نماد سایت خبرکده

‌?حسین امیرعبداللهیان، وزیر خا …

‌?حسین امیرعبداللهیان، وزیر خا … 942223001663162201 1024x1024

 

 

‌?حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران همزمان با نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که «صدور بیانیه غیرسازنده در وین هیچ ثمری ندارد».
در پی ادامه بی‌نتیجه ماندن مذاکرات هسته‌ای، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه کشورهای غربی در تلاشند تا قطعنامه‌ای جدید علیه ایران در نشست ماه سپتامبر شورای حکام صادر شود.
اما سه‌شنبه شب خبرگزاری رویترز گزارش داد که تلاش‌های کشورهای غربی برای صدور این قطعنامه به نتیجه نرسیده و در عوض چهار کشور آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان، بیانیه‌ای تهیه کرده‌اند که امیدوارند کشورهای بیشتری آن را امضا کنند.
@VahidHead

?موضوع سلامتی رهبر جمهوری اسلامی که در هفته‌های اخیر محل بحث و گفت‌وگو بوده، پس از لغو دیدارش با اعضای مجلس «خبرگان رهبری» و همچنین پخش نشدن تصاویر دیداری که گفته می‌شود او اخیرا با «جمعی از ورزشکاران» داشته است، برجسته‌تر شده و گمانه‌زنی‌ها درباره حال او بالا گرفته است.
در تازه‌ترین خبر در این ارتباط، خبرگزاری ایرنا خبر روز گذشته خود از قول فرماندار گرگان را که گفته بود «گروهی از بسیجیان این شهر» با خامنه‌ای دیدار می‌کنند، از روی خروجی خود حذف کرد.
@VahidOOnLine

?ابراهیم رئیسی، رئیس ‌جمهوری ایران، روز چهارشنبه، ۲۳ شهریور، برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای راهی ازبکستان شد.
این اولین بار طی ۱۸ سال گذشته است که یک رئیس‌ جمهوری ایران به سمرقند سفر می‌کند.
ایران سال‌هاست که به عضویت کامل در سازمان شانگهای امید بسته و در نشست پارسال سازمان، توافق شد ایران از عضو ناظر به عضو دائم تغییر مقام بیابد.
در همین زمینه مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، گفت که «حضور ما به عنوان عضو پس از این سفر مشخص می‌شود».
@VahidHead

?آمارهای شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ها از اوج‌گیری صادرات نفت و کاهش حجم ذخایر نفت بی‌مشتری جمهوری اسلامی برای سومین ماه متوالی خبر می‌دهند.
در حالی که آمارهای جدید اوپک نشان می‌دهد که تولید نفت ایران در ماه‌های گذشته رشدی نداشته، گزارش‌ها حاکی است ایران در سه ماه گذشته با ارائه تخفیف‌هایی بالاتر از روسیه به چین، حجم قابل توجهی از ذخایر نفت بی‌مشتری انبار شده خود در تاسیسات خشکی و تانکرهای لنگر انداخته در خلیج فارس و آب‌های آسیایی را به فروش رسانده و حجم صادرات خود را به شدت افزایش داده است.
اخیرا خبرگزاری رویترز گزارش داده بود ایران نفت تحویلی برای اوت را ۱۱ دلار زیر قیمت نفت شاخص برنت ارائه کرده که هشت دلار کمتر از قیمت پیشنهادی روسیه به چینی‌ها است.
بدین ترتیب روسیه در حالی که نفت اورال خود را سه دلار زیر قیمت نفت برنت پیشنهاد کرده، ایران بیش از سه برابر این مبلغ را به چینی‌ها تخفیف می‌دهد.
@VahidHead

?دو تن از روزنامه‌نگاران آمریکایی در کتاب تازه‌شان درباره دونالد ترامپ نوشته‌اند که او بعد از ترور قاسم سلیمانی، در جمعی خصوصی گفته که از احتمال کشته شدن توسط ایران وحشت دارد.
این کتاب توسط پیتر بیکر و سوزان گلسر نوشته شده و قرار است هفته آینده با نام «تفرقه‌افکن: ترامپ در کاخ سفید ۲۰۱۷-۲۰۲۱» به بازار بیاید.
این دو نفر در روزنامه نیویورک تایمز و مجله نیویورکر کار می‌کنند که هر دو از نشریات منتقد دونالد ترامپ محسوب می‌شوند.
@VahidHead

?درگیری میان ارمنستان و آذربایجان به کشته شدن نزدیک به ۱۰۰ سرباز منجر شده است.
نخست وزیر ارمنستان گفته است ۴۹ نفر از سربازان این کشور کشته شده‌اند و وزیر دفاع آذربایجان تعداد کشته‌شدگان این کشور را ۵۰ نفر عنوان کرده است.
@VahidHead

?وزارت خارجه ایالات متحده گفت که روسیه از سال ۲۰۱۴ تاکنون برای اعمال نفوذ در سیاستمداران و مقامات بیش از ۲۰ کشور جهان دست‌کم ۳۰۰ میلیون دلار به طور پنهانی هزینه کرده است.
به گفته وزارت خارجه آمریکا، این میزان پول هزینه حمایت از اندیشکده‌های مورد علاقه احزاب راستگرای افراطی ناسیونالیست و سازمان‌های پوششی برای اهداف خاص شده است.
نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده معتقدند که ۳۰۰ میلیون دلار حداقل هزینه‌ای است که روسیه در این زمینه کرده و مسکو احتمالا وجوه بیشتری را صرف مواردی کرده باشد که هنوز بر این نهادها نامکشوف مانده است.
@VahidHead

? @VahidOn

خروج از نسخه موبایل