نماد سایت خبرکده

‌🔸سازمان حقوق بشر ایران در تاز …

‌🔸سازمان حقوق بشر ایران در تاز … 005017001671311402

 

 

‌🔸سازمان حقوق بشر ایران در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که ۳۹ تن از زندانیان سیاسی در معرض خطر اعدام هستند و از میان زندانیان نگرانی جدی درباره اعدام قریب‌الوقوع شش تن از این زندانیان وجود دارد.
در بیانیه تازه این سازمان آمده است که پنج تن از زندانیان متهم به «محاربه» در زندان ارومیه به مکانی نامعلوم منتقل شده‌اند. همچنین یکی از زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر نیز از بند عمومی به انفرادی منتقل شده است.
این سازمان تاکید کرده که احتمال دارد تعداد زندانیان سیاسی اعتراض‌های اخیر که در معرض خطر اعدام هستند بیشتر از این تعداد باشد.
@VahidHeadli

🔸در پی کسری گاز و استفاده از سوخت‌های آلاینده در بخش نیروگاه‌های برقی و صنایع، آلودگی هوای کلانشهرهای کشور به وضعیت هشدار رسیده است.
کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران روز شنبه ۲۶ آذرماه اعلام کرد تمامی مهدکودک‌ها، مدارس و دانشگاه‌های تهران تا سه‌شنبه تعطیل است.
بر اساس داده‌های سازمان «شاخص جهانی آلودگی هوا» تهران در روز جاری یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان بوده و شاخص آلودگی با درجه ۱۹۸ (خیلی ناسالم) گزارش شده است.
@VahidHeadli

🔸نخست وزیر ایالت راینلند فالتس آلمان کفالت سیاسی شنو احمدیان، دانش‌آموز دختر ۱۶ ساله بازداشتی در دهگلان را بر عهده گرفت.
مالو درایر اعلام کرد برای آزادی این دانش‌آموز دختر بازداشت شده به دلیل شرکت در اعتراضات علیه جمهوری اسلامی مبارزه می‌کند.
@VahidHeadli

🔸وزارت خارجه ایران در پی افشای سخنان سفیر خود در افغانستان علیه طالبان، حسن کاظمی قمی را جایگزین او کرد، اقدامی که با استقبال طالبان مواجه شده است.
بر اساس گزارش بولتن داخلی خبرگزاری فارس، بهادر امینیان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، طالبان را «فاجعه، غیرقابل قبول، باعث شرمساری و خانمان» برانداز توصیف کرده بود.
او طالبان را به «لشکریان مغول» تشبیه کرده و گفته بود اگر این سخنان خصوصی به گوش طالبان برسد، دیگر نمی‌تواند در کابل بماند، امری که با هک شدن خبرگزاری فارس توسط هکری بلک ریوارد و افشای محتوای بولتن‌های داخلی آن اکنون تبدیل به واقعیت شده است.
بر اساس گزارش رسانه‌های افغانستانی، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان به شبکه طلوع‌نیوز افغانستان گفت: «ما بر این باور هستیم که این تغییر نو مفید به هر دو کشور خواهد بود».
@VahidHeadli

🔸ایران، یک روز قبل از بازدید تیم فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از این کشور گفت ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم خود را تا «سطح بی‌سابقه‌ای» افزایش داده است.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مستقر در وین روز چهارشنبه، ۲۳ آذر، اعلام کرد که یک تیم فنی روز یکشنبه از ایران بازدید خواهد کرد تا برای حل بن‌بست در مورد کشف آثار مواد رادیواکتیو در سایت‌های اعلام نشده از سوی ایران، تلاش کند.
@VahidHeadli

🔸تعدادی از ورزشکاران و اتحادیه‌های ورزشی بین‌المللی به احتمال اعدام امیر نصر آزادانی، بازیکن سابق تیم فوتبال تراکتورسازی اعتراض کردند.
اتحادیه جهانی بازیکنان حرفه‌ای فوتبال با انتشار توییتی از احتمال اعدام این بازیکن سابق ابراز نگرانی و تاسف کرد.
این اتحادیه نوشت: «ما در همبستگی با امیر می‌ایستیم و خواهان رفع فوری مجازات او هستیم.»
رادامل فالکائو، ملی‌پوش کلمبیایی و بازیکن تیم فوتبال رایو وایکانو اسپانیا نیز در توییتر خود به احتمال اعدام امیر نصر آزادانی اعتراض کرد.
لوییس سوارز، بازیکن سابق تیم بارسلونا و ملی‌پوش فوتبال اروگوئه هم خواستار توقف صدور و اجرای حکم اعدام برای امیر نصر آزادانی شد.
سارا سالامو، همسر ایسکو، بازیکن سویای اسپانیا نیز با ابراز تاسف از حبس و حکم نصر آزادانی گفته است: «آیا ممکن است فوتبالیست‌ها، فینال جام جهانی را برای توقف این حکم به تعویق بیندازند؟»
@VahidOOnLi

🔸در پی فروشکستن بزرگترین آکواریوم استوانه‌ای جهان در هتلی در برلین، ۱۵۰۰ ماهی کمیاب یا نایاب تلف شدند.
این آکواریوم استوانه‌ای عظیم ۱۴ متری حدود دو دهه پیش ساخته شده بود و پلیس می‌گوید نشانه‌ای از خرابکاری دیده نمی‌شود و احتمالا فرسودگی عامل این حادثه بوده است.
@VahidHeadli

🔸رهبران جمهوری آذربایجان، گرجستان، مجارستان و رومانی قرارداد ۱۱۰۰ کیلومتر کابل‌گذاری در بستر دریای سیاه برای انتقال هزار مگاوات برق از منابع پاک (خورشیدی و بادی) در جمهوری آذربایجان از طریق گرجستان به اروپا را امضا کردند.
@VahidHeadli

🔸تیم ملی فوتبال کرواسی با پیروزی ۱-۲ مقابل مراکش، شگفتی‌ساز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به رتبه سوم این تورنمنت رسید.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

خروج از نسخه موبایل