• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

‌🔸بهای دلار در بازار آزاد ایرا …

  • کد خبر : 121658
  • 26 آذر 1401 - 18:10
‌🔸بهای دلار در بازار آزاد ایرا …

    ‌🔸بهای دلار در بازار آزاد ایران در روز شنبه، ۲۶ آذر، هم‌چنان افزایشی است و در آغاز بعدازظهر بهای دلار در این روز به ۳۹۲۰۰ تومان هم رسید. طبق اطلاعات وب‌سایت‌های غیررسمی نرخ برابری پوند بریتانیا نیز در روز شنبه ۴۷ هزار و ۲۴۵ تومان اعلام شد؛ و هر یورو با قیمت ۴۱ […]

 

‌🔸بهای دلار در بازار آزاد ایرا … 931520001671288002

 

‌🔸بهای دلار در بازار آزاد ایران در روز شنبه، ۲۶ آذر، هم‌چنان افزایشی است و در آغاز بعدازظهر بهای دلار در این روز به ۳۹۲۰۰ تومان هم رسید.
طبق اطلاعات وب‌سایت‌های غیررسمی نرخ برابری پوند بریتانیا نیز در روز شنبه ۴۷ هزار و ۲۴۵ تومان اعلام شد؛ و هر یورو با قیمت ۴۱ هزار و ۲۶۵ تومان معامله می‌شود.
قیمت سکه بهار آزادی نیز طی دو روز اخیر با افزایش همراه بود و هر سکه ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می‌‌شود.
هر قطعه سکه طرح قدیم نیز ۱۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان فروخته شد و بهای هر قطعه نیم‌سکه نیز ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار بود.
@VahidHeadli

🔸در پی انتشار خبرهایی درباره مرگ «مشکوک» آیدا رستمی، پزشک جوان ساکن تهران، و احتمال کشته شدن او به دست نیروهای حکومتی، قوه قضائیه ایران روز شنبه دلیل مرگ او را «سقوط از پل هوایی» در پی «مشاجره لفظی و فیزیکی با یک مرد» عنوان کرد.
در ادامه گزارش این مرکز، مرد مظنون که «مغازه‌دار» و دوست‌پسر این پزشک جوان معرفی شده علت مشاجره با خانم رستمی را پی بردن به خیانت او و مطرح کردن آن عنوان کرده و گفته است که او پس از مشاجره خود را از پل هوایی پرت کرده است.
سایت خبری «ایران‌وایر» روز جمعه، ۲۵ آذر، در گزارشی به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که به پزشکی قانونی دستور داده شده بود که در گواهی فوت خانم رستمی، علت مرگ «برخورد جسم سخت» عنوان و به خانواده‌اش دلیل فوت «تصادف» اعلام شود.
در این گزارش به نقل از خانواده این پزشک جوان آمده بود که روی پیکر خانم رستمی آثار آزار، شکنجه و تعرض مشاهده شده و به آن‌ها اطلاع داده شده که فرزندشان به قتل رسیده است.
@VahidHeadli

🔸جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا، در توییتی نوشته است: سه ماه پیش، در چنین روزی، مهسا امینی بعد از بازداشت توسط سه (نیروی) «گشت ارشاد» ایران جان‌باخت. از آن زمان تاکنون، ما بیش از ۴۰ تن از مقام‌های (جمهوری اسلامی) ایران را تحریم‌ کرده‌ایم. در مجموع ما ۳۰۰ فرد و نهاد از جمله سپاه پاسداران را مورد تحریم قرار داده‌ایم.»
@VahidHeadli

🔸رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای، در مصاحبه با شبکه پی بی اس گفت، حکومت جمهوری اسلامی شاید در کوتاه مدت بتواند اعتراضات اخیر در ایران را سرکوب کند، اما در دراز مدت پاسخی برای مطالبات مردم به ویژه جوانان ندارد.
ویلیام برنز در خصوص اعتراضات در ایران گفت: طول مدت اعتراضات و دامنه اعتراضات تحلیل‌گران ما در سی‌آی‌ای را تحت تاثیر قرار داده است. اکنون تقریباً سه ماه از (آغاز) این اعتراضات می‌گذرد و در این اعتراض‌ها٬ سراسر جامعه ایران، اقوام، گروه‌های اجتماعی-اقتصادی حضور دارند.
@VahidHeadli

🔸بیش از ۱۵۰ نویسنده سرشناس و شخصیت‌های سیاسی، هنری و کنشگران مدنی در بیانیه مشترکی خواستار لغو حکم اعدام الهام چوبدار و زهرا (ساره) صدیقی، دو دو کنشگر حقوق همجنس‌گرایان ایرانی شدند.
در همین حال، اوا ارنست، نماینده پارلمان اتریش در توئیتی اعلام کرده است که کفالت سیاسی این دو کنشگر حقوق دگرباشان در ایران را بر عهده گرفته است.
@VahidHeadli

🔸عبدالله نوری، وزیر کشور اسبق جمهوری اسلامی، روز شنبه در بیانیه‌ای دلیل اعتراضات مردمی را «انسداد سیاسی و اجتماعی و ناکامی اصلاحات» عنوان کرد که منجر به «ناامیدی از بهبود وضعیت» شده است.
عبدالله نوری در این بیانیه در انتقاد از پاسخ حاکمیت به مطالبات مردم نوشته است: «حکومت به جای شنیدن صدای معترضان و توجه به ریشه‌ها و زمینه‌های درونی اعتراضات و نقش خود در مشکلات گسترده‌ موجود با فرافکنی و انتساب مطلق آن به عوامل و رسانه‌های بیگانه، راه خشونت و سرکوب در پیش گرفت.»
او در ادامه شرایط کنونی در کشور را شبیه به یک «بن‌بست» عنوان کرد و درباره دلیل گرفتار شدن در این شرایط گفت که در جمهوری اسلامی هرگز «بنا نبوده و نیست که سخن و نظر اکثریت مردم شنیده شود.»
@VahidHeadli

🔸رسانه‌های تکنولوژی در ایران گزارش می‌دهند که شماره‌های موبایل داخل ایران از لیست پشتیبانی شبکه اجتماعی توییتر حذف شده و امکان فعال‌سازی احراز هویت دومرحله‌ای دیگر برای مردم ایران «وجود ندارد».
@VahidHeadli

🔸ده‌ها هزار تن از مردم اردن در شهرهای مختلف این کشور ، در اعتراض به گرانی سوخت و مایحتاج اساسی راهپیمایی کردند.
به گزارش رویترز و الجزیره، تظاهرات سراسری یک روز پس از گسترش اعتصاب رانندگان کامیون در شهر جنوبی معان برگزار شد.
@VahidHeadli

🔸در گزارش جديد امنیت ملی ژاپن که نسخه‌ای از پیش نویس آن در اختیار خبرگزاری‌های بین المللی قرار گرفته است چین «یک چالش استراتژیک بی‌سابقه» توصیف شده است .
انتظار می رود کابینه ژاپن در جلسه روز جمعه ۲۵ آذر این گزارش و همچنین به خدمت گرفتن موشک‌های دوربردتر و سلاح‌های مافوق صورت را تصویب کند.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=121658

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.