نماد سایت خبرکده

‌?امجد امینی، پدر مهسا امینی، …

‌?امجد امینی، پدر مهسا امینی،  … 104254001663675202

 

 

‌?امجد امینی، پدر مهسا امینی، همه اظهارات و ادعاهای فرمانده نیروی انتظامی تهران درباره چگونگی جان باختن دخترش را رد و ضمن تاکید بر «برخورد فیزیکی» با مهسا اعلام کرد نیروهای انتظامی اجازه نمی‌دادند که خانواده مهسا همه سر و بدن او ببینند تا مبادا متوجه «کبودی‌های بدنش» شوند.
آقای امینی روز سه‌شنبه، ۲۹ شهريور، در گفت‌وگو با رویداد۲۴ گفت: «بنده صراحتا همه اظهارات سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی را تکذیب می‌کنم.»
@VahidHeadli

?ندى الناشف، سرپرست کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، از سرکوب خشونت‌بار اعتراضات مردم ایران به جان باختن مهسا امینی در بازداشت ابراز نگرانی کرد.
@VahidHeadli
وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای نوشت: «دستگیری و سپس مرگ مهسا امینی به دست پلیس امنیت اخلاقی ایران عمیقا تکان‌دهنده است. فرانسه این دستگیری و خشونتی را که منجر به مرگ او شد محکوم می‌کند.»
در این بیانیه همچنین بر انجام «هرچه سریع‌تر تحقیقات شفاف برای روشن شدن شرایط این فاجعه» تاکید شده است.
@VahidHeadli

?محمدباقر قالیباف روز سه‌شنبه، ۲۹ شهریور، اعتراضات گسترده مردمی روزهای اخیر را «التهاب‌آفرینی و ایجاد آشوب توسط دشمن» توصیف کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به دستورهای ریاست‌ جمهوری و قوه قضاییه برای پیگیری موضوع مرگ مهسا امینی گفت: «زمان نشان خواهد داد که اعتماد مردم [به نظام] درست بوده است.»
همزمان، حسن منصوری، استاندار تهران، نیز تجمعات اعتراضی دیروز تهران را به «عناصر سازماندهی‌شده و آموزش‌دیده برای ایجاد اغتشاش» نسبت داد و مواردی چون «آتش زدن پرچم، ریختن گازوییل در معابر، پرتاب سنگ، حمله به پلیس و آتش زدن موتور و سطل زباله» را شواهد ادعای خود برشمرد.
نسبت‌ دادن اعتراضات مردمی در ایران به «دشمن» نخستین بار نیست که مطرح می‌شود، اما پس از بروز هر اعتراض گسترده و پیش از اقدام به سرکوب شدید و کامل، ابتدا ادعاهایی از این دست مطرح شده است.
@VahidHeadli

?ابراهیم رئیسی که در نیویورک به سر می‌برد، در یک سخنرانی در اجلاس یونسکو، علیه سند تحول آموزشی این سازمان معروف به «سند ۲۰۳۰» سخنرانی کرد و آن را دارای «رویکردهای سکولار» دانست.
آقای رئیسی بعدازظهر دوشنبه در این اجلاس تحول آموزشی یونسکو در نیویورک از «تهاجم فرهنگی» سخن گفت و از نهادهای بین‌المللی خواست «به حق حاکمیت فرهنگی و تربیتی کشورها» احترام بگذارند.
@VahidHeadli

?در حالی که قرار است رئیس ‌جمهور فرانسه برای اولین بار با ابراهیم رئیسی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار کند، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد انتظار ندارد مذاکرات احیای برجام در حاشیه این رویداد بین‌المللی پیشرفتی داشته باشد.
@VahidHeadli

?یک روز پس از تجمع دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به جان‌ باختن مهسا امینی، پایگاه خبری «امتداد» از اعلان این دانشگاه به دانشجویان در مورد تعطیل‌ بودن کلاس‌های حضوری در دو هفته اول مهر خبر داد، اما ساعتی بعد دانشگاه تهران آن را رد کرد.
روابط عمومی دانشگاه تهران اعلام کرد که «آموزش در دانشگاه تهران به‌صورت حضوری آغاز شده و هیچ‌گونه تغییری در این برنامه‌ریزی اتفاق نیفتاده است».
@VahidHeadli

?وکیل ملیکا قراگوزلو، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی و معترض حجاب اجباری، خبر داد که موکلش به تحمل ۳ سال و ۸ ماه زندان و محرومیت اجتماعی محکوم شده است.
محمدعلی کامفیروزی در توییتر نوشت، خانم قراگوزلو که دو ماه قبل ویدیویی چند ثانیه‌ای بدون روسری در صفحه مجازی خود منتشر کرده بود در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و رای دادگاه نیز صادر شده است.
@VahidHeadli

?در ادامه روند بهبود روابط آنکارا و تل‌آویو، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، روز دوشنبه خبر داد که یک سفر برنامه‌ریزی شده به اسرائیل را بسیار زود عملی خواهد کرد.
آقای اردوغان که برای شرکت در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده، روز دوشنبه در یک سخنرانی در برابر اعضای سازمان‌های یهودی آمریکایی، همچنین تاکید کرد که یهودستیزی «جرم علیه بشریت» است.
@VahidHeadli

?جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته با وجود ادامه ثبت موارد ابتلا و مرگ به علت کووید ۱۹ در این کشور او همه‌گیری کرونا در ایالات متحده را پایان یافته می‌داند.
این در حالی است که با فرا رسیدن فصل پاییز و بازگشایی مدارس در آمریکا، آمار ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن بار دیگر افزایش یافته است به طوری که روزانه حدود ۴۰۰ نفر در این کشور بر اثر کووید ۱۹ می‌میرند.
@VahidHeadli

? @VahidOnli

خروج از نسخه موبایل