نزدیکان خانواده حاجی رسول‌پور به سایت حقوق بشری هه‌نگاو گفت: «روز سه‌شنبه بیست و دوم آذر ماه از زندان بوکان با خانواده آنها تماس گرفتند که جهت آزادی موقت محمد حاجی رسول‌پور با سند ۵۰۰ میلیون تومانی به زندان مراجعه کنید اما پس از مراجعه این خانواده به زندان، محمد را در حالی که به کما رفته بود بر روی یک ویلچر به آنها تحویل دادند.»

خانواده محمد حاجی‌ رسول‌پور او را در حالی که در زندان بر اثر شکنجه به کما رفته بود تحویل گرفته و به بیمارستان قلی‌پور بوکان منتقل کردند و به تشخیص پزشکان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد که پس از پنج روز در اثر شدت جراحات وارده ناشی از شکنجه روز یک‌شنبه جان خود را از دست داد.
@VahidHeadline

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=121799

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.