نماد سایت خبرکده

‌‌‌🔸کامالا هریس، معاون اول بای …

‌‌‌🔸کامالا هریس، معاون اول بای … 205953001671060002 768x1024

 

 

‌‌‌🔸کامالا هریس، معاون اول بایدن اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل را «یک پیروزی برای معترضان در ایران و همه کسانی که در کنارشان ایستاده‌اند» خواند.
او افزود: «پیام غیرقابل انکار این است: جهان می‌شنود و اقدام می‌کند. صدای زنان و دختران ایران شنیده خواهد شد.»
@VahidOOnLi

🔸سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که یک تیم فنی این نهاد روز یکشنبه آینده (هجده دسامبر) با هدف رسیدگی به مسائل پادمانی باقی‌مانده، به تهران سفر خواهند کرد.
@VahidHeadli

🔸حدود ۸۰ استاد دانشگاه ایرانی دانشگاه‌های مختلف در نامه‌ای به جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، خواستار پیگیری لغو احکام اعدام معترضان و تشکیل گروه حقیقت‌یاب برای بررسی شکنجه‌ها، تجاوز‌ها و اذیت و آزارهای جنسی در زندان‌ها شدند.
@VahidOOnLi

🔸مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام «حمایت قاطع» از عملکرد قوه قضائیه در اعدام معترضان گفت: «فکر نمی‌کنم اعدام‌ها زودهنگام بوده، بلکه به موقع و درست بوده است.»
او روز چهارشنبه ۲۳ آذر ماه در واکنش به انتقادات مبنی بر فاصله کوتاه دستگیری تا اعدام معترضان گفت: «خیر به این صورت نیست. به نظر بنده فاصله بین دستگیری عوامل ناآرامی‌ها تا اعدام آنها بسیار زیاد است و باید در فاصله ۵ یا ۱۰ روز بعد از دستگیری اعدام شوند.»
@VahidHeadli

🔸همزمان با سیزدهمین هفته اعتراضات ایران و سرکوب آن که از شهریور ماه آغاز شده، سه نماینده مجلس سوئد اعلام کرده‌اند که «کفالت سیاسی» سه معترض زندانی در ایران را بر عهده گرفته‌اند. از این سه نماینده دو نماینده ایرانی الاصل و یکی از آنها ارمنی تبار است.
آزاده رجحان، نماینده ایرانی تبار پارلمان سوئد گفته است که «کفالت سیاسی» فرزانه قره حسنلو را بر عهده می‌گیرد. قوه قضائیه ایران خانم قره‌ حسنلو را به ۲۵ سال زندان محکوم کرده است. همسراو، دکتر حمید قره حسنلو است که به اعدام محکوم شده است.
اردلان شکرآبی دیگر نماینده ایرانی الاصل پارلمان سوئد هم در توییتی خبر داده که «کفالت سیاسی» مهدی کرمی را می‌پذیرد. آقای کرمی یکی از پانزده متهم پرونده ای در کرج است که با خطر اعدام رو به رو است.
آرین کاراپت نماینده ارمنی تبار پارلمان سوئد هم گفته است که کفالت سیاسی آرین فرزام‌نیا دانش آموزی که به ۲۵ سال زندان محکوم شده را می پذیرد.
@VahidHeadli
هلگه لیند و کاتیا لیکرت، دو نماینده دیگر پارلمان آلمان، اعلام کردند کفالت سیاسی شایان چارانی، معترض متهم به «افساد فی الارض» و سونیا شریفی، معترض ۱۶ ساله زندانی را بر عهده گرفتند.
@VahidOOnLi

🔸ارغوان فراهانی، همسر امیرعباس آذرم‌وند، زندانی سیاسی در اوین در اینستاگرامش نوشت سازمان زندان‌ها از شش زندانی سیاسی از جمله همسرش، در ارتباط با آتش‌سوزی مهرماه اوین شکایت کرده است.
به گفته او، سازمان زندان‌ها این زندانیان را به «تخریب عمدی» اشیا و «توهین به مقامات» متهم کرد.
@VahidOOnLi

🔸شرکت متا، مالک فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ، می‌گوید این شرکت به درخواست ایران برای تعیین نماینده‌ای در تهران اهمیتی نمی‌دهد.
یک سخنگوی متا گفت: «ما وارد مکالمه با مقام‌های ایران نمی‌شویم. همچنین سرگرم درخواست آنها برای تعیین یک نماینده در ایران نخواهیم شد.»
امروز، چهارشنبه، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات ایران گفت که ایران برای رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ شروطی تعیین کرده که آنها را برای شرکت متا ارسال کرده، اما این شرکت هنوز پاسخی نداده است.
@VahidHeadli

🔸شهردار استانبول که رهبر اپوزیسیون و بخت اصلی مخالفان دولت برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی محسوب می‌شود به حبس و محرومیت از «برخی حقوق» محکوم شد.
اتهام اکرم امام‌اوغلو «توهین به اعضای کمیته عالی انتخابات ترکیه» عنوان شده و دادگاهی در ترکیه او را به تحمل ۲ سال و ۷ ماه و ۱۵ روز زندان محکوم کرد.
در اعتراض به حکم دادگاه، او به همراه برخی رهبران اپوزیسیون ترکیه اعلام کردند که دست به تجمع اعتراضی خواهند زد.
@VahidHeadli

🔸دادستانی فرانسه روز چهارشنبه ۲۳ آذر اعلام کرد که دفتر مرکزی حزب «رنسانس» به رهبری امانوئل مکرون در رابطه با تحقیقات مربوط به استفاده دولت فرانسه از خدمات یک شرکت مشاوره آمریکایی از سال ۲۰۱۷ تاکنون مورد بازرسی قرار گرفته است.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

خروج از نسخه موبایل