نماد سایت خبرکده

‌‌?عفو بین‌الملل با انتشار بیا …

‌‌?عفو بین‌الملل با انتشار بیا … 127787001663905602 1024x1024

 

 

‌‌?عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای تازه نوشت که «مقابله با سرکوب مرگبار اعتراضات به جان‌باختن مهسا امینی، نیازمند اقدام فوری جهانی است».
@VahidHadlin

?مشهورترین گروه هکری جهان موسوم به «انانیموس» (ناشناس) در حساب توئیتری خود اعلام کرد که علاوه‌بر وب‌سایت‌های مربوط به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و ریاست‌جمهوری، بیش از یک‌هزار دوربین مداربسته داخل ایران را نیز هک کرده است.
گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از تصاویر دوربین‌های مداربسته در شهرهای مختلف ایران برای شناسایی و بازداشت معترضان استفاده می‌کنند.
@VahidHadlin

?در پی کشته شدن مهسا امینی به‌دست نیروهای گشت ارشاد و سرکوب اعتراضات گسترده مردمی، آمریکا «پلیس امنیت اخلاقی» ایران و چند مقام دیگر را به‌دلیل اعمال «خشونت علیه زنان و سرکوب اعتراضات» تحریم کرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا پلیس امنیت اخلاقی ایران را به اتهام آزار و خشونت علیه زنان ایرانی و نقض حقوق معترضان ایرانی، تحریم کرد.
وزارت خزانه‌داری همچنین اعلام کرد که کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، سالار آبنوش، فرمانده عملیات سازمان بسیج کشور، حاج احمد میرزایی، رئیس پلیس امنیت اخلاقی تهران، و وزیر اطلاعات را همراه با منوچهر امان‌اللهی، فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری، و محمد رستمی، رئیس پلیس امنیت اخلاقی انتظامی جمهوری اسلامی را تحریم کرده است.
@VahidHadlin

?نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید که جمهوری اسلامی هم از اسرائیل و هم از مردم ایران «متنفر» است.
یائیر لاپید در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت جمهوری اسلامی یک «ارکستر نفرت» به راه انداخته است.
او اظهار داشت: جمهوری اسلامی از مردم خود نفرت دارد و در حالی که جوانان کشور در رنج هستند، جهان ساکت است.
@VahidHadlin

?خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی به نقل از یک مقام ایرانی نوشت که ممانعت از ورود خبرنگار نیویورک تایمز به نشست ابراهیم رئیسی در نیویورک، به دلیل انتشار «گزارش کذب» درباره رهبر جمهوری اسلامی بوده است.
بر اساس این گزارش، یک مقام ایرانی در جریان نشست ابراهیم رئیسی با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکا در پاسخ به سوالی در این‌باره گفت که فرناز فصیحی، خبرنگار نیویورک تایمز، با انتشار گزارش «کذب» درباره وضعیت سلامت علی خامنه‌ای «اعتبار رسانه‌اش و خود را نیز زیر سوال برد».
این مقام ایرانی که در گزارش ایرنا به نام او اشاره‌ نشده است، مدعی شده که فرناز فصیحی «چنانچه اشتباه خود را بپذیرد، مانعی برای حضورش نخواهیم داشت».
به گزارش این خبرگزاری، در نشست روز پنج‌شنبه که در محل اقامت ابراهیم رئیسی در نیویورک برگزار شد، مدیران ارشد رسانه‌هایی چون ان‌بی‌سی، نیویورکر، گاردین، نیویورک‌تایمز، المانیتور و دیپلماتیک حضور داشتند.
@VahidHadlin

?رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده با اعلام حمایت از اعتراضات روزهای اخیر مردم ایران، از جمهوری اسلامی خواست تا به خشونت علیه آن‌ها پایان دهد.
نانسی پلوسی در توئیتی نوشت: «صداهای شجاعانه مردم ایران در سراسر جهان شنیده می‌شود. ایالات متحده در عزادارای برای مرگ وحشتناک مهسا امینی به آن‌ها می‌پیوندد».
@VahidHadlin

?گروهی از نمایندگان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره آمریکا در نامه‌ای به ژانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده٬ از او خواستند با توجه به اعتراضات اخیر در ایران، در صورت دریافت درخواست ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ایران، فورا با این تقاضا موافقت کند.
@VahidHadlin

?وزیر خارجه آلمان «حمله وحشیانه» نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی علیه معترضان ایرانی به مرگ مهسا امینی در بازداشت «گشت ارشاد» را محکوم و با زنان معترض ایران ابراز همبستگی کرد.
آنالنا بربوک در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت: «ما در کنار زنان باشهامت ایران هستیم».
او افزود که «حمله وحشیانه به زنان باشهامت ایران، حمله به انسانیت» است.
خانم بربوک تاکید کرد که آلمان از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواهد خواست تا به این سرکوب به عنوان «نقض حقوق زنان و بنابراین نقض حقوق بشر» رسیدگی کند.
@VahidHadlin

?بیل کلینتون، رئیس جمهوری سابق آمریکا در توییتی نوشته است: من جان‌باختن مهسا امینی را محکوم می‌کنم و به درخواست‌ها برای تحقیقات بی‌طرفانه در این‌باره می‌پیوندم. من از مردم ایران حمایت می‌کنم، زیرا آنها خواستار پاسخگویی هستند و برای دفاع از حقوق اساسی زنان در برابر خشونت نیروهای امنیتی اعتراض می‌کنند.»
@VahidHadlin

?هشتگ مهسا امینی در توئیتر از مرز ۳۰ میلیون گذشت.
@VahidHadlin

? @VahidOnlin

خروج از نسخه موبایل