نماد سایت خبرکده

‌?دو سینماگر منتقد حکومت ایران …

‌?دو سینماگر منتقد حکومت ایران … 451130001668292202 1024x768

 

 

‌?دو سینماگر منتقد حکومت ایران که این روزها در بند ۴ اوین زندانی هستند، در بیانیه‌ای مشترک درباره وضعیت وخیم هم‌بندی خود، حسین رونقی، ابراز نگرانی کردند و هشدار دادند که جان این فعال مدنی با خطر جدی روبه‌روست.
در بیانیه مشترک جعفر پناهی و محمد رسول‌اف آمده است: «پس از ۵۰ روز اعتصاب غذای تر به شدت تحلیل رفته است» … و «به گفته پزشکان زندان، اکنون خطر ایست قلبی او بسیار بالاست و هر لحظه امکان وقوع دلخراش آنچه که برای بهنام محجوبی و بکتاش آبتین رخ داد وجود دارد.»
‏جعفر پناهی و محمد رسول‌اف هشدار دادند که در پی این بی‌اعتنایی‌ها از سوی مقام‌های قضایی و زندان‌ها، «حسین رونقی تصمیم دارد از ساعت صفر امشب با آغاز یکشنبه ۲۲ آبان وارد اعتصاب غذای خشک شود. این تصمیم اعتراضی به این معنی است که خطری جدی جان او را تهدید می‌کند».
پیش از انتشار بیانیه هشدارآمیز این دو سینماگر سرشناس درباره وضعیت حسین رونقی و تصمیم او برای اعتصاب خشک، دیگر فعال سیاسی زندانی، مصطفی تاج‌زاده نیز در تماس تلفنی با همسرش درباره وخامت حال حسین رونقی هشدار داده و به او گفته است که با توجه به ضعف جسمانی حسین رونقی «تا دیر نشده باید اقدام کنند.»
@VahidOOnLin +
چند نفر از زندانیان سیاسی با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با لیلا حسین‌زاده، خواهان پایان اعتصاب غذای او شده‌اند.
@VahidHadlin

?گزارش‌ها از ایران حاکی است که حمید افکاری، برادر نوید افکاری، روز شنبه توسط نیروهای امنیتی در شیراز بازداشت شده است.
@VahidOOnLin

?صدراعظم آلمان از بسته جدید تحریمی اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مقامات دخیل در سرکوب معترضان در ایران و احتمال تصویب آن در هفته آینده خبر داد و خطاب به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی گفت: «شما چه رژیمی هستید که به مردم خود شلیک می‌کنید؟»
@VahidOOnLin

?در پی سرکوب مرگبار اعتراضات در ایران آلمان و ایسلند روز جمعه ۲۰ آبان از نهاد عالی حقوق بشر سازمان ملل یعنی شورای حقوق بشر خواسته‌اند تا در نشستی ویژه وضعیت «نقض حقوق بشر در ایران» را مورد بررسی قرار دهد.
به گزارش آسوشیتدپرس، شورای حقوق بشر پس از دریافت درخواست دیپلماتیک آلمان و ایسلند، این جلسه ویژه را احتمالا در ۲۴ نوامبر برگزار خواهد کرد.
@VahidHadlin

?روزنامه شرق طی گزارشی میدانی در روز شنبه ۲۱ آبان از نایابی، کسری و گرانی شدید دارو در کشور خبر داده است.
این گزارش به «استیصال پزشکان برای تجویز اسپری‌های آسم» اشاره کرده و از قول علیرضا مهدویانی، رئیس بخش کودکان بیمارستان «مسیح دانشوری»، گزارش داده است داروخانه‌ها با کمبود بسیاری از اسپری‌های دهانی و بینی مواجه شده‌اند و پزشکان هم دچار استیصال می‌شوند که کدام دارو را بر اساس موجودی داروخانه‌ها تجویز کنند.
@VahidHadlin

?امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه، در یک سخنرانی با اشاره به دیدار خود با مسیح علی‌نژاد و فعالان حقوق بشر زن ایران، خیزش سراسری مردم ایران را «انقلاب» خواند.
مکرون در سخنرانی خود در نشست صلح پاریس با اشاره به دیدار خود با کنشگران زن ایرانی گفت: «بر احترام و ستایش خود برای انقلابی که رهبری می‌کنند تاکید می‌کنم.»
@VahidOOnLin
وزیر خارجه فرانسه از بازداشت دو شهروند دیگر این کشور در ایران خبر داد و اعلام کرد بعد از آغاز اعتراضات مردمی اخیر، جمهوری اسلامی در مجموع هفت شهروند فرانسوی را بازداشت کرده است.
@VahidHadlin

?فدراسیون بسکتبال استرالیا با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد به دلیل مسائل امنیتی، تیم ملی این کشور را برای مسابقه ۲۳ آذر برابر تیم ملی ایران در مرحله دوم انتخابی جام جهانی به تهران اعزام نخواهد کرد
@VahidOOnLin

?یک مشاور ارشد نظامی رئیس جمهوری اوکراین روز شنبه خبر داد که ایران ارسال یک محموله موشک‌های دوربرد خود به روسیه را متوقف کرده است.
@VahidHadlin

?رئیس دادگستری استان البرز می‌گوید که در ارتباط با پرونده کشته شدن یک بسیجی در کرج برای ۱۱ نفر از جمله یک زن با اتهام افساد فی‌الارض کیفرخواست صادر شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فاضلی هریکندی روز شنبه، ۲۱ آبان، هویت این بسیجی را روح‌الله عجمیان اعلام کرد و گفت که او در اعتراضات ۱۲ آبان در محدوده کمال‌شهر کرج کشته شده است.
@VahidHadlin

?در بجبوحه انتقادهای گسترده بین‌المللی از ایران به خاطر ارسال صدها پهپاد به روسیه، رؤسای جمهوری دو کشور بر تقویت همکاری‌ها تاکید کرده‌اند.
دفتر ریاست جمهوری ایران و کرملین از تماس تلفنی ولادیمیر پوتین با ابراهیم رئیسی خبر داده‌اند.
@VahidHadlin

? @VahidOnlin

خروج از نسخه موبایل