• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

‌‌‌?دولت آمریکا روز چهارشنبه چ …

  • کد خبر : 47290
  • 05 آبان 1401 - 5:00
‌‌‌?دولت آمریکا روز چهارشنبه چ …

    ‌‌‌?دولت آمریکا روز چهارشنبه چهارم آبان در واکنش به ادامه سرکوب معترضان به جان باختن مهسا امینی و قطع دسترسی ایرانیان به اینترنت، تحریم‌های جدیدی علیه ۱۴ تن از مقام‌های کشوری و لشکری و سه نهاد جمهوری اسلامی وضع کرد. وزارت خزانه‌داری و نیز وزارت خارجه آمریکا در اقدامی مشترک اما در بیانیه‌های […]

 

‌‌‌?دولت آمریکا روز چهارشنبه چ … 958079001666834203

 

‌‌‌?دولت آمریکا روز چهارشنبه چهارم آبان در واکنش به ادامه سرکوب معترضان به جان باختن مهسا امینی و قطع دسترسی ایرانیان به اینترنت، تحریم‌های جدیدی علیه ۱۴ تن از مقام‌های کشوری و لشکری و سه نهاد جمهوری اسلامی وضع کرد.
وزارت خزانه‌داری و نیز وزارت خارجه آمریکا در اقدامی مشترک اما در بیانیه‌های جداگانه، اسامی افراد و نهادهای تحریم‌شده را اعلام کردند، از جمله شش مقام حکومتی ایران که به‌طور مستقیم در «نقض جدی حقوق بشر» و سرکوب معترضان مسئول و یا همدست به شمار می‌روند.
@VahidHadlin

?بر اساس گزارش‌ها از ایران، بقایای ساختمان تخریب شده متروپل در آبادان امروز فروریخته است؛ رسانه‌های ایران گفته‌اند در این حادثه یک زن که در زمان حادثه درون خودرویی بوده که در نزدیکی این ساختمان پارک شده بود، فوت کرده است.
جمعیت هلال احمر خوزستان گفته بر اثر این ریزش یک زن ۴۲ ساله هم مصدوم شده است.
@VahidHadlin

?در ادامه اعلام دلایل گوناگون برای کشته‌شدن برخی معترضان در اعتراضات، دادستان استان مرکزی نیز خبر کشته‌شدن سینا ملایری با ضربات باتوم نیروهای امنیتی را تکذیب و ادعا کرد او به‌خاطر «مصرف مواد مخدر» جان باخته است.
ربیع‌اله قربانی، روز سه‌شنبه سوم آبان‌، مدعی شد «هیچ‌گونه شکستگی اندام دست‌ و پا، گردن و جمجمه همچنین خونریزی مغزی، در وی مشاهده نشده است» و «تست‌های مولتی دراگ از نظر آمفتامین و متاآمفتامین و مورفین مثبت بوده است».
این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ویدئوهای مراسم خاکسپاری این جوان اراکی حاکی از سردادن شعارهای ضدحکومتی توسط مردم است و آنان همچنین شعار داده‌اند «این گل پرپر شده، هدیه به میهن شده».
@VahidHadlin

?حدود ۱۰ روز پس از تیراندازی و آتش‌سوزی مرگبار در زندان اوین در شمال تهران، پایتخت، ، توران کبیری، مادر کاوه و یاشار دارالشفا روایت دو فرزندش از این واقعه را منتشر کرده است که نشان دهنده، ابعاد آن است.
توران کبیری به نقل از مشاهدات فرزندانش گفت: «ما صدای تیراندازی می‌شنیدیم. از بند هشت که آنجا زندگی می‌کنیم، پنجره کوچکی وجود دارد که توانستیم داخل بند هفت را ببینیم. و ‌می‌دیدیم که آنجا تیراندازی می‌کنند و آدم‌ها می‌افتند».
@VahidHadlin

?جمهوری اسلامی در واکنش به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا برخی افراد و نهادهای این اتحادیه از جمله چندین رسانه و روزنامه‌نگار را «تحریم کرد».
وزارت خارجه جمهوری اسلامی با انتشار فهرست این افراد و نهادها، نوشت که تحریم وضع شده «به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی» است.
@VahidHadlin

?اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل روز سه‌شنبه گفت که اطلاعاتی و شواهد استفاده از پهپادهای ایرانی توسط روسیه در جنگ اوکراین را در اختیار آمریکا قرار می‌دهد تا نشان دهد این پهپادها برای ویرانی اوکراین به کار گرفته می‌شوند.
@VahidHadlin

?خبرگزاری تسنیم گزارش داد علی نظری، از نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران ملایر در استان همدان در جریان اعتراضات کشته شده است.
تسنیم نوشته او در جریان «تعقیب» معترضان کشته شد.
@VahidOOnLin

?روز چهارشنبه نیوزیلند اعلام کرد دو شهروند این کشور پس از چند ماه بازداشت، به سلامت ایران را ترک کرده‌اند.
گزارش‌های رسانه‌ای، بریجیت تاکری و تافر ریچوایت را دو بلاگر سفر معرفی می کنند که عکس های سفر های خود را در حساب کاربریشان به نام ” اکسپدیشن ارت” در اینستاگرام و تارنمایشان منتشر می‌کنند.
آخرین پستی که این زوج منتشر کرده‌اند پیش از ورود آنها به ایران و مربوط به ترکیه است.
@VahidHadlin

?رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از رکود ۸۰ تا ۹۰ درصدی بازار لوازم خانگی خبر داده و گفته است اعتراضات اخیر بر رکود بازار دامن زده است.
@VahidHadlin

?گزارش‌ها حاکی است که جایزه‌ سال ۲۰۲۲ انجمن «لیبرپرس» اسپانیا به مؤسسه آموزش عالی بهائیان ایران رسید.
انجمن لیبرپرس گفته است، مؤسسه آموزش عالی بهایی به خاطر «تلاش ستودنیِ این نهاد در فراهم آوردنِ آموزش عالی برای هزاران جوانِ بهاییِ محروم از تحصیل در سرزمین مادری خود» شایسته‌ دریافت جایزه‌ سال ۲۰۲۲ این نهاد است.
@VahidHadlin

? @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=47290

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.