• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

‌🔸مجمع عمومی سازمان ملل با تصو …

  • کد خبر : 121579
  • 26 آذر 1401 - 3:50
‌🔸مجمع عمومی سازمان ملل با تصو …

    ‌🔸مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای از ایران خواست که فورا همه اشکال خشونت علیه معترضان مسالمت‌جو را متوقف کند. این قطعنامه از سوی ایران محکوم شد. در این قطعنامه درباره «افزایش قابل ملاحظه حکم اعدام، آمار بالای احکام اعدام اقلیت‌ها نسبت به دیگران و بی‌توجهی به وظیفه حفاظت (از شهروندان) که […]

 

‌🔸مجمع عمومی سازمان ملل با تصو … 218689001671236402

 

‌🔸مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای از ایران خواست که فورا همه اشکال خشونت علیه معترضان مسالمت‌جو را متوقف کند. این قطعنامه از سوی ایران محکوم شد.
در این قطعنامه درباره «افزایش قابل ملاحظه حکم اعدام، آمار بالای احکام اعدام اقلیت‌ها نسبت به دیگران و بی‌توجهی به وظیفه حفاظت (از شهروندان) که بر اساس قوانین بین‌المللی بر عهده حکومت است» ابراز نگرانی شده است.
@VahidHeadl

🔸بنا بر اعلام وکیل پرهام پروری، از معترضانی که پس از بازداشت به محاربه متهم شده بود، این اتهام از پرونده او برداشته شده است.
رامین صفرنیا در ادامه گفت که موکل او بابت «اجتماع و تبانی، تشویش اذهان عمومی و مخدوش کردن پلاک» تفهیم اتهام شده و در روزهای آتی با قرار تامین وثیقه آزاد خواهد شد.
@VahidHeadl

🔸آمارهای اداره مهاجرت آلمان نشان می‌دهد که از آغاز اعتراضات مردمی در ایران در بیش از سه ماه گذشته، شمار پناهجویان ایرانی در این کشور به میزان «قابل توجهی» افزایش یافته است.
نشریه اشپیگل با استناد به آمارهای اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان آلمان روز جمعه ۲۵ آذرماه گزارش داد که در ماه سپتامبر ۶۱۳ ایرانی و در ماه‌های اکتبر و نوامبر به ترتیب ۸۹۲ و هزار و ۳۹ ایرانی از آلمان درخواست پناهندگی کرده‌اند.
@VahidHeadl

🔸ابراهیم رئیسی که به شهر مرزی نهبندان در استان خراسان جنوبی سفر کرده بود، اعتراضات ضدحکومتی در کشور را «توطئه دشمن» خواند و گفت که آن‌ها «مثل فتنه‌های گذشته … اشتباه محاسبه کردند».
فرمانده سپاه پاسداران هم روز جمعه در همایشی در جمع طلبه‌ها در جمکران با تکرار مواضع رهبران جمهوری اسلامی بار دیگر اعتراضات سراسری در ایران را «فتنه کشورهای خارجی» توصیف کرد.
@VahidHeadl

🔸روزنامه دولتی «ایران» صادرات بنزین به «کمتر از نصف قیمت» بازارهای منطقه‌ای را تایید کرد و مدعی شد این موضوع به خاطر «پیش‌فروش» محموله‌های بنزین در دولت حسن روحانی، رئیس جمهوری پیشین ایران، بوده است.
این گزارش که با عنوان «آینده‌فروشی بنزین به قیمت ۵۰۰ تومان» منتشر شد، مدعی شده است دولت سیزدهم طبق قراردادهای دولت قبلی مجبور به ادامه صادرات بنزین ارزان شده است.
@VahidHeadl

🔸اتحادیه اروپا از تصویب بسته بزرگ تحریم‌های جدید این اتحادیه علیه صنعت نظامی روسیه خبر داد؛ این تحریم‌ها شامل ممنوعیت صادرات موتورهای پهپاد به کشورهای ثالث حامی روسیه، از جمله ایران است.
در بند «قطع دسترسی روسیه به پهپادها» به نام ایران نیز اشاره و تصریح شده است «صادرات مستقیم موتورهای پهپاد به روسیه و هر کشور ثالثی مانند ایران که احتمال استفاده از آن‌ها در روسیه وجود دارد، محدود می‌شود».
بر اساس گزارشی که روز جمعه ۲۵ آذرماه در سایت کمیسیون اروپا منتشر شد، نهمین بسته تحریمی اروپا علیه روسیه شامل ۲۰۰ نهاد و شخص مرتبط با صنعت نظامی این کشور می‌شود.
این تحریم‌ها شامل نیروهای مسلح و شرکت‌های صنعت دفاعی، اعضای دوما و شورای فدراسیون (مجلس علیا)، وزرا، مقامات نیابتی روسیه در مناطق اشغالی اوکراین، احزاب سیاسی است.
همچنین افراد کلیدی در حملات موشکی روسیه علیه غیرنظامیان، ربودن و انتقال کودکان اوکراینی به روسیه و سرقت محصولات کشاورزی اوکراین به لیست سیاه اتحادیه اروپا افزوده شدند.
@VahidHeadl

🔸روسیه در یکی از بزرگ‌ترین حملات خود از زمان شروع تهاجم نظامی به اوکراین در ساعات پُر رفت‌وآمد صبح جمعه ۲۵ آذر بیش از ۷۰ موشک به خاک این کشور شلیک کرد؛ تحت تاثیر این حملات دولت اوکراین ناگزیر شد برق سراسر کشور را قطع کند.
بنابر اعلام فرمانده نیروهای مسلح اوکراین، از مجموع ۷۶ موشکی که به سوی این کشور شلیک شده ۶۰ مورد رهگیری و در آسمان منهدم شده است.
فرمانده نیروی هوایی اوکراین نیز در اطلاعیه‌ای که در پیام‌رسان تلگرام منتشر کرده، گفته است: «۷۹ موشک روسیه از جمله ۷۲ موشک کروز از دریای خزر و دریای سیاه شلیک شده و هدف آن‌ها زیر ساخت‌های حساس کشور بود.»
بر اساس این گزارش، قبل از شروع حملات موشکی، جنگنده‌های روسیه با هدف «فریب دادن و منحرف کردن» پدافند ضدهوایی در نزدیکی حریم هوایی اوکراین به پرواز درآمدند.
@VahidHeadl

🔸به دنبال وقوع آتش‌سوزی در اوایل روز جمعه ۲۵ آذر در یک ساختمان مسکونی در شهر لیون فرانسه دست‌کم ۱۰ تن، از جمله پنج کودک جان باختند.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=121579

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.