نماد سایت خبرکده

‌🔸مدیر اورژانس بیمارستان سینا …

‌🔸مدیر اورژانس بیمارستان سینا  … 532494001671145802

 

 

‌🔸مدیر اورژانس بیمارستان سینا می‌گوید فشار بر کادر درمان برای معرفی معترضان مصدوم موجب شده که این افراد به مراکز درمانی دولتی مراجعه نکنند.
حسین کرمانپور در مصاحبه‌ای که روزنامه «هم‌میهن» روز ۲۳ آذر منتشر کرد، گفته است در روزهای نخست اعتراضات، مدیران حراست برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی به حراست بیمارستان‌ها دستور دادند که اسامی افراد مصدوم در اعتراضات را اعلام کنند.
به گفته آقای کرمانپور، در پی انتشار این خبر علاوه بر خودداری مصدومان برای مراجعه به این مراکز، برخی اعضای کادر درمان نیز به اشتباه فکر کردند که در صورت درمان این افراد، تحت‌تعقیب قرار خواهند گرفت.
این مقام بیمارستان سینا تصریح کرده که در مقابل، برخی مراکز درمانی خصوصی اقدام به جراحی مصدومان با تخفیف‌های ۵۰ تا صددرصدی کرده‌اند.
@VahidHeadl

🔸سومین جلسه محاکمه متهمان شلیک به هواپیمای اوکراینی، روز پنج‌شنبه در حالی برگزار شد که همچنان اسامی متهمان این پرونده روشن نیست و به گفته خانواده‌های بازماندگان، روال رسیدگی به پرونده به شکل محرمانه انجام می‌شود.
آنچه درباره این جلسه دادگاه در رسانه‌های داخل کشور منتشر شده، در واقع همگی متن گزارشی است که توسط مرکز رسانه قوه قضائیه تهیه شده و برای رسانه‌ها ارسال شده است.
همچنین عکس‌هایی هم از این دادگاه منتشر شده که در هیچ کدامشان، تصویری از متهمان دیده نمی‌شود.
مرکز رسانه قوه قضائیه می‌گوید که در این دادگاه، ۱۰ نفر که همگی از نیروهای مسلح کشور هستند به عنوان متهم محاکمه می‌شوند.
ساعاتی پیش از آغاز این جلسه دادگاه، انجمن «خانواده‌های جان‌باختگان پرواز پی‌اس ۷۵۲» با انتشار بیانیه‌ای این دادگاه را «نمایشی» خواند.
@VahidHeadl

🔸یک رسانه اسرائیلی به نقل از منابعی در ناتو گزارش داد که اسرائیل در هفته‌های اخیر کمک‌های اطلاعاتی خود به اوکراین را از طریق ائتلاف نظامی افزایش داده و برخی از این کمک‌ها، داده‌هایی درباره پهپادهای ایرانی است که در تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، غیرنظامیان و زیرساخت‌ها را هدف می‌گیرند.
روزنامه «هاآرتص» نوشت که اسرائیل پرونده مفصلی در مورد پهپادهای ساخت ایران به ویژه شاهد-۱۳۶ که یک پهپاد انتحاری است، به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ارائه کرده است.
بر اساس این گزارش، این پرونده از سوی سفیر اسرائیل در اتحادیه اروپا و ناتو به معاون دبیرکل این ائتلاف نظامی داده شده است.
@VahidHeadl

🔸یک روز پس از آنکه یک دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد با فریاد «مرگ بر خامنه‌ای» رگ دستش را زد، رسانه‌های ایران به نقل از یکی از مسئولان دانشگاه آزاد مشهد خبر داده‌اند که او «ابراز پشیمانی کرده» و پس از انجام عمل جراحی «در حال استراحت» است.
@VahidHeadl

🔸در شرایطی که آمارهای بین‌المللی و بانک مرکزی ایران از سقوط چشمگیر درآمدهای نفتی ایران پس از تحریم‌های غرب خبر می‌دهد، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران مدعی شده که تحریم‌ها «هیچ تاثیری» بر صادرات نفت ایران نداشته است.
ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه ۲۴ آذرماه اظهار داشت: «دشمنان دیدند نه تنها صادرات نفت ایران متوقف نشد، بلکه امروز به اندازه قبل از دوران تحریم نفت می‌فروشیم.»
او در ادامه بدون ارائه آمار و مستنداتی مدعی شد تجارت غیرنفتی ایران نیز رشد قابل توجهی داشته است.
@VahidHeadl

🔸نماینده ویژه رئیس جمهوری ایران در امور افغانستان می‌گوید طی سال جاری خورشیدی نیمی از سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته در ایران متعلق به سرمایه‌گذاران افغانستانی است.
@VahidHeadl

🔸دادگاه ویژه فساد و جرایم سازمان‌یافته آلبانی در حکمی بیژن پولادرگ را در رابطه با «حمایت مالی از تروریسم» و «عضویت در یک سازمان تروریستی» مجرم شناخت. این حکم روز پنجشنبه منتشر شد.
پولادرگ دو سال پیش به ظن جاسوسی از اعضای سازمان مجاهدین خلق، که حدود ۳هزار نفر از آنها در تبعید در آلبانی هستند، دستگیر شد.
پولادرگ خودش عضوی از سازمان مجاهدین خلق بود، اما حدود سه سال پیش این گروه را ترک کرد.
@VahidHeadl

🔸ایالات متحده آمریکا روز پنج‌شنبه ۲۴ آذر اعلام کرد که علیه ولادیمیر پوتانین، بانکدار و تاجری که عنوان ثروتمندترین مرد روسیه را یدک می‌کشد و نیز ده‌ها مقام حکومتی روسیه تحریم‌های مالی تازه‌ای وضع کرده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا با اعلام این که آقای پوتانین از نزدیکان ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه است، تاکید کرد به تلاش‌ها برای محدود کردن توانایی کرملین برای تامین مالی جنگ علیه اوکراین ادامه خواهد داد.
بر اساس برآورد نشریه اقتصادی «فوربز»، آقای پوتانین با ۲۶.۵ میلیارد دلار سرمایه، ثروتمندترین فرد روسیه در سال ۲۰۲۲ بوده است.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

خروج از نسخه موبایل