• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌بی‌بی‌سی فهرست ۱۰۰ زن الهام‌ب …

  • کد خبر : 119683
  • 16 آذر 1401 - 1:20
‌بی‌بی‌سی فهرست ۱۰۰ زن الهام‌ب …

    ‌بی‌بی‌سی فهرست ۱۰۰ زن الهام‌بخش و تاثیرگذار جهان برای سال ۲۰۲۲ را منتشر کرده است که در آن اسامی شماری از زنان ایرانی هم دیده می‌شود. در این فهرست، علاوه بر افراد مشخص، «از معترضانی که شجاعانه خواستار تغییر در ایران هستند تا چهره‌های زنان در درگیری و مقاومت در اوکراین و روسیه» […]

 

‌بی‌بی‌سی فهرست ۱۰۰ زن الهام‌ب … 320034001670363403

 

‌بی‌بی‌سی فهرست ۱۰۰ زن الهام‌بخش و تاثیرگذار جهان برای سال ۲۰۲۲ را منتشر کرده است که در آن اسامی شماری از زنان ایرانی هم دیده می‌شود.

در این فهرست، علاوه بر افراد مشخص، «از معترضانی که شجاعانه خواستار تغییر در ایران هستند تا چهره‌های زنان در درگیری و مقاومت در اوکراین و روسیه» نیز به عنوان نمادهای تاثیرگذار در این سال نام برده شده است.

از جمله زنان ایرانی که در این فهرست از آنان نام برده شده، زر امیرابراهیمی، بازیگر و برنده جایزه برای بازی در فیلم «عنکبوت مقدس» است که بر اساس داستان واقعی یک قاتل زنجیره‌ای که کارگران جنسی را هدف قرار می‎‌داد ساخته شده است.

گوهر عشقی، فعال حقوق مدنی و «نماد استقامت و پایداری»، نیلوفر بیانی، فعال حمایت از محیط زیست که در سال ۲۰۱۸ به خاطر کارگذاشتن دوربین ردیابی گونه‌های در خطر انقراض در ایران بازداشت و به ۱۰ سال حبس محکوم شد، زن ایرانی که موهایش را به نشانه اعتراض برید، لیلی، معترضی که در فیلمی از تظاهرات تصویرش از پشت با موی دم اسبی دیده می‌شود و زارا محمدی، از بنیانگذاران انجمن فرهنگی اجتماعی نوجین در کردستان از دیگر زنان تاثیرگذار امسال معرفی شده‌اند.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، رویا پیرایی، با تصویری بر سر مزار مادرش مینو مجیدی که به دست ماموران حکومتی در کرمانشاه کشته شد، سپیده قلیان، فعال حقوق کارگران، الناز رکابی، صخره‌نورد، و نازنین زاغری از دیگر زنان ایرانی هستند که اسامی آنان در این فهرست دیده می‌شود.

@VahidHeadline

فهرست کامل صد زن: bbcpersian

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=119683

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.