نماد سایت خبرکده

‌‌?وزیران خارجه گروه هفت روز ج …

‌‌?وزیران خارجه گروه هفت روز ج … 189780001667593802 1024x462

 

 

‌‌?وزیران خارجه گروه هفت روز جمعه ۱۳ آبان در پایان هفته هفتم اعتراضات سراسری در ایران، مرگ «ظالمانه» مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد و سرکوب «خشونت‌بار» معترضان به دست نیروهای انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی را محکوم کردند.
آن‌ها همچنین به بازداشت «ناعادلانه» شهروندان خارجی و دوتابعیتی به‌شدت اعتراض کردند و از جمهوری اسلامی خواستند که به این قبیل اقدامات «شنیع» به امید کسب منفعت سیاسی پایان دهد.
@VahidHeadline

?آجو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا که شامگاه پنجشنبه در چارچوب کارزارهای انتخاباتی آمریکا، در ایالت کالیفرنیا سخنرانی می‌کرد، خطاب به حاضران گفت: «نگران نباشید، ما ایران را آزاد می‌کنیم. آنان [مردم ایران] خودشان را به زودی آزاد خواهند کرد.»
این سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در مقابل ده‌ها نفر از حاضرانی ایراد شد که شعارهایی در حمایت از اعتراضات ایران در دست داشتند.
خبرگزاری رویترز نوشت که بایدن درباره این وعده خود توضیح بیشتری نداد و نگفت که چه اقداماتی برای آن انجام خواهد داد.
@VahidHeadline
ابراهیم رئیسی در پاسخ به اظهارات اخیر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، به انقلاب بهمن ۵۷ و تأسیس نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: «ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما در نیاید.»
رئیسی در جمع هواداران حکومت ایران که به مناسبت سالروز حمله به سفارت آمریکا در تهران راهپیمایی کرده بودند، افزود ایران «هرگز گاو شیرده نخواهد شد.»
@VahidHeadline

?مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل تسنن زاهدان، روز جمعه ١٣ آبان‌ماه در سخنانی کم‌سابقه خواستار برگزاری همه‌پرسی فوری با حضور ناظران بین‌المللی شد تا به گفته او «معلوم شود مردم ایران چه می‌خواهند.»
@VahidHeadline

?دولت فرانسه از تصمیم دولت آمریکا برای اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد حمایت و اعلام کرد که هیچ کشوری نباید مجامع بین‌المللی حقوق بشری را از اهداف خود منحرف کند.
@VahidHeadline

?وزیر خارجه آلمان گفت نه فقط زنان، که همه اقشار جامعه ایران می‌گویند «دیگر بس است» و آن‌ها نیز مانند کشورهای دیگر خواهان آزادی هستند.
آنالنا بائربوک این اظهارات را در کنفرانس خبری مشترک با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در حاشیه نشست وزیران خارجه گروه هفت در آلمان بیان کرد.
@VahidHeadline

?شبکه خبری سی‌ان‌ان در یک گزارش اختصاصی می‌نویسد که مقامات اطلاعاتی آمریکا معتقدند حکومت ایران به عنوان یک طرح جایگزین در صورت شکست کامل مذاکرات برجام برای توسعه فعالیت‌های هسته‌ای خود از روسیه تقاضای کمک کرده است.
مقامات آمریکایی مطلع از این موضوع گفتند ایران از روسیه سوخت هسته‌ای خواسته و همچنین در زمينه افزایش تولید مواد هسته‌ای در داخل درخواست کمک کرده است. سوخت هسته‌ای علاوه بر مصرف در راکتور ایران می‌تواند به کوتاه کردن زمان ضروری برای ساخت سلاح اتمی کمک کند.
@VahidHeadline

?دبیرکل سازمان پیمان آتلانیتک شمالی، ناتو، گفت که ایران علاوه بر ارائه پهپاد به مسکو، در حال بررسی تحویل موشک‌های بالستیک به روسیه جهت استفاده در جنگ اوکراین است.
ینس استولتنبرگ در استانبول و در یک کنفرانس خبری چنین اقدامی از سوی ایران را «غیر قابل قبول» دانست.
@VahidHeadline

?شرکت امنیت سایبری کسپرسکی نسبت به یک کارزار جاسوسی که تا پیش از این ناشناخته بوده و به‌ویژه فارسی‌زبانان در میان بهائیان را هدف قرار داده است، هشدار داد.
@VahidHeadline

?فدراسیون جهانی فوتبال – فیفا – در آستانه آغاز جام جهانی قطر به تمامی تیم‌ها حاضر در این مسابقات توصیه کرده که تمرکز خود را فقط روی فوتبال بگذارند و نگذارند مسایل سیاسی و ایدئولوژیک به فوتبال راه پیدا کند.
@VahidHeadline

?در حالی که قرار است روسیه نشستی را درباره وضعیت افغانستان برگزار کند، گزارش‌ها حاکی است که هیچ یک از مقامات طالبان به این نشست دعوت نشده‌اند.
@VahidHeadline

?اولاف شولتس صدراعظم آلمان در سفر به پکن با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین دیدار کرد و گفت با وجود «دیدگاه‌های متفاوت» میان دو کشور، برلین قصد دارد همکاری‌های اقتصادی با چین را «بیشتر توسعه دهد».
@VahidHeadline

?گزارش جدید مرکز آمار ترکیه نشان می‌دهد نرخ تورم در ترکیه طی ماه اکتبر به ۸۵.۵ درصد اوج گرفته است.
بر اساس این گزارش، تورم اقلام خوراکی در ماه گذشته به ۹۹ درصد و تورم بخش حمل و نقل به ۱۱۷ درصد نیز رسیده است.
نرخ تورم در ترکیه به بالاترین رقم طی ۲۴ سال گذشته رسیده و برای هفدهمین ماه متوالی سیر صعودی داشته است.
بخش عمده این تورم ناشی از افت ارزش لیر، افزایش قیمت حامل‌های انرژی و اصرار دولت بر پایین نگه داشتن نرخ بهره بانکی است.
هم‌اکنون هر دلار آمریکا به ۱۸.۶ لیر ترکیه معامله می‌شود؛ به عبارتی از پاییز پارسال تاکنون، ارزش لیر ترکیه نصف شده است.
@VahidHeadline

? @VahidOnline
?اختیاریه تهران

خروج از نسخه موبایل