• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌?نرخ دلار در بازار آزاد ایران …

  • کد خبر : 47647
  • 06 آبان 1401 - 0:00
‌?نرخ دلار در بازار آزاد ایران …

    ‌?نرخ دلار در بازار آزاد ایران روز پنج‌شنبه پنجم آبان بار دیگر وارد کانال ۳۴ هزار تومان شد و با افزایشی ۱۸۰ تومانی به ۳۳ هزار و ۸۰ تومان رسید. بازار ارز ایران طی یک ماه گذشته متلاطم بوده است. نرخ دلار که در ابتدای اعتراضات به جان باختن مهسا امینی در بازداشت […]

 

‌?نرخ دلار در بازار آزاد ایران … 999581001666902602

 

‌?نرخ دلار در بازار آزاد ایران روز پنج‌شنبه پنجم آبان بار دیگر وارد کانال ۳۴ هزار تومان شد و با افزایشی ۱۸۰ تومانی به ۳۳ هزار و ۸۰ تومان رسید.
بازار ارز ایران طی یک ماه گذشته متلاطم بوده است. نرخ دلار که در ابتدای اعتراضات به جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد زیر ۳۲ هزار تومان بود، در نیمه مهرماه به ۳۳ هزار و ۲۵۰ تومان اوج گرفت و رکورد تاریخی زد؛ سپس برای چند روز حدود هزار تومان افت کرد، اما دوباره روند صعودی گرفت.
@VahidHeadli

?عرفان مرتضایی، پسرخاله مهسا امینی، گفت که پدر، مادر و برادر مهسا روز چهارم آبان «تحت‌الحفظ ماموران امنیتی در خانه خود در حبس بودند و به آن‌ها اجازه خروج از خانه و رفتن به مزار مهسا را ندادند».
او افزود که خانواده مهسا هم‌چنان تحت نظر هستند و رفت‌‌و‌آمد آن‌ها توسط نیروهای امنیتی کنترل می‌شود.
آقای مرتضایی همچنین گفت که بیانیه منتشر‌شده توسط خبرگزاری ایرنا منتسب به خانواده مهسا، توسط فرماندار شهر سقز نوشته شده بود.
@VahidHeadli

? ابراهیم رئیسی که در سفر استانی خود به زنجان به سر می‌برد، با «اغتشاش» خواندن اعتراضات ضدحکومتی جاری در ایران گفت: «اغتشاش و بی‌نظمی زمینه حرکت‌های تروریستی را فراهم می‌کند.»
آقای رئیسی افزود: «داعشی‌ها رسما اعلام کردند که این کار را ما کرده‌ایم.»
این در حالی است که نقش داشتن داعش در این حمله از همان ابتدا از سوی افکار عمومی ایران شدیدا زیر سوال رفته است.
همزمان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نیز در پیامی خواستار اتحاد میان مردم ایران در برابر کسانی شد که به ادعای او «به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی‌اعتنائی و بی‌احترامی روا می‌دارد».
روزنامه کیهان وابسته به دفتر رهبر جمهوری اسلامی خواست پس از این حمله، حکومت دیگر با معترضان «مماشات و مدارا» نکند.
@VahidHeadli

?خبرگزاری فارس از مرگ عامل حمله شاهچراغ شیراز «بعد از چند عمل جراحی» خبر داده است.
خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران نوشته «مهاجم مسلح ۶ خشاب سلاح کلاشینکف» به همراه‌ داشته که از دو خشاب خود استفاده کرده است.
گفته شده یک نیروی امنیتی در محل با او درگیر شده و اجازه ادامه تیراندازی به او نمی‌دهد و دقایقی بعد یگان ویژه به محل حادثه رسیده و به سمت مهاجم تیراندازی می‌کند.
مهاجم به نام «حامد بدخشان» پس از زخمی شدن توسط پلیس دستگیر می‌شود. گفته می‌شود یک تیر به شکم وی اصابت کرده است.
@VahidHeadli

?یک روز پس از حمله مرگبار به حرم شاهچراغ در شیراز، شک و تردیدها به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی درباره این که این حمله به دست گروه داعش انجام شده، افزایش یافته است.
ابراز تردید درباره دست داشتن داعش در حمله به حرم شاهچراغ را باید بر این بستر سنجید که پیشتر هم گزارش‌هایی از دروغین بودن ادعاهای این گروه تروریستی درباره حملات صورت گرفته در سال‌های اخیر منتشر شده است.
کارشناسان امنیتی معتقدند که دلیل تمایل داعش به پذیرفتن مسئولیت حملات تروریستی به‌ویژه در سال‌های اخیر، اهداف تبلیغاتی برای قدرت‌نمایی و همچنین جبران شکست‌هایی است که در سال‌های اخیر به‌ویژه در عراق و سوریه متحمل شده است.
همچنین یکی دیگر از دلایلی که موجب شده تردیدها درباره ادعای داعش در پذیرفتن مسئولیت حمله شیراز افزایش یابد، زمان وقوع این حمله است.
@VahidHeadli

?۲۱ کارشناس حقوق بشر سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای کشتار و سرکوب اعتراضات پس از جان‌باختن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد را محکوم کردند و خواستار تحقیقات مستقل بین‌المللی دراین زمینه شدند.
@VahidHeadli
گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران خواستار ایجاد یک مکانیسم تحقیق مستقل در مورد تمامی موارد نقض حقوق بشر در ایران پیش و پس از مرگ مهسا امینی شد.
جاوید رحمان روز پنج‌شنبه، پنجم آبان، اعلام کرد که تحقیقات جاری و کانال‌های پاسخ‌گویی داخلی در ایران تاکنون نتوانسته‌اند حداقل استانداردهای لازم شامل «شفافیت، عینیت و بی‌طرفی» را برآورده کنند.
@VahidHeadli

?شورای شهر بوستون، مرکز ایالت ماساچوست در آمریکا، با نامگذاری روز «زن، زندگی و آزادی» همزمان با روز تولد مهسا امینی در تقویم این ایالت موافقت کرد.
در قطعنامه‌ این شورا با اشاره به «تلاش زنان شجاع در طول تاریخ در اعتراض به شهروند درجه دوم بودن و جنگیدن و جان باختن برای آزادی» روز ۲۳ سپتامبر مصادف با یکم مهر به افتخار مهسا امینی روز «زن، زندگی و آزادی» نام گرفت.
@VahidHeadli

?وکیل سازمان ملل درخواست روسیه برای عدم تحقیق درباره پهپادهای ایرانی را نپذیرفت
@VahidHeadli

?مهسا امینی و نامش که «رمز» اعتراض شد؛ وقایعی که در این چهل روز گذشت:
@VahidHeadli

? @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=47647

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.