• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌🔸ده‌ها فعال مدنی، نویسنده و ا …

  • کد خبر : 121398
  • 24 آذر 1401 - 17:50
‌🔸ده‌ها فعال مدنی، نویسنده و ا …

    ‌🔸ده‌ها فعال مدنی، نویسنده و اعضای خانواده‌های دادخواه در بیانیه‌ای از اعدام معترضان به‌ عنوان «ابزار [حکومت] برای ایجاد خفقان» نام بردند و از تمامی کنشگران و تشکل‌های صنفی برای تشکیل کارزاری علیه اعدام دعوت کردند. این بیانیه تاکنون به امضای ۲۳۵ نفر از فعالان حقوق زنان، نویسندگان، کنشگران کارگری، معلمان، بازنشستگان، مادران […]

 

‌🔸ده‌ها فعال مدنی، نویسنده و ا … 305120001671114003

 

‌🔸ده‌ها فعال مدنی، نویسنده و اعضای خانواده‌های دادخواه در بیانیه‌ای از اعدام معترضان به‌ عنوان «ابزار [حکومت] برای ایجاد خفقان» نام بردند و از تمامی کنشگران و تشکل‌های صنفی برای تشکیل کارزاری علیه اعدام دعوت کردند.
این بیانیه تاکنون به امضای ۲۳۵ نفر از فعالان حقوق زنان، نویسندگان، کنشگران کارگری، معلمان، بازنشستگان، مادران دادخواه و خانواده‌های خاوران، هنرمندان، شاعران و دیگر فعالان اجتماعی و مدنی رسیده است.
@VahidHeadline

🔸اعضای پارلمان آلمان در نشستی، با حمایت علنی از معترضان در ایران، خواستار افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی از جمله قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی شدند.
@VahidHeadline

🔸جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز چهارشنبه از اخراج جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد استقبال کرد و گفت، اعدام‌های «هولناک» اخیر در این کشور عزم جامعه بین المللی را برای پاسخگو کردن حکومت ایران تقویت می‌کند.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفته است: «امروز در یک رأی گیری تاریخی، سازمان ملل متحد در واکنش به سرکوب سیستماتیک زنان و دختران توسط حکومت ایران، (جمهوری اسلامی) ایران را از کمیسیون مقام زن اخراج کرد.»
@VahidHeadline

🔸بنا بر پیش‌نویس بیانیه نهایی رهبران اتحادیه اروپا که به دست رادیوفردا رسیده، آنها در کنار پرداختن به مسائل اساسی این نهاد از جمله جنگ در اوکراین، به اعتراضات در ایران نیز پرداخته و با اجرای اعدام «در هر زمان و تحت هر شرایطی» مخالفت کرده‌اند.
در این پیش‌نویس که امروز باید توسط همه رهبران اتحادیه اروپا تایید شود،‌ بر این درخواست شورای اروپا از مقام‌های جمهوری اسلامی تاکید شده که «استفاده بی‌رویه از زور در مقابل معترضان خصوصا زنان» را متوقف کنند.
@VahidHeadline

🔸هشت تن از زندانیان ایرانی اهل ‌سنت در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و گزارشگر ویژه حقوق بشر این سازمان در امور ایران، خواستار اقدام آنها درباره احکام «ظالمانه» دادگاه‌های جمهوری اسلامی علیه خود شدند.
@VahidHeadline

🔸محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد، گفت: «هیچ محدودیتی برای آغاز فعالیت‌های هنری نیست، همان طور که ارکستر ملی هفته گذشته در تالار وحدت اجرا داشت؛ از عموم هنرمندان اهالی موسیقی خواهش می‌کنم فعالیت‌های‌شان را آغاز کنند.»
وی افزود که از نظر دولت و وزارت ارشاد «هیچ مانعی برای برگزاری کنسرت‌ها نیست، کما اینکه در حال حاضر سینماها و تئاترها، تقریبا در همه تماشاخانه‌های مهم فعال هستند، برای حوزه موسیقی نیز محدودیتی وجود ندارد، ان‌شالله بتوانیم به زودی شاهد رونق آن باشیم».
@VahidHeadline

🔸خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا خبر داد میرحسین موسوی، که حدود ۱۲ سال است در حصر خانگی به‌سرمی‌برد، برای ساعاتی برای مداوا به یک بیمارستان منتقل شد.
ایرنا در گزارش خود که با تصویری از میرحسین موسوی در بیمارستان همراه است، نوشت که او «به دلیل مشکل مزمن گوش میانی خود در برخی اوقات دچار سرگیجه و عدم تعادل می‌شود» و دلیل مراجعه او به مرکز درمانی نیز همین مسئله بوده است. این خبرگزاری از آقای موسوی به تاسی از مقامات جمهوری اسلامی به عنوان یکی از «سران فتنه» نام برده که اشاره به نقش رهبری او در اعتراضات سال ۱۳۸۸ دارد.
@VahidHeadline

🔸دادستان اهواز از صدور احکام نهایی ۲۱ نفر از متهمان پرونده فرو ریختن ساختمان متروپل در شهر آبادان خبر داد.
بنا بر اعلام صادق جعفری چگنی، «هر کدام از محکومان به سه سال حبس تعزیری، پرداخت دیه به خانواده و ورثه جان‌باختگان حادثه، اقامت اجباری، انفصال از خدمات دولتی و عمومی، لغو پروانه اشتغال و منع اشتغال در حرفه مهندسی ساختمان محکوم شده‌اند».
@VahidHeadline

🔸رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که شرکت هوایی ماهان‌ایر به انتقال محموله‌های تسلیحات به سوریه و لبنان ادامه می‌دهد، به حزب‌الله لبنان خدمات ارائه می‌کند و فعالیت‌هایش در قالب یک آژانس مسافربری و صدور بلیت‌های عادی پنهان می‌شود.
@VahidHeadline

🔸اوکراین می گوید روز چهارشنبه ۲۳ آذر در جریان موج جدید حملات روسیه به کی‌یف ۱۳ پهپاد ایرانی را در آسمان منطقه منهدم کرده است.
@VahidHeadline

🔸اسرائیل برای تشکیل «گنبد آهنین سایبری»، از جمله در برابر اقدامات «هکری ایران»، نشست‌هایی را در روزهای گذشته با شرکت سه کشور عضو «پیمان صلح ابراهیم» برگزار کرده است.
گابی پورت‌نوی، رئیس اداره ملی سایبری اسرائیل، روز چهارشنبه، ۲۳ آذر، با اعلام این خبر جلسات برگزار شده را «تاریخی» و هدف آن را همکاری سایبری علیه «دشمنان مشترک» کشورهای حاضر نامید.
آقای پورت‌نوی گفت که راه‌کار تحقق این هدف ایجاد سامانه «گنبد آهنین سایبری» است.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=121398

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.