• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌?مسئول سیاست خارجی اتحادیه ار …

  • کد خبر : 28683
  • 24 شهریور 1401 - 17:00
‌?مسئول سیاست خارجی اتحادیه ار …

    ‌?مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید:«مذاکرات برای بازگرداندن ایران و آمریکا به توافقی که برنامه هسته‌ای تهران را در ازای لغو تحریم‌ها محدود می‌کند، در بن‌بست قرار گرفته‌ است.» جوزپ بورل، به خبرگزاری فرانسه گفته‌ است: «من می‌ترسم که با شرایط سیاسی در ایالات متحده و بسیاری از جهت‌گیری‌های کنونی، اکنون ما در […]

 

‌?مسئول سیاست خارجی اتحادیه ار … 108878001663245002

 

‌?مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید:«مذاکرات برای بازگرداندن ایران و آمریکا به توافقی که برنامه هسته‌ای تهران را در ازای لغو تحریم‌ها محدود می‌کند، در بن‌بست قرار گرفته‌ است.»
جوزپ بورل، به خبرگزاری فرانسه گفته‌ است: «من می‌ترسم که با شرایط سیاسی در ایالات متحده و بسیاری از جهت‌گیری‌های کنونی، اکنون ما در گونه‌ای از بن‌بست متوقف شویم.»
@VahidHeadline, ? @VahidHeadline
در واکنش به مواضع حاکی از ناامیدی در اروپا، سخنگوی وزارت خارجه ایران موضوع کمرنگ‌ شدن امید به احیای برجام را رد کرد و مدعی شد «مانعی جدی» به عنوان مسائل پادمانی در روند احیای توافق برجام وجود ندارد.
ناصر کنعانی، سخنگو، در ادامه با بیان «آمادگی» ایران برای همکاری «سازنده» با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره موارد مورد اختلاف، این نهاد بین‌المللی را به «پرونده‌سازی سیاسی» متهم کرد.
@VahidHeadline

?ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، که برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای به سمرقند در ازبکستان سفر کرده، روز پنج‌شنبه، ۲۴ شهریور، با همتای روس خود، ولادیمیر پوتین، دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش رسانه‌های ایران، آقای پوتین در این دیدار تاکید کرد که روسیه «هر آن‌چه لازم است برای عضویت کامل ایران» در سازمان همکاری شانگهای انجام خواهد داد. به گفته وی، «تنها آخرین تشریفات این کار باقی مانده است».
?@VahidHeadline

?نایب رئیس انجمن داروسازان در ایران از «سهمیه‌بندی» سِرُم در داروخانه‌های کشور به دلیل کمبود این قلم درمانی خبر داد.
علی فاطمی ضمن تاکید بر ضرورت واردات سرم گفت که به دلیل کمبود در حال حاضر این دارو تنها در تعدادی از داروخانه‌های «منتخب» و «دولتی» توزیع می‌شود.
آقای فاطمی در ادامه از تولید روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار بطری سرم متناسب با نیاز کشور خبر داد و دلیل کمبود فعلی آن را افزایش آمار بیماری‌های فصلی و گوارشی عنوان کرد و درباره افزایش نیاز در پی بازگشت «زائران اربعین» هشدار داد.
@VahidHeadline

?در پی افزایش فشارها، شهرداری اصفهان شبانه اقدام به جمع‌آوری مسیرهای دوچرخه‌سواری در این شهر کرده است.
به گزارش روزنامه «هم‌میهن»، این اقدام به دلیل «فشارهای سیاسی»، «به‌ویژه در مخالفت با گسترش دوچرخه‌سواری زنان» از سوی «بعضی از اعضای شورای شهر و فشارهای بیرونی» انجام شده است.
@VahidHeadline

? دبیرکل سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه ابراز امیدواری کرد که حصول توافق در مذاکرات ایران و عربستان، کاهش تنش در متطقه خلیج فارس را درپی داشته باشد.
آنتونیو گوترش تصریح کرد: «امیدوارم گفت‌وگوها بین ایران و عربستان و همچنین گفت‌وگوهای دیگر در منطقه، نتیجه بخش باشد و باعث کاهش تنش در منطقه خلیج فارس شود.»
@VahidHeadline

?وال‌استریت ژورنال در مقاله‌ای به نقل از منابع آگاه نوشت:« دولت بایدن در نظر دارد نهادها و سازمانهای وابسته به جمهوری اسلامی را که مشوق ترور سلمان رشدی بودند تحریم کند. این تحریم ها شامل محدود کردن دسترسی این نهادها به سیستم مالی جهانی خواهد بود.»
مقامات آمریکایی می‌گویند که عناصر رژیم ایران به دلیل حمایت از فتوای سال ۱۹۸۹ آیت الله خمینی، برای قتل آقای رشدی، مسئول هستند.
@VahidHeadline

?سپیده قلیان، فعال مدنی زندانی، به دلیل وخامت وضعیت جسمانی‌اش در پی اعتصاب غذا در زندان به بیمارستان منتقل شد.
@VahidHeadline

?نرگس محمدی، سخنگو و نایب رئیس زندانی کانون مدافعان حقوق بشر، روز چهارشنبه به دلیل عدم دسترسی به وکیل از حضور در دادگاه خودداری کرد.
@VahidHeadline

?بنا بر اعلام مدیرکل پزشکی قانونی ایلام، ده نفر از جان‌باختگان حادثه انفجار خودرو در شوملی عراق، ایرانی هستند.
مهرشاد طهماسبی گفت که از ده نفری که در این حادثه در دم جان باختند، چهار نفر متعلق به یک خانواده اصفهانی، چهار نفر دیگر اعضای یک خانواده ساکن استان تهران و یک نفر اهل ازنا است و هویت یک نفر دیگر تاکنون مشخص نشده است.
@VahidHeadline

?مقامات آمریکایی به رویترز گفته‌اند، دولت جو بایدن تصمیم گرفته است، پرداخت ۱۳۰ میلیون دلار کمک نظامی خارجی خود به مصر به دلیل نقض حقوق بشر در این کشور تعلیق کند.
طبق این گزارش، اما به دلیل رویکرد و عزم دولت عبدالفتاح السیسی و همچنین پیشرفت‌هایی که قاهره در زمینه بازداشت‌های سیاسی داشته است، دولت آمریکا اجازه داده است تا برخی از منابع مالی دیگر این کمک‌ها به مصر پرداخت شود.
@VahidHeadline

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=28683

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.