• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌?کمیساریای عالی حقوق بشر سازم …

  • کد خبر : 34612
  • 06 مهر 1401 - 7:30
‌?کمیساریای عالی حقوق بشر سازم …

    ‌?کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل روز سه‌شنبه پنجم مهر از واکنش خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به تظاهرات روزهای اخیر و اعمال محدودیت شدید بر ارتباطات که اینترنت تلفن‌های همراه و شبکه‌های اجتماعی را نیز دربرمی گیرد، شدیدا ابراز نگرانی کرد. راوینا شامداسانی، سخنگوی این کمیساریا، در این بیانیه افزود که در […]

 

‌?کمیساریای عالی حقوق بشر سازم … 226700001664337602

 

‌?کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل روز سه‌شنبه پنجم مهر از واکنش خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به تظاهرات روزهای اخیر و اعمال محدودیت شدید بر ارتباطات که اینترنت تلفن‌های همراه و شبکه‌های اجتماعی را نیز دربرمی گیرد، شدیدا ابراز نگرانی کرد.
راوینا شامداسانی، سخنگوی این کمیساریا، در این بیانیه افزود که در ۱۱ روز اخیر هزاران نفر از مردم در سراسر ایران به اعتراضات ضد حکومتی پیوسته‌اند و نیروهای امنیتی در مواردی از گلوله‌های جنگی علیه معترضان استفاده کرده‌اند.
@VahidHeadl
همزمان با گفته‌های برخی روزنامه‌نگاران مبنی بر افزایش دشواری استفاده از اینترنت و وی‌پی‌ان، بازدیدها و پیام‌های اینترنتی از ایران، به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است. بر اساس این بررسی‌ها، در میزان مشارکت کاربران با هشتگ‌های اعتراضی نیز، کاهش قابل توجهی دیده می‌شود.
@VahidHeadl

?اگنس کالامارد دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل خواستار تشکیل سازوکار تحقیقاتی مستقل جهانی برای بررسی نقض حقوق بشر در حکومت ایران و مسئول شناخته شدن آن شد.
@VahidHeadl

?گروهی از هنرمندان و فعالان سیاسی و فرهنگی با حمایت از فراخوان اعتصاب «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران»، از پدران و مادران ایرانی خواستند که «فرزندان خود را به مدرسه نفرستند».
این بیانیه را چهره‌هایی چون رضا پهلوی، فرامرز اصلانی، ابراهیم حامدی (ابی)، آذر نفیسی و مهران براتی امضا کرده‌اند.
تاریخ آغاز «اعتصابات سراسری» روز چهارشنبه اعلام شده است.
@VahidOOnL

?آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، روز سه‌شنبه گفت که دولت بایدن قطعا دنبال راه‌هایی برای تسهیل دسترسی مردم به خدمات فناوری در ایران است».
@VahidHeadl

?پس از آنکه کریم باقری از چهره های نامدار ورزش ایران به صحبت های حسن عباسی از چهره های سیاسی تندرو علیه علی کریمی واکنش نشان داد و گفت «همه ما به خاطر رفتن افرادی مثل تو به خیابان آمدیم» نورنیوز رسانه نزدیک به علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به آن واکنش نشان داد.
نورنیوز در حساب توییتر خود گفته است: «حسن عباسی سخنگوی هیچ بخشی از حاکمیت نیست و اظهاراتش مثل اظهارات همه تریبون‌داران دیگر که موافق یا مخالف جمهوری اسلامی هستند، نظرات شخصی اوست.»
@VahidHeadl

?خبرگزاری فارس: معترضان جوان، روحانیت و اسلام را عامل ناخوشی‌شان می‌دانند
خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، گزارشی منتشر کرده است از یکی از خبرنگاران خود که می‌گوید بدون افشای هویتش «حدود سه ساعت با دختر و پسرهای جوان و نوجوانی» که در خیابان‌های مرکزی تهران در واکنش به جان باختن مهسا امینی در بازداشت «گشت ارشاد» دست به اعتراض زده‌ بودند، همراهی کرد:
@VahidHeadl

?مقامات روسیه ادعا کردند که رای‌دهندگان در چهار منطقه اشغال‌شده اوکراین با شرکت در همه‌پرسی که طبق قوانین بین‌الملل غیرقانونی تلقی می‌شود، الحاق این مناطق به فدراسیون روسیه را قاطعانه تایید کرده‌اند.
دولت‌های مستقر در مناطق اشغالی اوکراین گفتند که با شمارش آرای ماخوذه مشخص شده است رای‌دهندگان در دو منطقه دونتسک و لوهانسک به ترتیب ۹۹ و ۹۸ درصد رای مثبت داده‌اند. این آمار در خرسون ۸۷ درصد و در زاپوریژیا نیز ۹۳ درصد بوده است.
@VahidHeadl

?ملک سلمان، پادشاه عربستان در فرمانی محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور را به عنوان رئیس شورای وزیران منصوب کرد.
براساس این فرمان خالد بن سلمان، دیگر فرزند ملک سلمان که از محمد بن سلمان جوان‌تر است به عنوان وزیر دفاع عربستان منصوب شد. خالد بن سلمان پیش از این معاون وزیر دفاع بود.
@VahidHeadl

? @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=34612

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.