• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل 27538امروز 9
1

‌?وزیر خارجه ایالات متحده گفت …

  • کد خبر : 28529
  • 22 شهریور 1401 - 18:00
‌?وزیر خارجه ایالات متحده گفت  …

    ‌?وزیر خارجه ایالات متحده گفت که با توجه به پاسخ ایران به طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا، دستیابی به توافق برای احیای برجام در آینده نزدیک نامحتمل است. آنتونی بلینکن که به مکزیک سفر کرده بود در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره توافق احتمالی با ایران احیای برجام اظهار داشت: «نمی‌توانم زمان خاصی را […]

 

‌?وزیر خارجه ایالات متحده گفت  … 205734001663075802

 

‌?وزیر خارجه ایالات متحده گفت که با توجه به پاسخ ایران به طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا، دستیابی به توافق برای احیای برجام در آینده نزدیک نامحتمل است.
آنتونی بلینکن که به مکزیک سفر کرده بود در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره توافق احتمالی با ایران احیای برجام اظهار داشت: «نمی‌توانم زمان خاصی را پیش‌بینی کنم جز این که دوباره بگویم به نظر می‌رسد ایران یا تمایلی به انجام کارهایی ندارد که برای دستیابی به توافق لازم است یا نمی‌تواند.»
@VahidHead

?بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، که برای دومین بار در کمتر از سه هفته برای مطرح کردن «خطرات ایران» به آمریکا سفر کرده، پس از دیدار خود با دبیرکل سازمان ملل در توییتر نوشت با آنتونیو گوترش «درباره نیاز به ایجاد یک جبهه بین‌المللی در برابر چالش‌ها و در صدر آن‌ها، تهدیدات ایران» گفت‌وگو کرده است.
ژنرال گانتز به آقای گوترش گفت که «هر توافق هسته‌ای با ایران باید شامل نابودی تمامی سانتریفیوژهای این کشور شود تا نتواند دوباره از آن استفاده کند».
@VahidHead

?یک مقام ارشد اسرائیلی در برلین به شرط فاش نشدن نامش به خبرنگاران گفت اسرائیل اطلاعاتی به کشورهای غربی داده که نشان می‌دهند تهران در جریان مذاکرات به جامعه جهانی دروغ گفته است. این مقام ارشد مدعی شد رابرت مالی از مذاکرات کنار گذاشته شده اما وزارت خارجه آمریکا این ادعا را رد کرد.
@VahidOOnLine

?هزاران نفر در ایران با گذاشتن امضای خود پای کارزار مخالفت با واگذاری کتابخانه‌های کانون پرورش فکری از رئیس جمهوری اسلامی و وزیر آموزش و پرورش خواستند مانع اجرای «پیشنهاد» وزارت ارشاد شوند.
در همین حال یک روز پس از انتشار پیشنهاد وزارت ارشاد برای واگذاری کتابخانه‌های کانون پرورش فکری به کتابخانه‌های عمومی «به‌دلیل زیان‌دهی»، وزارت ارشاد روز سه‌شنبه، ۲۲ شهریور، با صدور اطلاعیه‌ای از پیشنهاد خود دفاع کرد.
@VahidHead
در این اطلاعیه گفته شده که درباره این پیشنهاد فقط یک گزارش کارشناسی انجام شده و تاکید کرده است که این موضوع «هنوز فرایند بررسی‌های قانونی خود را حتی در کمیته و کمیسیون‌های تخصصی دولت نیز شروع نکرده» است.
در ادامه این واکنش، این وزارت‌خانه «جوسازی‌ها و انتشار اخبار دروغین» نظیر تعطیلی و انحلال کتابخانه‌های کانون را نیز عملی «غیراخلاقی» خوانده است.
وزارت ارشاد در اطلاعیه خود همچنین گفته «اصل درخواست برای حمایت بیشتر، تقویت و هم‌افزایی جریان فرهنگی و اصیل و ترویج کتابخوانی» بوده است.
@VahidHead

?مأموران انتظامی و امنیتی روز دوشنبه، ۲۱ شهریور، نیز مانع تجمع جمعی از خانواده‌های محکومان به اعدام در مقابل قوه قضاییه شدند.
مواجهه پلیس با ششمین روزِ این اعتراضات که با شعار «نه به اعدام» برگزار می‌شود در حالی است که روز پیش از آن نیز برخی گزارش‌ها از هجوم نیروهای امنیتی و انتظامی به خانواده‌های معترض و بازداشت شماری از آنان حکایت داشت.
از تعداد بازداشتی‌ها و آزاد شدن آن‌ها هنوز خبری منتشر نشده است، اما اغلب حاضران در تجمعات را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
@VahidHead

?سخنگوی قوه قضائیه ایران می‌گوید نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی چند نفر را در ارتباط با کشته‌شدن سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی بازداشت کرده‌اند اما به گفته او آنها «عناصر اصلی» نیستند.
@VahidHead
مسعود ستایشی بدون اشاره به تعداد و هویت این افراد اضافه کرد که برای بازداشت‌شدگان «قرار قانونی صادر شده است».
سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر این که «این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است»، از ارائه توضیحات بیشتر در این باره خودداری کرد و گفت: «تحقیقات این پرونده واجد طبقه‌بندی و محرمانه است».
پیشتر روزنامه نیویورک‌ تایمز به نقل از یک مقام اطلاعاتی گزارش داده بود که اسرائیل به ایالات متحده گفته در کشته شدن صیاد خدایی دست داشته است.
یک منبع اطلاعاتی به این روزنامه گفت: «سرهنگ خدایی جانشین فرمانده واحد ۸۴۰ بود و در طراحی توطئه‌های برون‌مرزی علیه خارجی‌ها از جمله اسرائیلی‌ها نقش داشت».
@VahidHead

?یکی از چاه‌های میدان نفتی شادگان در جنوب شرقی اهواز صبح روز سه‌شنبه به دلیل «دستکاری» دچار آتش‌سوزی شد.
خبرگزاری رسمی ایرنا ظهر سه‌شنبه از خاموش شدن این آتش‌سوزی در پی «واکنش سریع و اقدام به‌موقع تیم‌های عملیاتی» خبر داد، اما به دلیل وقوع این آتش‌سوزی اشاره نکرد.
با این حال قباد ناصری، مدیرعامل شرکت نفت و گاز مارون، در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت که این حریق با «دستکاری توسط عوامل ناشناس» به راه افتاده است.
او درباره این هویت این افراد و انگیزه آنها از این اقدام توضیحی نداد. از میزان خسارت به این میدان نفتی نیز هنوز اطلاعی در دست نیست.
@VahidHead

? @VahidOn

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=28529

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.