• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌🔸مردم معترض در زاهدان مثل چند …

  • کد خبر : 121532
  • 25 آذر 1401 - 18:20
‌🔸مردم معترض در زاهدان مثل چند …

    ‌🔸مردم معترض در زاهدان مثل چند هفته گذشته، بار دیگر بعد از نماز جمعه در این شهر راهپیمایی کردند و علیه حکومت شعار دادند. معترضان روز جمعه ۲۵ آذرماه شعار دادند «این ملت آزادی می‌خواد، کشور آبادی می‌خواد.» همچنین آنها با خطاب قرار دادن نیروهای بسیج و سپاه، شعار دادند «بسیجی ، سپاهی، […]

 

‌🔸مردم معترض در زاهدان مثل چند … 035622001671202203

 

‌🔸مردم معترض در زاهدان مثل چند هفته گذشته، بار دیگر بعد از نماز جمعه در این شهر راهپیمایی کردند و علیه حکومت شعار دادند.
معترضان روز جمعه ۲۵ آذرماه شعار دادند «این ملت آزادی می‌خواد، کشور آبادی می‌خواد.» همچنین آنها با خطاب قرار دادن نیروهای بسیج و سپاه، شعار دادند «بسیجی ، سپاهی، داعش ما شمائید.»
@VahidHeadline

🔸در ادامه واکنش‌ها به اعدام دو شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ایران، وزرای خارجه سه کشور استرالیا، کانادا و نیوزیلند در بیانیه‌ مشترکی بی‌رحمی حکومت ایران در قبال شهروندان این کشور را محکوم کرده‌اند.
@VahidHeadline

🔸 اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، در حاشیه اجلاس اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: «چه کسی به مردم خودش شلیک می‌کند؟ حکومت ایران چنین می‌کند و به همین خاطر نیز ما به صراحت علیه آن موضع می‌گیریم. کاری که حکومت ایران می‌کند غیرقابل قبول و غیرقابل توجیه است.»
@VahidHeadline

🔸هلند سفیر ایران در آمستردام را به دنبال اعدام دو تن از معترضان ایرانی که در دادگاه‌های جمهوری اسلامی به مرگ محکوم شده بودند، احضار می‌کند.
@VahidHeadline

🔸خالد پیرزاده، قهرمان پرورش اندام و زندانی سیاسی که به زندان اهواز تبعید شده است، با ارسال پیامی صوتی از این زندان خطاب به جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، گفت که در اثر شکنجه‌های گوناگون نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به کلکسیونی از بیماری تبدیل شده و ادعای مقام‌های جمهوری اسلامی درباره حقوق شهروندی «یک دروغ بزرگ» است.
@VahidHeadline

🔸شورای صنفی دانشجویان کشور اعلام کرد که پس از برگزاری تجمع اعتراض به اعدام معترضان در دانشکده فنی دختران سنندج، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم بازداشت، پنج دانشجوی این دانشکده را در خیابان ربوده‌اند.
بر اساس گزارش این شورا ابتدا «بیتا ویسی»، سپس در روز چهارشنبه ۲۳ آذر ماه نیز چهار دانشجوی دیگر دانشکده فنی دختران سنندج به اسامی «تینا خدری، ثنا خدامرادی، رضوان بازانی‌قلعه و هانیه چهاردولی» مقابل در ورودی خوابگاه دانشکده فنی دختران سنندج به دست نیروهای امنیتی ربوده شدند.
@VahidHeadline

🔸علی شریف‌زاده اردکانی، وکیل محمد حسینی، از معترضان محکوم به اعدام، در توئیتی گفت که وقتی برای اخذ وکالت و ملاقات با محمد حسینی برای فرجام‌خواهی از حکم اعدام، طی درخواست او از زندان به شعبه اول دادگاه انقلاب کرج مراجعه کرده، «برخلاف قانون آیین دادرسی کیفری از اجازه تتظیم وکالتنامه و مطالعه پرونده» موکلش خودداری شده است.
@VahidHeadline

🔸مصطفی محقق داماد، استاد فقه و حقوق در نامه سرگشاده‌ای خطاب به جامعه قضات در ایران از آنها خواسته است در صدور احکام خود «احتیاط کامل» کنند و هشدار داده خطا و تساهل در خون و مجازات غیر مشروع، از حافظه تاریخ، «فراموش نخواهد شد.»
@VahidHeadline

🔸ایرنا نوشت که حمید فرخ‌نژاد، بازیگر، پیش از خروج از ایران به قوه قضاییه تعهد داده بود که «هیچ‌گاه برخلاف مصلحت قانون ایران عمل نمی‌کند اما همین‌که مطمئن شد جای پایش در آمریکا سفت شده، اقدام به انتشار مطالبی کرد که برخلاف تعهد او بود».
@VahidHeadline

🔸مقامات ارشد نظامی و امنیتی اسرائیل به وب‌سایت آمریکایی امور نظامی گفته‌اند که جمهوری اسلامی ایران خواهان خرید کشتی‌های نظامی از روسیه و کمک در زمینه طراحی کشتی‌های جدید شده است.
@VahidHeadline

🔸دولت آمریکا یک شرکت تولیدکننده دوربین‌های امنیتی و تشخیص چهره چینی را که فناوری ساخت آمریکا را در اختیار سپاه پاسداران ایران قرار داده است، در لیست سیاه قرار داد.
@VahidHeadline

🔸مصوبه کنگره آمریکا برای اعطای مدال طلا به کسانی که در جریان حمله دانشجویان خط امام به سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۳۵۸ به گروگان گرفته شدند، برای تایید نهایی و اجرایی شدن به دفتر جو بایدن ارسال شد.
@VahidHeadline

🔸سنای آمریکا لایحه بودجه دفاعی این کشور برای سال ۲۰۲۳ را با رقم بی‌سابقه ۸۵۸ میلیارد دلار که شامل کمک‌هایی به تایوان و اوکراین نیز می‌شود، به تصویب رساند.
@VahidHeadline

🔸هزاران نفر در ترکیه روز پنج‌شنبه در اعتراض به محکومیت و ممنوعیت سیاسی اکرم امام‌اوغلو، شهردار استانبول، اقدام به تظاهرات کردند و علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، و حزب حاکم «عدالت و توسعه» شعار دادند.
@VahidHeadline

🔸حساب توییتری متعلق به چندین روزنامه‌نگار برجسته در آمریکا که اخبار مربوط به ایلان ماسک، مالک این شرکت، را پوشش می‌دهند، ناگهانی و بدون ذکر دلیل به حال تعلیق درآمده است.
خبرنگاران نیویورک تایمز، سی‌ان‌ان و واشینگتن پست از جمله افرادی هستند که عصر روز پنج‌شنبه، ۲۴ آذرماه، دسترسی خود به توییتر را از دست دادند.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=121532

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.