نماد سایت خبرکده

‌?رافائل گروسی، مدیرکل آژانس ب …

‌?رافائل گروسی، مدیرکل آژانس ب … 713003001663011002 1024x1024

 

 

‌?رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در کنفرانس خبری در وین همزمان با روز اول نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی در وین گفت که با خاموش شدن دوربین‌های نظارتی آژانس توسط ایران خلا نظارتی بر برنامه اتمی ایران بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود.
اما همزمان ابراز خوشبینی کرده که نشانه‌ای از اینکه که ایران بخواهد از پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (‌ان‌پی‌تی) خارج شود ندیده است.
@VahidHead
رافائل گروسی گفت بررسی‌های فعلی ما تاکنون ثمربخش نبوده‌است، ایران باید شفاف عمل کند و دسترسی‌های لازم و کامل برای نظارت را به آژانس بدهد.
مدیرکل آژانس همچنین گفت که آژانس در دو بخش نظارت‌های پادمانی و نظارت‌هایی‌ که برجام تعیین کرده، در ایران فعالیت دارد و پرونده پادمانی ایران را مستقل از مذاکرات هسته‌ای بررسی می‌کند.
@VahidHead
رافائل گروسی هشدار داد که حتی اگر ایران و قدرت‌های جهانی آخرین موانع را برای احیای توافق هسته‌ای رفع کنند، مدت زمانی که بازرسان آژانس برای راستی‌آزمایی فعالیت‌های اتمی ایران نیاز دارند، افزایش یافته است.
@VahidOOnLine

?بر اساس گزارش شبکه حقوق بشر کردستان ماموران مرزبانی روز یکشنبه ۲۰ شهریور به سوی گروهی از کولبران در منطقه مرزی «هنگه‌ژال» در شهرستان بانه تیراندازی کردند که در پی آن یک کولبر ۴۰ ساله به نام رزگار محمدزاده کشته شد.
رزگار محمدزاده، اهل روستایی در سقز و پدر دو کودک، بود. یک کولبر دیگر به نام سعدی کریمی نیز با گلوله ماموران مرزبانی زخمی شده است.
@VahidHead

?نماینده وزیر دفاع جمهوری اسلامی اعلام کرد که این وزارتخانه ۲۰ هزار کارتن اقلام خوراکی را «در کوتاه ترین زمان ممکن» به صورت رایگان بین زائران اربعین توزیع کرد
@VahidOOnLine
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان اعلام کرد که فقط از یک جایگاه سیار عرضه سوخت در خرمشهر «بیش از ۶۰ هزار لیتر گازوئیل» به اتوبوس‌های حامل زائران اربعین داده شد
همچنین ۱۵ هزار لیتری سوخت نفتگاز برای اتوبوس‌های اربعین به مرز شلمچه فرستاده شد
@VahidOOnLine

?بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، از نقشه ١٠ تاسیسات مختلف در مرکز تحقیقات علمی سوریه در مصیاف پرده برداشت.
او که در جریان کنفرانس سالانه جروزالم‌پست در نیویورک سخنرانی می‌کرد، افزود قاسم سلیمانی تاسیسات متعلق به مرکز تحقیقات علمی سوریه را به سایت‌های تولید موشک‌های نقطه‌زن میان‌برد و دوربرد تبدیل کرد تا آنها را در اختیار حزب‌الله و دیگر نیابتی‌های جمهوری اسلامی قرار دهد.
به گفته وزیر دفاع اسرائیل، سایت‌های تولید موشک به‌ویژه تاسیسات زیرزمینی مصیاف، تهدیدی علیه منطقه و دولت اسرائیل است. او گفت: «مصیاف مشخصا برای تولید موشک‌های پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد.»
@VahidHead

?هم‌زمان با نگرانی عمومی از افزایش جرایم خشن مانند زورگیری و سرقت‌ همراه با تهدید و خشونت، رئیس دادگستری استان تهران از صدور حکم اعدام برای متهم زورگیری در بزرگراه نیایش تهران خبر داد.
انتشار فیلمی از این حادثه [@VahidOn] که اواخر ماه مرداد رخ داد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت و بحث‌های زیادی را درباره چگونگی برخورد با چنین جرایم ایجاد کرد.
@VahidHead

?پادشاه جدید بریتانیا با حضور در پارلمان این کشور، این نهاد را «ساز و کار زنده و پویای دمکراسی» توصیف کرد و وعده داد که با وفاداری کامل، از سرمشق مادرش الیزابت دوم پیروی کند.
چارلز سوم در سخنرانی خود خطاب به اعضای مجلس عوام و مجلس اعیان که در سالن وست‌مینستر، قدیمی‌ترین بخش از ساختمان پارلمان برگزار شد، ضمن اعلام تعهد به «اصول حکومت سلطنتی مشروطه» گفت: «تاریخ به ما یادآوری می‌کند سنت پارلمانی چه نقش حیاتی دارد».
@VahidHead
یک گروه جمهوری‌خواه در بریتانیا خواستار بحث در باره آینده نهاد سلطنت شده است.
گراهام اسمیت رئیس گروه «جمهوری» گفت «میلیون‌ها نفر» به اینکه چارلز سوم بدون بحث یا اجماع به پادشاهی رسیده است اعتراض دارند.
تقریبا دو ماه پیش یک نظرسنجی نشان داد ۶۲ درصد شرکت‌کنندگان با نظام سلطنتی موافقند و فقط ۲۲ درصد موافق انتخابی بودن رئیس حکومت هستند.
آقای گراهام همچنین به دستگیر شدن یک زن در ادینبورگ اعتراض کرد که دیروز پلاکاردی را در مخالفت با نظام سلطنتی به دست گرفته بود. او به اتهام بر هم زدن نظم دستگیر شد.
@VahidHead

?مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تمایل روسیه و اوکراین برای ایجاد یک منطقه امن در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا خبر داد.
رافائل گروسی در نشست شورای حکام آژانس انرژی اتمی که در وین برگزار شد، از دولت‌های روسیه و اوکراین خواست که فورا با پیشنهاد برقراری منطقه امن موافقت کنند. او در همین حال افزود که نشانه‌هایی از علاقمندی دو طرف در این باره وجود دارد.
@VahidHead

? @VahidOn

خروج از نسخه موبایل