• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

‌نشریه آنلاین اینترسپت بر اساس …

  • کد خبر : 48177
  • 06 آبان 1401 - 23:30
‌نشریه آنلاین اینترسپت بر اساس …

    ‌نشریه آنلاین اینترسپت بر اساس اسنادی که از داخل ایران به دست آورده وجود یک برنامه دولت جمهوری اسلامی به نام «سیام» را افشا کرد که به حکومت اجازه می‌دهد مکالمات اینترنتی مردم را از طریق تلفن همراه شنود و بر فعالیت‌ آنان به‌ویژه در زمان اعتراضات نظارت کند. اینترسپت نوشت در حالی […]

 

‌نشریه آنلاین اینترسپت بر اساس … 268457001666987203

 

‌نشریه آنلاین اینترسپت بر اساس اسنادی که از داخل ایران به دست آورده وجود یک برنامه دولت جمهوری اسلامی به نام «سیام» را افشا کرد که به حکومت اجازه می‌دهد مکالمات اینترنتی مردم را از طریق تلفن همراه شنود و بر فعالیت‌ آنان به‌ویژه در زمان اعتراضات نظارت کند.

اینترسپت نوشت در حالی که قطع دسترسی بخش وسیعی از مردم ایران به اینترنت همچنان از مهم‌ترین ابزارهای جمهوری اسلامی برای سانسور و سرکوب است، این حکومت ابزارهای بسیار دقیق‌تر و پیچیده‌تری نیز در دسترس دارد.

به نوشته این وب‌سایت، بخشی از سرکوب اینترنتی در ایران از طریق استفاده از سامانه‌ای به نام «سیام» اجرا می‌شود که یک برنامه برای دستکاری از راه دور ارتباطاتی است که در اختیار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، قرار دارد.

بر اساس اسناد داخلی که اینترسپت به دست آورده، سیام یک سامانه کامپیوتری است که پشت صحنه شبکه‌های سلولی (شبکه مخابراتی بی‌سیم) ایران فعالیت می‌کند و امکانات گسترده‌ای در زمینه کنترل از راه دور را برای تغییر، اختلال و نظارت بر نحوه استفاده شهروندان از تلفن همراه خود در اختیار اپراتورها قرار می‌دهد.

همچنین این سامانه می‌تواند سرعت دسترسی به اینترنت را شدیدا کاهش دهد، رمزگذاری تماس‌های تلفنی را بشکند و جابه‌جایی افراد یا گروه‌های بزرگ را ردیابی کند و اطلاعات دقیقی از این که چه کسی، چه زمان و کجا با چه کسی صحبت کرده، ارائه دهد.

یک کارشناس سایبری که اسناد سیام را بررسی کرده به اینترسپت گفت: «چنین سیستمی می‌تواند به دولت کمک کند تا اعتراضات جاری یا اعتراضات آینده را به طور نامرئی سرکوب کند.»
RadioFarda_

?یک توییت پرلایک:
این اسنادی که از #سیام منتشر شده مشخص می کنه چرا اینترنت قطع نشده: نظام با کاهش سرعت اینترنت تلفن های همراه رو مجبور میکنه که به شبکه ۲G متصل بشند تا با استفاده از این شبکه که فاقد رمزگذاری هست مکالمات رو شنود کنه.
A_z_im

?پیام دریافتی:
خیلی‌ها شاید ندانند که در تلفن‌های اندروید می‌شود ۲G را disable کرد. کسانی که می‌روند داخل تجمعات این کار ساده را انجام بدهند تا توسط رژیم ردگیری نشوند:
Settings
Go to Network & Internet
Tap on SIMs
Next to “Allow 2G”, tap the toggle to turn it off
phandroid

? @Va

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=48177

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.