• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

‌‌🔸دادگاه انقلاب ایلام در حکمی …

  • کد خبر : 121785
  • 27 آذر 1401 - 17:50
‌‌🔸دادگاه انقلاب ایلام در حکمی …

    ‌‌🔸دادگاه انقلاب ایلام در حکمی دسته‌جمعی ۲۲ تن از معترضان بازداشت شده در دهلران را به خاطر شرکت در تجمع اعتراضی در مجموع به ۷۴ سال زندان محکوم کرد. بنابر حکم دادگاە انقلاب ۱۰ نفر از معترضان هرکدام به ۵ سال حبس تعزیری و ۱۲ نفر دیگر هر کدام به ۲ سال حبس […]

 

‌‌🔸دادگاه انقلاب ایلام در حکمی … 384161001671373203

 

‌‌🔸دادگاه انقلاب ایلام در حکمی دسته‌جمعی ۲۲ تن از معترضان بازداشت شده در دهلران را به خاطر شرکت در تجمع اعتراضی در مجموع به ۷۴ سال زندان محکوم کرد.
بنابر حکم دادگاە انقلاب ۱۰ نفر از معترضان هرکدام به ۵ سال حبس تعزیری و ۱۲ نفر دیگر هر کدام به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.
@VahidHadlin

🔸اعتراضات ایرانیان خارج از کشور علیه جمهوری اسلامی، به ویژه سرکوب اعتراضات داخل ایران و همچنین بازداشت و اعدام معترضان، با برگزاری تجمع‌هایی در شهرهای مختلف جهان ادامه دارد.
گروه‌هایی از ایرانیان روز شنبه ۲۶ آذر در شهرهای مختلف آمریکای شمالی و اروپا و همچنین استرالیا تجمع یا تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.
@VahidHadlin

🔸صدها تن از چهره‌ها و فعالان فرهنگی،‌ ادبی و روشنفکری داخل و خارج کشور، در یک بیانیه درباره سرکوب اعتراضات، اعدام معترضان را «قتل سازمان‌یافتۀ حکومتی» خوانده‌اند.
امضاکنندگان این بیانیه با اشاره به گذشت نزدیک به سه ماه از آغاز «جنبش زن زندگی آزادی» و اعدام دو تن از معترضان به‌عنوان «خشن‌ترین حربه» برای سرکوب اعلام کرده‌اند: «حاکمیتی که فقدان مشروعیت خود را با توسل به تهدید و ارعاب و اعدام لاپوشانی می‌کند، خیلی زود نظاره‌گر فروریختن پایه‌های قدرت خویش خواهد بود.»
در میان صدها نفری که این بیانیه را امضا کرده‌اند، اسامی چهره‌های سرشناسی از نویسندگان و جامعه‌شناسان و استادان دانشگاه هم به چشم می‌خورد و به شمار امضاهای آن نیز همچنان افزوده می‌شود.
@VahidHadlin

🔸در تازه‌ترین اِعمال محدودیت اینترنتی در ایران، شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) به شرکت‌های پرداخت‌یار تا سوم دی فرصت داده است تا وب‌سایت‌های خود را به دامنه داخلی دات‌آی‌آر منتقل کنند.
بر اساس تصویر نامه‌ای که روز یکشنبه ۲۷ آذر منتشر شد، این شرکت دلیل تعیین این ضرب‌الاجل را «احتمال مسدودشدن دامنه‌های دات‌کام» عنوان کرده، اما مشخص نکرده که این احتمال از خارج از کشور وجود دارد یا دولت ایران خود چنین قصدی دارد.
@VahidHadlin

🔸محسن برهانی، حقوقدان و استاد دانشگاه تهران که از منتقدان سرشناس اعدام محسن شکاری به‌اتهام محاربه است، هفت اشکال مهم پرونده این معترض را برشمرده و گفته اعدام او مصداق «سفک دماء به‌ناحق (ریختن خون به ناحق)» است.
آقای برهانی در یادداشتی که روز شنبه ۲۶ آذر در اینستاگرامش منتشر کرد، ضمن برشمردن ایرادهای پرونده نوشت: «اگر تنها یک مورد از این موارد هفتگانه اثبات شود و یا حتی اگر تردید در یک مورد هم محقق شود، نمی‌توان شخص را محارب دانست.»
@VahidHadlin

🔸رضا فاضلی، از فعالان عرصه نقل و انتقالات فوتبال، از ممنوع الخروج شدن اشکان دژآگه، فوتبالیست ایرانی از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی خبر داد.
آقای فاضلی در توئیتر نوشت که دژآگه چهار هفته پیش، از حق خروج از کشور محروم شده و اجازه حضور در اردوی تیمش در دبی (امارات متحده عربی) را نداشته است.
@VahidHadlin

🔸جمعیت امام علی با اشاره به «مرگ مشکوک» آیدا رستمی، پزشکی که به معترضان آسیب‌دیده امدادرسانی می‌کرد، اعلام کرد این پزشک از داوطلبان این جمعیت بود که ضمن انجام معاینات کودکان در محلات حاشیه، با گروه درمان جمعیت در زلزله کرمانشاه نیز همکاری مستمر داشت.
@VahidOOnLin

🔸محمد حسین آجورلو، همسر نیلوفر حامدی، روزنامه نگار بازداشتی از انتقال همسرش به زندان قرچک خبر داده است.
او همچنین گفته است که الهه محمدی، روزنامه نگار هم به زندان قرچک منتقل شده است.
@VahidHadlin

🔸هزاران تن از فعالان چپ‌گرای اسرائیلی شنبه شب، ۲۶ آذر، با برگزاری تظاهرات در شهر تل‌آویو برای ابراز نگرانی از عملکرد احتمالی دولت جدیدی که قرار است این هفته در اسرائیل اعلام شود، وضعیت سیاسی فعلی را «سیاه‌ترین» مقطع تاریخ این کشور توصیف کردند.
به گزارش رسانه‌های اسرائیل، تظاهرکنندگان، دولت راست‌گرایی را که پایه‌های ائتلاف آن از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر مکلف برپا شده، «خمینیسم» در اسرائیل نامیدند.
@VahidHadlin

🔸ارتش کره جنوبی می‌گوید، کره شمالی روز یکشنبه یک موشک بالستیک به یک موشک بالستیک به سمت ساحل شرق شبه‌جزیره کره شلیک کرد.
شبکه تلویزیونی «ان‌اچ‌کی» ژاپن نیز به به نقل از مقامات دولتی اعلام کرد که موشک بالستیک پرتاب شده توسط کره شمالی در خارج از منطقه ویژه اقتصادی ژاپن در دریا فرود آمد.
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=121785

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.