• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌?آنتونی بلینکن، وزیر امور خار …

  • کد خبر : 28310
  • 19 شهریور 1401 - 0:30
‌?آنتونی بلینکن، وزیر امور خار …

    ‌?آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، می‌گوید تازه‌ترین پاسخ جمهوری اسلامی به پیشنهادات اروپا برای احیای برجام، مذاکرات را به عقب بازگردانده است. او که در مقر ناتو در بروکسل با خبرنگاران سخن می‌گفت افزود واشنگتن هنوز امیدوار است از مسیر یک توافق، برنامه هسته‌ای ایران را کنترل کند اما به دنبال رسیدن […]

 

‌?آنتونی بلینکن، وزیر امور خار … 152716001662753602

 

‌?آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، می‌گوید تازه‌ترین پاسخ جمهوری اسلامی به پیشنهادات اروپا برای احیای برجام، مذاکرات را به عقب بازگردانده است.
او که در مقر ناتو در بروکسل با خبرنگاران سخن می‌گفت افزود واشنگتن هنوز امیدوار است از مسیر یک توافق، برنامه هسته‌ای ایران را کنترل کند اما به دنبال رسیدن به توافق با هر هزینه‌ای نیست.
به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، «طی هفته‌های گذشته، برخی از شکاف‌ها را بسته‌ایم. ایران از خواسته‌های نامربوط—خواسته‌های نامربوط با خود برجام— فاصله گرفته است.»
آنتونی بلینکن افزود: «با این وجود، تازه‌ترین پاسخ [ایران] ما را به عقب بازمی‌گرداند. و ما با توافقی که الزامات اساسی‌مان را برآورده نکند، موافقت نمی‌کنیم.»
@VahidHead

?در ادامه درخواست‌ها به منظور صادر نکردن ویزا برای حضور ابراهیم رئیسی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، ۵۲ عضو دموکرات و جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز در نامه‌ای از جو بایدن خواستند از صدور ویزا برای ابراهیم رئیسی جلوگیری کند
این قانونگذاران آمریکایی به حضور رئیسی در هیات تصمیم‌گیر درباره اعدام دسته‌جمعی زندانیان سیاسی در سال ۶۷ موسوم به «هیات مرگ» اشاره کردند.
@VahidOOnLine

?هم‌زمان با انتشار اخبار رسمی از آشفتگی در مرزهای غربی ایران به دلیل تجمع شهروندان ایرانی برای ورود به عراق به مناسبت اربعین، هلال احمر ایران مرگ ۹ شهروند ایرانی را در عراق تایید کرد.
به گزارش رسانه‌های ایران، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر ایران روز جمعه، ۱۸ شهریور بدون اشاره به دلایل جان باختن این شهروندان گفت که این آمار تنها مربوط به شهر کربلا است.
از میزان تلفات شهروندان ایرانی در سایر شهرهای عراق تاکنون گزارشی منتشر نشده است.
در همین حال رئیس جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرده است که تاکنون بیش از هشت‌‌هزار و ۴۰۰ نفر از «زائران ایرانی» نیز برای دریافت خدمات پزشکی به مراکز این سازمان در عراق مراجعه کرده‌اند که بیش از شش‌هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها دچار گرمازدگی شده‌اند.
@VahidHead

?دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، اوفک، روز جمعه وزارت اطلاعات ایران و اسماعیل خطیب، وزیر کنونی اطلاعات جمهوری اسلامی، را به دلیل اقدامات سایبری علیه آمریکا و متحدانش تحریم کرد.
برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری در زمینه تروریسم و اطلاعات مالی، گفت حمله سایبری ایران علیه آلبانی هنجارهای رفتار دولتی مسالمت‌جویانه و مسئولانه را نقض می‌کند.
به گفته او، «ما اقدامات مخرب سایبری فزاینده ایران علیه ایالات متحده یا متحدان و شرکایمان را تحمل نخواهیم کرد.»
@VahidHead

?سند اعلامیه توسعه کریدور شمال-‌جنوب طی اجلاسی در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان امضا شد.
به گزارش رسانه‌های جمهوری آذربایجان، این سند میان شاهین مصطفی‌یف معاون نخست‌وزیر این کشور به همراه همتای روسی خود الکساندر نواک و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ایران امضا شد.
بر این اساس سه کشور بر توسعه کریدور شمال-‌جنوب برای ترانزیت کالاهای هند و دیگر کشورها از مسیر ایران به آذربایجان و روسیه در راستای کاهش زمان ترانزیت کالا تاکید کردند.
@VahidHead

?چارلز سوم پادشاه جدید بریتانیا در اولین نطق تلویزیونی خود از «احساس اندوه عمیق» از درگذشت مادرش، ملکه الیزابت دوم سخن گفت و عهد کرد که به عنوان جانشین وی، به بریتانیا و ممالک مشترک‌المنافع خدمت مادام‌العمر بکند. …
وی در ادامه عنوان کرد که پسرش ویلیام از این به بعد شاهزاده ولز و جانشین وی خواهد بود.
@VahidHead

?مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پیامدهای خطرناک یک حادثه بالقوه هسته‌ای در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا هشدار داد.
رافائل گروسی گفت که گلوله‌باران شهر انرودار اوکراین منجر به قطع برق در این شهر شده است. نیروگاه زاپروژیا در حومه این شهر قرار دارد.
@VahidHead

? @VahidOn

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=28310

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.