• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

‌?عفو بین‌الملل روز جمعه ۲۰ آب …

  • کد خبر : 53660
  • 21 آبان 1401 - 1:00
‌?عفو بین‌الملل روز جمعه ۲۰ آب …

    ‌?عفو بین‌الملل روز جمعه ۲۰ آبان با اعلام این که بیش از یک میلیون نفر به فراخوان این نهاد پاسخ داده‌اند، از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست که فورا به سرکوب اعتراضات مردمی در ایران توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی رسیدگی کند. این نهاد بین‌المللی خبر داد که بیش از ۱ میلیون […]

 

‌?عفو بین‌الملل روز جمعه ۲۰ آب … 095418001668202202

 

‌?عفو بین‌الملل روز جمعه ۲۰ آبان با اعلام این که بیش از یک میلیون نفر به فراخوان این نهاد پاسخ داده‌اند، از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست که فورا به سرکوب اعتراضات مردمی در ایران توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی رسیدگی کند.
این نهاد بین‌المللی خبر داد که بیش از ۱ میلیون نفر از ۲۲۰ کشور و منطقه جهان با امضای خود از درخواست ایجاد مکانیزم مستقل بین‌المللی توسط شورای حقوق بشر برای رسیدگی به «جنایات» جمهوری اسلامی حمایت کرده‌اند. یک چهارم از امضاکنندگان فراخوان عفو بین‌الملل نیز شهروندان ایران هستند.
@VahidHeadline

?وزیران امور خارجه بریتانیا و فرانسه روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای مشترک، سرکوب خشونت‌بار اعتراضات در ایران را محکوم کردند.
@VahidHeadline

?بیش از ده کارشناس حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه ۲۰ آبان در بیانیه مشترکی از حکومت ایران خواستند صدور کیفرخواست برای شرکت‌کنندگان در اعتراضات اخیر به اتهام جرایمی را که در قوانین قضایی ایران مجازات مرگ دارد متوقف کند.
@VahidHeadline

?عفو بین‌الملل روز پنجشنبه در گزارشی شمار کشته‌شدگان جمعه خونین خاش را ۱۸ نفر و اعلام کرد که نیروهای امنیتی در سرکوب مردم این منطقه از «گلوله‌های جنگی مرگبار» استفاده می‌کنند.
این نهاد مدافع حقوق بشر در بیانیه‌ای تاکید کرد که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با استفاده از «الگویی کشنده» در سرکوب اعتراضات سیستان و بلوچستان، از «مهمات و گلوله جنگی مرگبار» علیه این مردم استفاده کرده و «بالاتنه، سینه و سر معترضان را به قصد کشتار» هدف قرار می‌دهند.
@VahidHeadline

?آمریکا به همراه بریتانیا، فرانسه و آلمان خواستار تصویب قطعنامه جدید شورای حکام آژانس علیه ایران شدند.
خبرگزاری رویترز گزارش داد به متن نامه آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام دسترسی پیدا کرده که در آن از شورای حکام خواسته‌ شده با تصویب قطعنامه‌ای از ایران بخواهد بی‌درنگ درباره منشا اورانیوم کشف‌شده در سه سایت اعلام‌نشده خود توضیح دهد.
@VahidHeadline

?وزیر خارجه ایران روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر این سازمان درباره شرایط ایران هشدار داد.
@VahidHeadline

?رئیس پیشین فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد که ایران باید به دلیل برخورد خشونت‌بار با معترضان از حضور در جام جهانی قطر منع می‌شد.
به گزارش رویترز، سپ بلاتر در گفت‌وگویی که نشریه سوئیسی «بلیک» روز جمعه، ۲۰ آبان از او منتشر کرده است، از جیانی اینفانتینو، رئیس کنونی فیفا به دلیل این‌که «موضع روشن» در مورد رویدادهای جاری در ایران نگرفته، انتقاد کرد.
وی گفت که اقدامات جمهوری اسلامی، «مستلزم عقوبتی وخیم است» و «اگر من اکنون رئیس فیفا بودم، از شرکت تیم ایران در مسابقات جام جهانی خودداری می‌کردم».
@VahidHeadline

?آمارهای بین‌المللی حاکی از رشد چشمگیر صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه گذشته میلادی است.
آمارهای شرکت تحلیل انرژی «وورتکسا» که روز جمعه ۲۰ آبان منتشر شده می‌گوید ایران در ماه اکتبر ۱ میلیون بشکه صادرات نفت داشته که ۳۰۰ هزار بشکه بیشتر از ماه سپتامبر است.
میزان صادرات نفت ایران در ماه اکتبر، بالاترین رقم از ژانویه امسال است.
@VahidHeadline

?پیمان و پیام کیا، دو برادر ایرانی‌ الاصل که آبان سال گذشته خبر بازداشت آنان منتشر شد، به جاسوسی برای روسیه متهم شده‌اند. پیش از این رسانه‌های سوئد اتهام این دو برادر را جاسوسی برای ایران ذکر کرده بودند.
دادستان‌های سوئد این دو برادر را به ارائه اطلاعات محرمانه به سرویس اطلاعات نظامی روسیه در ۱۰ سال گذشته متهم کردند.
@VahidOOnLine

?یک سخنگوی نیروی هوایی اسرائیل اعلام کرد که دو جنگنده اف-۳۵ این کشور دو فروند بمب‌افکن بی-۵۲ آمریکا را پس از بازگشت از خلیج فارس حین پرواز بر فراز قلمرو هوایی اسرائیل همراهی کرده‌اند.
این سخنگو افزود که این همراهی هوایی در راستای سیاست افزایش همکاری بین ارتش اسرائیل و آمریکا انجام گرفت.
@VahidHeadline

?شرکت آمریکایی اپل محدودیت‌هایی را در زمینه به اشتراک‌گذاری فایل‌ بین دستگاه‌های آیفون فروخته شده در چین اعمال کرده که این اقدام می‌تواند به صورت بالقوه به سانسور اطلاعات در چین کمک کند.
از روز چهارشنبه، به‌روزرسانی دستگاه‌های تلفن‌ همراه شرکت اپل که در چین فروخته می‌شوند، پس از ده دقیقه به‌طور خودکار قابلیت ایر دراپ (AirDrop) در آیفون را غیرفعال می‌کند.
@VahidHeadline

?کمیسیون اروپا اعلام کرد که انتظار می‌رود در پایان سال جاری میلادی قیمت‌ها در منطقه یورو به اوج خود برسد و این منطقه در فصل زمستان وارد رکود اقتصادی شود.
@VahidHeadline

? @VahidOnline
? استان بوشهر

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=53660

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.