• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌?امانوئل مکرون، رئیس‌ جمهور ف …

  • کد خبر : 31209
  • 30 شهریور 1401 - 17:30
‌?امانوئل مکرون، رئیس‌ جمهور ف …

    ‌?امانوئل مکرون، رئیس‌ جمهور فرانسه، گفت که در دیدار با همتای ایرانی خود، موضوع خشونت علیه زنان بر سر حجاب اجباری و خشونت‌های اخیر علیه معترضان در خیابان‌ها را مطرح کرده است. وی که در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با ابراهیم رئیسی دیدار کرد، افزود به ابراهیم رئیسی گفته که […]

 

‌?امانوئل مکرون، رئیس‌ جمهور ف … 860668001663765202

 

‌?امانوئل مکرون، رئیس‌ جمهور فرانسه، گفت که در دیدار با همتای ایرانی خود، موضوع خشونت علیه زنان بر سر حجاب اجباری و خشونت‌های اخیر علیه معترضان در خیابان‌ها را مطرح کرده است.
وی که در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با ابراهیم رئیسی دیدار کرد، افزود به ابراهیم رئیسی گفته که فرانسه از حقوق بشر و حقوق زنان دفاع می‌کند و درگذشت مهسا امینی «اعتبار» ایران را زیر سوال برده است.
این در حالی است که خبرگزاری فارس نوشته رئیسی در ملاقات با مکرون پاسخ داده است که «اتحادیه اروپا اگر می‌خواهد درباره زنان بیانیه بدهد، درباره خشونت پلیس علیه زنان در آمریکا و غرب بیانیه بدهد.»
@VahidHead

?با وجود تاکید پدر مهسا امینی بر مبتلا نبودن دخترش به هیچ‌ گونه «بیماری زمینه‌ای»، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مدعی اختلال هورمونی «دیابت بی‌مزه» و «جراحی مغزی» وی در کودکی شد.
فاطمه محمدبیگی روز چهارشنبه، ۳۰ شهریور، این موضوع را پس از جلسه کمیسیون امور داخلی و شوراها با حضور جمعی از نمایندگان، مسئولانی از فراجا، پزشکی قانونی و اورژانس برای بررسی ابعاد پرونده این زن جوان مطرح کرد.
آن طور که این نماینده مجلس روایت کرده، در این جلسه «سه ساعته، تمام مستندات پرونده پزشکی مهسا امینی توسط تیم اورژانس، پزشکی قانونی و پزشکان متخصص ارائه شد».
خانم محمدبیگی هرگونه ضرب و جرح مهسا امینی را رد کرد و افزود: «طبق سی‌تی‌اسکن ارائه شده، شکستگی داخل جمجمه و خونریزی داخل مغز وجود ندارد. لذا نتیجه جلسه دیروز با توجه به مستندات ارائه شده این بود که هیچ ضرب و جرحی صورت نگرفته است و مرگ ایشان در اثر عوامل دیگری است.»
@VahidHead

?وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران گفته است که احتمال دارد در پی اعتراضات اخیر «محدودیت‌هایی در اینترنت اعمال شود» اما کاربران شبکه‌های اجتماعی در روزهای گذشته بارها از «اختلال گسترده در دسترسی به اینترنت» خبر داده‌اند.
عیسی زارع‌پور بدون ذکر جزئیات، گفته است به دلیل «مسائل امنیتی» و «برخی از بحث‌ها» که «این روزها» وجود دارد، «ممکن است» محدودیت‌هایی «توسط دستگاه‌های امنیتی تصمیم‌گیری و اعمال شود.»
@VahidHead

?پس از جی. کی. رولینگ، نویسنده مطرح بریتانیایی، دو نویسنده زن مطرح دیگر در ادبیات جهان، مارگارت اتوود نویسنده کانادایی و الف شفق (الیف شافاک) نویسنده ترکیه‌ای از مبارزات زنان ایرانی برای احقاق حقوق‌شان پس از جان باختن مهسا امینی حمایت کردند.
@VahidHead

?شبکه تلویزیونی المنار لبنان، وابسته به حزب‌الله، گزارش داد که مقام‌های جمهوری اسلامی به یک هیئت فنی لبنانی که به تهران سفر کرده‌، گفته‌اند ایران می‌تواند ۶۰۰ هزار تن سوخت را طی پنج ماه به لبنان ارسال کند.
@VahidHead

?واشینگتن از قضات دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه هلند، عالی‌ترین نهاد قضایی سازمان ملل متحد، خواست تا شکایت جمهوری اسلامی علیه آمریکا درباره دارایی‌های مسدودشده‌اش را رد کنند.
همزمان با اولین سفر ابراهیم رئیسی به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تهران بار دیگر پرونده بازپس‌گیری دارایی‌های مسدود شده خود در آمریکا را در دادگاه لاهه مطرح کرد.
بر اساس حکم دادگاه فدرال آمریکا در سال ۲۰۰۷ میلادی، ایران موظف به پرداخت دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار غرامت به خانواده‌های قربانیان انفجار سال ۱۹۸۳ در مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت و سایر حملات مرتبط با ایران شده است.
به ‌دنبال تأیید این حکم در سال ۲۰۱۴ نزدیک به دو میلیارد دلار از اموال توقیف شده بانک مرکزی ایران برای پرداخت غرامت به خانواده قربانیان انفجارهای یادشده مصادره شد.
@VahidHead

?ولادیمیر پوتین فرمان بسیج نیروهای مسلح روسیه «برای دفاع از سرزمین مادری‌» را صادر کرده و غرب را به تلاش برای نابودی روسیه متهم کرده است.
این اولین فرمان بسیج نسبی نیروهای ذخیره روسیه از زمان جنگ جهانی دوم به این سو است.
ارزش سهام در بورس روسیه پس از اعلام فراخوان سقوط کرد و گزارش‌هایی از افزایش فروش بلیط هواپیما به منظور خروج از این کشور منتشر شده است.
آقای پوتین در سخنرانی خود به غرب هشدار داد اگر به آنچه که او «باج‌خواهی هسته‌ای» خواند ادامه دهد، روسیه با تمام توان زرادخانه وسیع خود پاسخ خواهد داد. او گفته است در این باره بلوف نمی‌زند.
فرمان بسیج نسبی به معنای آن است که نیروهای ذخیره، افرادی که قبلا سابقه حضور در ارتش دارند، برای خدمت فرا خوانده می‌شوند.
@VahidHead
پس از اظهارات ولادیمیر پوتین ارزش هر دلار آمریکا در برابر دیگر ارزهای اصلی جهان به بالاترین میزان خود طی ۲۰ سال گذشته رسید.
@VahidHead

? @VahidOn

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=31209

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.