نماد سایت خبرکده

‌?پس از درخواست شامگاه جمعه سف …

‌?پس از درخواست شامگاه جمعه سف … 863719001668456001 1

 

 

‌?پس از درخواست شامگاه جمعه سفیران آلمان و ایسلند، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که این شورا روز پنج‌شنبه سوم آذرماه یک نشست اضطراری درباره «وخامت وضعیت حقوق بشری در ایران» برگزار می‌کند.
@VahidHeadline

?وزارت خارجه بریتانیا از تحریم ۲۳ مقام ارشد امنیتی و وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی به‌دلیل سرکوب گسترده اعتراضات مردمی در ایران خبر داد.
بریتانیا ماه گذشته نیز تحریم‌هایی علیه هفت مقام ارشد امنیتی و دو نهاد ایرانی به‌خاطر سرکوب اعتراضات وضع کرده بود. این کشور در مجموع، تاکنون علیه ۱۰۹ مقام ایرانی و دو نهاد پلیس سایبری و گشت ارشاد تحریم‌های حقوق بشری اعمال کرده است.
اسامی افراد تحریم شده در گزارش جدید وزارت خارجه بریتانیا:…
@VahidHeadline

?رئیس‌جمهور فرانسه که با رادیو «فرانس انتر» درباره اعتراضات ایران گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «من طرفدار این هستم که ما یک واکنش دیپلماتیک شدید و تحریم‌هایی علیه شخصیت‌های رژیم داشته باشیم که مسئولیتی در سرکوب این انقلاب دارند.»
امانوئل مکرون در این مصاحبه در مورد اعتراضات ایران گفت: «اتفاقی بی‌سابقه در حال وقوع است» و در پاسخ به پرسشی افزود: «فرزندان انقلاب در حال انجام انقلاب [دیگر] هستند و آن را [انقلاب پیشین را] در کام خود فرومی‌برند.»
@VahidOOnLine

?وزارت خارجه سوئیس با انتشار بیانیه‌ای نسبت به سفر شهروندانش به ایران و بازداشت خودسرانه آنها هشدار داده است.
@VahidHeadline

?نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در یک رشته حملات موشکی و پهپادی مواضع گروه‌های مخالف کرد مستقر در شمال عراق را هدف قرار دادند. به گزارش مقامات محلی، در این حملات «یک نفر» کشته و «هشت نفر» دیگر زخمی شدند. برخی از خبرگزاری‌ها تعداد کشته‌شدگان را دو نفر اعلام کرده‌اند.
@VahidHeadline

?شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران خواهان امتناع مردم از پرداخت قبض‌های برق و آب و گاز شد.
@VahidHeadline

?رسانه‌های ایران گزارش دادند که یک کمیته وابسته به خانه سینما فهرستی صد نفره از سینماگران و هنرمندان موسیقی و تئاتر تهیه کرده که در چند ماه اخیر بازداشت یا ممنوع الخروج شده‌اند.
@VahidHeadline

?روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت، حکومت‌های اقتدارگرا مثل ایران و چین با استفاده از کارآگاه‌های خصوصی در ایالات متحده تلاش می‌کنند تا مخالفان خود را که به‌طور قانونی در آمریکا زندگی می‌کنند، زیر نظر بگیرند، تهدیدشان کنند و حتی آنها را به کشور خود برگردانند.
@VahidOOnLine

?حسین فاضلی‌هریکندی، رییس دادگستری البرز، مرگ مهدی حضرتی، معترض نوجوان کشته شده در کرج را «مشکوک» و در حال بررسی خواند. او افزود گلوله به پیشانی او اصابت کرده اما در روز حادثه، ماموران هیچ اسلحه گرمی نداشتند.
@VahidOOnLine

?با گذشت نزدیک به دو ماه از اعتراضات مردمی در ایران با محوریت شعارهای مربوط به براندازی نظام جمهوری اسلامی، محمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق ایران، گفته است که به باور او «براندازی نه ممکن است نه مطلوب».
او در مورد علت «ناممکن» بودن پایان یافتن حکومت جمهوری اسلامی توضیحی نداد اما افزود: «ولی ادامهٔ وضع کنونی هر لحظه زمینه‌های فروپاشی اجتماعی را پهن‌تر و بیشتر می‌کند.»
محمد خاتمی سپس شیوه حکمرانی جمهوری اسلامی را «پراشتباه و نادرست» دانست و از «ندیدن یا انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود» نیز انتقاد کرد، اما بر استمرار جمهوری اسلامی نیز تاکید کرد.
@VahidHeadline

?در میانه تنش‌ها میان باکو و تهران، سازمان امنیت کشور جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای از بازداشت پنج نفر از شهروندان این کشور به اتهام جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
@VahidHeadline

?حزب کارگران کردستان (پ‌کاکا) ادعای دولت ترکیه مبنی بر دست داشتن این حزب در انفجار استانبول را رد کرد.
وزیر کشور ترکیه ساعاتی قبل ادعا کرده بود افراد دستگیرشده در ارتباط با این انفجار که به کشته‌شدن دست‌کم هشت نفر منجر شد، با پ‌کاکا ارتباط داشته‌اند و دستور بمب‌گذاری از شهر مرزی کوبانی در سوریه آمده بود.
@VahidHeadline

?هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، به قضات در افغانستان دستور داده تا احکام سنگین «حد و قصاص» برای جرایم خاص که ممکن است شامل قطع عضو و سنگسار در ملاءعام نیز شود، صادر کنند.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان روز یک‌شنبه (۲۲ آبان/عقرب) در توییتی نوشت که رهبر طالبان در یک نشست با قضات بر «اجرای شرعی حدو قصاص» در مورد «پرونده‌های دزدان، گروگانگیران و فتنه‌گران» تاکید کرد و گفته «حکم شریعت و امر من می‌باشد که واجب است.»
@VahidAfLine

? @VahidOnline

? ‘پخش فراخوان در BRT تهران’

خروج از نسخه موبایل