• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

‌‌بخشی از بولتن محرمانه فارس، …

  • کد خبر : 118558
  • 09 آذر 1401 - 18:40
‌‌بخشی از بولتن محرمانه فارس،  …

    ‌‌بخشی از بولتن محرمانه فارس، خبرگزاری وابسته به سپاه، که توسط گروه هکری بلک‌ریوارد منتشر شده حاکی است علی خامنه‌ای در واکنش به «جمع‌بندی» نهادهای امنیتی و نظامی مبنی‌بر بازداشت امام جمعه اهل سنت زاهدان، «دستور» داده‌ مولوی عبدالحمید «نباید بازداشت شود. بلکه باید بی‌آبرو شود». گروه هکری بلک‌ریوارد، پس از هک وب‌سایت […]

 

‌‌بخشی از بولتن محرمانه فارس،  … 375458001669821002

 

‌‌بخشی از بولتن محرمانه فارس، خبرگزاری وابسته به سپاه، که توسط گروه هکری بلک‌ریوارد منتشر شده حاکی است علی خامنه‌ای در واکنش به «جمع‌بندی» نهادهای امنیتی و نظامی مبنی‌بر بازداشت امام جمعه اهل سنت زاهدان، «دستور» داده‌ مولوی عبدالحمید «نباید بازداشت شود. بلکه باید بی‌آبرو شود».

گروه هکری بلک‌ریوارد، پس از هک وب‌سایت و سامانه داخلی خبرگزاری فارس، به ده‌ها بولتن‌ که در این خبرگزاری وابسته به سپاه تهیه شده، دست یافته و آن‌ها را منتشر کرده است. [@black_reward]
آن‌طور که این گروه اعلام کرده، این بولتن‌ها با نظارت عباس درویش توانگر، قائم‌مقام خبرگزاری فارس، به‌صورت دوره‌ای تهیه و تحت عنوان «بولتن ویژه بیان» به دفتر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، ارسال می‌شده‌ است.
این بولتن‌ها حاوی اطلاعات محرمانه درباره موضوعات مختلف از جمله اعتراضات سراسری پس از مرگ مهسا امینی در بازداشت پلیس امنیت اخلاقی است.

در یکی از این بولتن‌ها به تاریخ سوم آذر ۱۴۰۱ آمده است که بر اساس «شنیده‌ها»، رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به «جمع‌بندی» شورای عالی امنیت ملی و نیروی انتظامی مبنی بر بازداشت مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، «دستور» داده‌ مولوی عبدالحمید «نباید بازداشت شود. بلکه باید بی‌آبرو شود».
در این بولتن آمده که علی خامنه‌ای به حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، دستور داده به مولوی عبدالحمید «هشدار دهید… سیاست کلی نظام بر این است که فعلاً با مولوی عبدالحمید مدارا شود. نباید اقدامی شود که او دوباره خشمگین شود و اهل سنت را به خیابان‌ها فرابخواند».
با این حال در این بولتن تاکید شده که «تدبیر بر این است که به تدریج توانایی مولوی عبدالحمید سلب شود».

در بخش دیگری از این بولتن که به نیروی شبه‌نظامی بسیج می‌پردازد، به ایجاد «شبهات و ابهامات» میان «نیروهای انقلابی» پس از آغاز دور تازه اعتراضات اشاره شده و آمده «بسیاری از نیروهای انقلابی کف میدان نیز دچار شبهه و ابهام شده‌اند».
تهیه‌کنندگان این بولتن توصیه کرده‌اند که «باید جریان انقلابی به این شبهات و ابهامات پاسخ دهد».
….
به گفته حدادعادل، رهبر جمهوری اسلامی به وی گفته «نیروهای شما در این شلوغی‌های اخیر کجا بودند؟…باید مدیریت و سازماندهی به گونه‌ای باشد که نیروهای جریان انقلاب و شورای ائتلاف به میدان بیایند».
حداد عادل در پاسخ به رهبر جمهوری اسلامی گفته است: «یک جمعیت بزرگ می‌تواند این اغتشاشات را مهار کند. الان بسیج ما ضعیف شده و قدرت بسیج کنندگی ندارد. فرمانده بسیج از نگاه من باید یک چهره ملی باشد. فرماندهی می‌خواهد که حزب‌اللهی‌ها او را دوست داشته باشند و در دل آنها جا داشته باشد».

در این بولتن همچنین به تلاش جریان‌هایی که «معاند» توصیف شده، برای «ایجاد حس ترس میان نیروهای انقلابی و بسیج» اشاره شده است.

تهیه‌کنندگان این بولتن، «شناسایی عناصر امنیتی، حمله به آنها» و نیز «انتشار تصاویر مجروح یا برهنه کردن نیروهای کف خیابانی» را در «راستای تضعیف روحیه و ایجاد رعب در نیروهای ارزشی» ارزیابی کرده‌اند.

در بخش دیگری از این بولتن با استناد به نتایج برخی نظرسنجی‌ها هشدار داده شده که در صورت استمرار برخورد با فیلترشکن‌ها احتمال شکل‌گیری «عصبانیت و ناآرامی در گروه‌های سِنی فعال» در اعتراضات تشدید می‌شود.

نتایج نظرسنجی وزارت کشور با جامعه آماری سه هزار و ۹۷۷ نفر در سراسر ایران نیز در این بولتن برجسته شده است که بر اساس آن، «۵۱ درصد مردم معتقدند که حجاب باید اختیاری باشد».
از دیگر نتایج این نظرسنجی به این موارد اشاره شده که «۸۴ درصد مردم معتقدند که این اعتراضات خیابانی سبب کاهش مشکلات می‌شود و ۷۰ درصد مردم تمایلی به حضور در راهپیمایی در حمایت از نظام و انقلاب ندارند».

در بخش دیگری از این بولتن محرمانه به تاریخ سوم آذر، آمده با آنکه قوه قضائیه برای «۸۰ نفر» از بازداشت‌شدگان، کیفرخواست محاربه «تنظیم» کرده، این روند پس از سخنرانی علی خامنه‌ای با شماری از شهروندان اصفهان «متوقف» شده است.
این بولتن به گفته برخی از «نزدیکان دفتر» رهبر جمهوری اسلامی نوشته که وی «با این حجم گسترده از کیفرخواست‌های محاربه مخالفت» کرده است.
باوجود ادعای این بولتن مبنی بر توقف صدور احکام محاربه برای معترضان، تاکنون دست‌کم برای ۲۱ معترض بازداشت‌شده، حکم محاربه یا «افساد فی الارض» صادر شده که بر اساس قوانین جمهوری اسلامی مجازات اعدام را برای متهم در پی دارد.

RadioFarda_

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=118558

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.