• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌?همزمان با بیانیه‌های تهدیدآم …

  • کد خبر : 32826
  • 01 مهر 1401 - 17:30
‌?همزمان با بیانیه‌های تهدیدآم …

    ‌?همزمان با بیانیه‌های تهدیدآمیز مقام‌های قضایی و انتظامی در خصوص برگزاری تجمع‌های اعتراض‌آمیز در پی کشته شدن مهسا امینی، ارتش ایران هم در بیانیه‌ای بر حمایت خود از نیروی انتظامی تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، ارتش در بیانیه‌ای که روز جمعه، یکم مهر، منتشر کرد، ضمن محکوم کردن «توهین به ساحت مقدس […]

 

‌?همزمان با بیانیه‌های تهدیدآم … 965129001663941601

 

‌?همزمان با بیانیه‌های تهدیدآمیز مقام‌های قضایی و انتظامی در خصوص برگزاری تجمع‌های اعتراض‌آمیز در پی کشته شدن مهسا امینی، ارتش ایران هم در بیانیه‌ای بر حمایت خود از نیروی انتظامی تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، ارتش در بیانیه‌ای که روز جمعه، یکم مهر، منتشر کرد، ضمن محکوم کردن «توهین به ساحت مقدس قرآن، پرچم و مقدسات» اعلام کرده است که این ارگان نظامی از نیروی انتظامی «حمایت کامل» می‌کند.
در همین حال علی کریمی، فوتبالیست سابق و شناخته‌شده ایرانی که در روزهای گذشته پست‌های متعددی در حمایت از حرکت‌های اعتراضی مردم منتشر کرده، روز پنج‌شنبه در توئیتی خطاب به «ارتش ایران» نوشت: «یه وطن منتظر شماست، نذارید خون بی‌گناه ریخته بشه.»
@VahidHead

?بر اساس آخرین گزارش‌ها، شمار دانشجویان و فعالان سیاسی و مدنی که از آغاز اعتراض‌های مردمی به مرگ مهسا امینی بازداشت شده‌اند به بیش از ۴۰ نفر در شش روز رسید.
«کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان اعتراضات شهریور ۱۴۰۱» در گزارش تازه خود آخرین آمار بازداشت‌شدگان را از زمان آغاز تجمع‌های اعتراضی پس از خاکسپاری مهسا امینی که روز ۲۶ شهریور انجام شد، ۴۳ نفر در روز جمعه، یکم مهر، اعلام کرد.
@VahidHead
اسامی بازداشت‌شدگان: @Followupiran

?رئیس قوه قضائیه ایران خواستار «برخورد بازدارنده و فوری» دادستان کل کشور و مراجع قضایی با «عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای» شد.
غلامحسین محسنی اژه‌ای در تماس با دادستان‌های سراسر کشور گفت که این برخورد باید با افرادی صورت گیرد که «به اموال عمومی و دولتی خسارت وارد کرده‌اند، در برابر پلیس تمرد می‌کنند، و مرتبطین با سرویس‌های جاسوسی خارج از کشور» هستند.
@VahidHead

?کارشناسان مستقل حقوق بشر سازمان ملل روز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای ویژه کشته شدن مهسا امینی در بازداشت «پلیس امنیت اخلاقی» را محکوم کردند.
این کارشناسان در بیانیه‌ خود که روز پنج‌شنبه، ۳۱ شهریور، منتشر شد ضمن ابراز تاسف عمیق از مرگ مهسا امینیِ ۲۲ ساله به دلیل پوشیدن آن‌چه مقامات جمهوری اسلامی ایران «ناشایست» می‌دانند، از این جوان سقزی به عنوان «یکی دیگر از قربانیان خفقان و سرکوب مستمر و تبعیض سیستماتیک علیه زنان» در ایران نام بردند
@VahidHead

?روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز تاکید می‌کند که گزارش هفته پیش این روزنامه در مورد بیماری و جراحی اخیر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، درست بوده و از آن عقب نخواهد نشست.
نیویورک تایمز روز جمعه، اول مهر، نوشت که منابعی که گزارش بیماری و جراحی علی خامنه‌ای با همکاری آن‌ها تهیه شده و این خبر را در اختیار این رسانه گذاشته‌اند «منابعی ارشد» بوده‌اند.
هرچند نیویورک تایمز به نام منابع خود اشاره نکرده، به نظر می‌رسد منظور از «منابع ارشد»، مهره‌های نزدیک به رهبری حکومت یا منابع بلندپایه دیگر در سلسله عوامل حاکمیتی در تهران بوده‌اند.
@VahidHead

?‌بعد از ظهر جمعه، ۱ مهر، ساکنان ناحیه مرفه‌نشین وزیر اکبر خان در شهر کابل، از وقوع انفجار در مقابل مسجدی در این ناحیه خبر دادند. کاخ ریاست جمهوری، سفارت شماری از کشورهای اروپایی و دفاتر بسیاری از سازمان‌های خارجی در ناحیه وزیر اکبرخان شهر کابل قرار دارند.
@VahidAfLine
شفاخانه ایمرجنسی کابل: ۴ کشته و ۱۰ زخمی از انفجار در وزیر اکبرخان دریافت کردیم
@VahidAfLine

?با وجود واکنش به‌شدت منفی جامعه جهانی به انجام «همه‌پرسی» توسط روسیه در سرزمین‌های زیر کنترل این کشور در خاک اوکراین، از بامداد روز جمعه، اول مهر این «همه‌پرسی» با هدف الحاق این اراضی به خاک روسیه آغاز و رای‌ دادن در آن «اجباری» اعلام شد.
@VahidHead
در پی سخنان اخیر رئیس جمهور روسیه در مورد توان کشورش برای کاربرد سلاح هسته‌ای، دبیرکل سازمان ملل متحد، این گونه تهدیدها را نکوهش کرد و آن را امری «کاملا غیر قابل قبول» نامید.
@VahidHead

? @VahidOn

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=32826

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.