نماد سایت خبرکده

دولت آمریکا در مورد «همکارهای …

دولت آمریکا در مورد «همکارهای  … 047848001670625003

 

 

دولت آمریکا در مورد «همکارهای گسترده نظامی» ایران و روسیه هشدار داد و این «مشارکت دفاعی» کامل میان دو کشور همسایه را برای اوکراین، همسایگان ایران و جهان «زیان‌بار» خواند.

دولت جو بایدن روز جمعه ۱۸ آذر اعلام کرد که روسیه در قبال دریافت پهپادهای انتحاری از جمهوری اسلامی برای به‌کارگیری در جنگ علیه اوکراین، در حال آماده شدن برای ارائه کمک‌های نظامی پیشرفته به حکومت ایران از جمله سامانه‌‌های دفاع هوایی، بالگردها و جت‌های جنگنده است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در یک نشست خبری با استناد به ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا در مورد گسترش همکاری‌های نظامی و تسلیحاتی دو کشور همسایه گفت روسیه به ایران، «سطح بی‌سابقه‌ای از حمایت نظامی و فنی را ارائه می‌کند که روابط دو کشور را به یک مشارکت دفاعی تمام‌عیار مبدل خواهد کرد».

این مقام آمریکایی گزارش داد که مسکو و تهران مشغول بررسی راه‌اندازی خط مونتاژ پهپاد در روسیه برای استفاده در تهاجم نظامی به خاک اوکراین هستند.

به گفته آقای کربی، هم‌زمان روسیه مشغول آموزش خلبانان ایرانی برای استفاده از جنگنده سوخو-۳۵ است و جمهوری اسلامی قادر خواهد بود ظرف یک‌سال این جنگنده را از مسکو تحویل بگیرد.

او یادآور شد که این جنگنده‌ها، «نیروی هوایی ایران را در مقایسه با همسایگان منطقه‌ای آن به میزانی چشمگیر تقویت خواهند کرد».

RadioFarda_

📡 @

خروج از نسخه موبایل