• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

‌?وزارت خارجه آلمان اعلام کرد …

  • کد خبر : 34328
  • 05 مهر 1401 - 8:00
‌?وزارت خارجه آلمان اعلام کرد  …

    ‌?وزارت خارجه آلمان اعلام کرد این کشور سفیر جمهوری اسلامی در برلین را به دلیل سرکوب اعتراضات سراسری در ایران احضار کرده است. سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه چهارم مهر در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران به دلیل سرکوب اعتراضات، گفت: «تمام گزینه‌ها را با دیگر کشورهای اتحادیه […]

 

‌?وزارت خارجه آلمان اعلام کرد  … 302148001664253002

 

‌?وزارت خارجه آلمان اعلام کرد این کشور سفیر جمهوری اسلامی در برلین را به دلیل سرکوب اعتراضات سراسری در ایران احضار کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه چهارم مهر در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران به دلیل سرکوب اعتراضات، گفت: «تمام گزینه‌ها را با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا بررسی خواهیم کرد.»
@VahidHadlin

?سازمان حقوق بشر ایران از کشته شدن دست‌کم ۷۶ نفر در ایران تا روز چهارم مهر در تجمع‌های اعتراضی در پی جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد خبر داد.
بر اساس گزارش این سازمان، استان مازندران با ۲۵ نفر و پس از آن استان‌های گیلان و آذربایجان غربی هر کدام با ۱۰ کشته بیشتر قربانی را در این اعتراضات داشته‌اند.
در این گزارش هم‌چنین آمده است که از مجموع ۷۶ کشته، دست‌کم شش نفر زن و چهار نفر کودک بوده‌اند.
@VahidHadlin

?گروهی از سینماگران سرشناس ایرانی با انتشار نامه سرگشاده‌ای از همکاران‌ خود در سراسر دنیا خواستند تا با حمایت از اعتراض‌های مردمی جاری، جوانان ایرانی را در مبارزه‌شان برای رسیدن به آزادی امیدوار کنند.
در این نامه با اشاره به اقدامات روزهای اخیر حکومت جمهوری اسلامی در سرکوب شدید و گسترده اعتراض‌های مردم ایران، از تمام سینماگران دنیا خواسته شده است تا با اعلام همبستگی با مردم ایران «پیام روشنی به جنگ‌افروزان در همه جا» ارسال کنند.
سینماگران ایرانی به همکاران خود در سراسر دنیا نوشته‌اند که «صدای آن افرادی شوید که بهای رسیدن به آزادی را با جان‌شان می‌پردازند».
بهرام بیضایی، مژده شمسایی، شیرین نشاط، هایده صفی‌یاری، زر امیرابراهیمی، پگاه آهنگرانی، بهمن قبادی، عبدالرضا کاهانی، علی عباسی، کاوه فرنام، فرزاد پاک و علی احمدزاده از امضاکنندگان این نامه هستند.
@VahidHadlin

?مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید آژانس در موقعیتی نیست که تضمین دهد برنامه هسته‌ای ایران صرفا مقاصد صلح‌آمیز دارد.
رافائل گروسی در شصت‌وششمین کنفرانس عمومی این نهاد بین‌المللی اعلام کرد چنانچه در اجلاس قبلی نیز اشاره کردم، عدم اجرای تعهدات ایران، از جمله پروتکل الحاقی، بر توان آژانس برای راستی‌آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران تاثیر جدی گذاشته است.
@VahidHadlin

?فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران می‌گوید در پی اعتراض‌های گسترده در ایران پس از جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، دست‌کم ۱۴ روزنامه‌نگار در شهرهای مختلف ایران بازداشت شده‌اند.
@VahidHadlin

?غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی روز دوشنبه چهارم مهر، به تهدید چهره‌های معروف ایرانی داخل کشور و هنرمندانی پرداخت که به سرکوب و قتل شهروندان در خیابان‌های معترض‌اند.
او که در جلسه شورای عالی قضایی سخن می‌گفت، اظهار کرد: «کسانی که با حمایت این نظام مشهور شدند … و با دشمن همصدا شدند … همه آنها بدانند که خسارت‌های مادی و معنوی به بار آمده برای مردم و کشور را باید پس دهند و پرداخت کنند و این بار به کمک مردم و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عوامل اصلی شناسایی خواهند شد و به سزای اعمالشان خواهند رسید.»
در همین روز حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان هم گفته بود: «فلان هنرپیشه سال‌ها از صداوسیما خورده است و الان وارونه عمل می‌کند، یا فلان ورزشکار از بغل همین مملکت میلیاردها به‌دست آورده و تنها یک خانه‌اش ده‌ها میلیارد می‌ارزد. باید خسارت‌هایی که در اغتشاشات به کشور زده شده، از اموال اینها گرفته شود.»
@VahidHadlin

?خبرگزاری بلومبرگ از قول منابع آگاه گزارش داده است که صادرات نفت ایران در رقابت با نفت روسیه یک چهارم افت کرده است.
منابع آگاه به این خبرگزاری گفته‌اند طی ماه‌های گذشته صادرات روزانه نفت ایران از حدود یک میلیون بشکه به ۷۵۰ هزار بشکه کاهش یافته است.
@VahidHadlin

?دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که در پی افزایش حملات روسیه با استفاده از پهپادهای جنگی ایران به ناحیه اودسا، رئیس‌جمهوری و فرماندهان ارتش اوکراین برای مقابله با این سلاح‌ها تشکیل جلسه داده‌اند.
سخنگوی فرمانداری اودسا در یک نشست خبری گفت که طی روزهای گذشته ارتش روسیه در حملات به این ناحیه حداقل از پنج فروند پهپاد ایرانی مدل «شاهد ۱۳۶» استفاده کرده است.
به گفته او، هدف یکی از این حملات که بامداد دوشنبه صورت گرفت، یک تاسیسات نظامی در جنوب اودسا بوده است.
@VahidHadlin

?صفحه توئیتر یوسف القرضاوی اعلام کرد که این روحانی با نفوذ سنی، رهبر معنوی اخوان المسلمین و حامی جنبش‌های اعتراضی در کشورهای عربی موسوم به بهار عربی روز دوشنبه در سن ۹۶ سالگی درگذشت.
@VahidHadlin

?تیراندازی در یک مدرسه در شهر ایژوسک روسیه منجر به کشته شدن ۱۵ نفر، از جمله ۱۱ کودک شد.
@VahidHadlin

? @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=34328

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.