• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌‌🔸وزیر خارجه بریتانیا با هشدا …

  • کد خبر : 121126
  • 23 آذر 1401 - 1:30
‌‌🔸وزیر خارجه بریتانیا با هشدا …

    ‌‌🔸وزیر خارجه بریتانیا با هشدار درباره خطر «قراردادهای ننگین» ایران و روسیه برای امنیت جهانی، اعلام کرد که بریتانیا چندین مقام بلندپایه روسیه و ایران را در ارتباط با حملات به غیرنظامیان در اوکراین تحریم کرده است. جیمز کلورلی با اعلام این خبر هشدار داد که «ائتلاف از سر درماندگی ایران و روسیه […]

 

‌‌🔸وزیر خارجه بریتانیا با هشدا … 812268001670968801

 

‌‌🔸وزیر خارجه بریتانیا با هشدار درباره خطر «قراردادهای ننگین» ایران و روسیه برای امنیت جهانی، اعلام کرد که بریتانیا چندین مقام بلندپایه روسیه و ایران را در ارتباط با حملات به غیرنظامیان در اوکراین تحریم کرده است.
جیمز کلورلی با اعلام این خبر هشدار داد که «ائتلاف از سر درماندگی ایران و روسیه را پاسخگو می‌کنیم».
@VahidHeadli

🔸کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه، می‌گوید گفت کاردار ایران به خاطر نقش جمهوری اسلامی در جنگ اوکراین، سرکوب معترضان و رفتار تهران با هفت شهروند زندانی فرانسه در ایران به وزارت خارجه احضار این کشور شده است.
@VahidHeadli

🔸بریتانیا روز سه شنبه گفت تحریم‌هایی را علیه تجار و مقامات ایرانی که در تولید پهپاد و یا عرضه آنها به روسیه نقش داشته‌اند، وضع کرده است.
@VahidHeadli

🔸قطعنامه‌ای از سوی آمریکا با هدف اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد به دلیل سرکوب سیستماتیک زنان در ایران از جمله در جریان خیزش سراسری ارائه شده است که قرار است روز چهارشنبه ۲۳ آذر به رای گذاشته شود.
بر اساس اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال، وزارت علوم دولت ابراهیم رئیسی، متونی را از طریق برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه فردوسی مشهد برای استادان دانشگاه فرستاده و از آنان خواسته است با ارسال ایمیل‌هایی، کشورهای عضو کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد را از رای به قطعنامه آمریکا منصرف کنند.
در یکی از این متن‌ها به نام «محکومیت امریکا در حرکت حذف ایران» که از استادان خواسته شده آن را ارسال کنند، با تکرار ادعای جمهوری اسلامی مبنی بر «مداخله خارجی» در خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی، آمده است: «اگر اقدام آمریکا برای لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن به نتیجه برسد، رویه خطرناکی را در سیستم سازمان ملل ایجاد خواهد کرد و رویه برابری دولت‌های عضو در این سازمان بین‌المللی را زیر سوال خواهد برد و این بدعت در روند کار سازمان ملل است.»
@VahidOOnLi

🔸همزمان با ابراز نگرانی سازمان عفو بین‌الملل از احتمال به تایید رسیدن حکم اعدام سامان صیدی (یاسین)، وکیل این رپر معترض می‌گوید او «حتی یک خراش به یک انسان نیانداخته» و «هیچ اقدامی علیه جان مردم و مأموران» انجام نداده است.
سامان صیدی که با نام «سامان یاسین» نیز شناخته می‌شود، خواننده رپ اهل کرمانشاه است که توسط دادگاه انقلاب اسلامی به «محاربه» از طریق «کشیدن سلاح کلت کمری و شلیک سه عدد تیر هوایی» و همچنین «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» متهم و به اعدام محکوم شده است.
@VahidHeadli

🔸اتحادیه جهانی فوتبالیست‌های حرفه‌ای گفت که از احتمال صدور حکم اعدام برای امیررضا نصر آزادانی « شوکه و دچار انزجار» شده است.
امیر رضا نصر آزادانی در رابطه با اعتراضات گسترده چند ماه اخیر در ایران بازداشت شده است.
@VahidHeadli

🔸بهاره هدایت، فعال سیاسی زندانی، در نامه‌ای مفصل از زندان اوین ضمن برشمردن جدایی مسیر جنبش اعتراضی ۱۴۰۱ از جریان اصلاح‌طلبان، گفته که «جمهوری اسلامی باید برود زیرا سرشت و سرنوشتش تباهی‌ست».
خانم هدایت که پیش از این هفت سال را در زندان گذرانده بود، اکنون برای تحمل چهار سال حکم زندان به‌دلیل اعتراض به سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران، در زندان اوین محبوس است.
@VahidHeadli

🔸روزنامه «هم‌میهن» چاپ تهران خبر داد که دادگاه شش روزنامه‌نگار و فعال سیاسی قرار است روز ۲۸ آذر برگزار شود، و این در حالی است که آن‌ها از زمان دستگیری تا کنون امکان دیدار با وکلای انتخابی خود را نداشته‌اند.
بر اساس این گزارش، اتهامات زهرا و هدی توحیدی،‏ علیرضا خوشبخت، ویدا ربانی، حمیدرضا امیری و روح‌الله نخعی،‏ «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» است.
@VahidHeadli

🔸با وجود آن که برخی رسانه‌ها در ایران از احتمال افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در سال آینده خبر داده بودند، احتمال عدم تصویب این طرح در دولت ابراهیم رئیسی هست.
خبرآنلاین روز ۲۱ آذرماه به نقل از احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت، در مورد آخرین وضعیت افزایش حقوق کارمندان در سال آتی و احکام مندرج در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نوشت:‌ «پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه افزایش ۲۰ درصدی حقوق است، البته این پیشنهاد قطعی نیست و ممکن است در نهایت در هیئت دولت مصوب نشود.»
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=121126

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.