نماد سایت خبرکده

‌?شبکه حقوق بشر کردستان به نقل …

‌?شبکه حقوق بشر کردستان به نقل … 323356001662818402

 

 

‌?شبکه حقوق بشر کردستان به نقل از یک منبع مطلع نوشت که چهار انگشت دست راست یک زندانی به نام مرتضی جلیلی، در روز دوشنبه ۱۴ شهریور و «با استفاده از دستگاه گیوتین» قطع شده است.
بر اساس این گزارش، از وضعیت یعقوب فاضلی، یک زندانی دیگر محکوم به قطع عضو که پیشتر همراه با جلیلی به زندان رجایی‌شهر کرج انتقال یافته بود، اطلاعی در دست نیست.
در خردادماه، سازمان‌های حقوق بشری نسبت به خطر اجرای حکم قطع عضو ۸ زندانی هشدار داده بودند که دو تن از این زندانیان، مرتضی جلیلی و یعقوب فاضلی کوشکی بود.
@VahidHeadline

?رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با مسئولان و مقامات شماری از مهم‌ترین سازمان‌های یهودیان آمریکا که حامی اسرائیل هستند، دیدار کرده تا به پرسش‌های آنان در باره تلاش‌های واشینگتن برای احیای برجام پاسخ دهد.
@VahidHeadline

?در حالی که مقام‌های نظامی جمهوری اسلامی بارها از رونمایی و تست نهایی سامانه دفاع هوایی موشکی «باور ۳۷۳» خبر داده‌اند، ارتش جمهوری اسلامی بار دیگر اعلام کرد تست نهایی این سامانه «در روزهای آینده» انجام می‌شود.
علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: «تست‌های اولیه سامانه باور ۳۷۳ را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم و برد آن را به بالای ۳۰۰ کیلومتر می‌رسانیم.»
این در حالی است که در مرداد ۱۳۹۷، امیر حاتمی وزیر وقت دفاع جمهوری اسلامی گفته بود سامانه پدافند هوایی «باور ۳۷۳» مراحل «تست نهایی» را گذرانده و «به‌زودی تحویل نیروهای مسلح می‌شود».
@VahidHeadline

?عفو بین‌الملل اعلام کرد مقامات دادستانی و مأموران امنیتی و اطلاعاتی استان آذربایجان غربی، از اوایل مرداد ۱۴۰۰، ادریس فقهی، مخالف سیاسی ۳۶ ساله کرد را قهراً ناپدید کرده‌اند.
سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای به اظهارات ضدونقیض مقام‌های جمهوری اسلامی درباره این زندانی سیاسی اشاره کرد و خواستار اعلام فوری سرنوشت و محل نگهداری ادریس فقهی شد.
?@VahidHeadline

?سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور با وزرای خارجه کشورهای فرانسه، آلمان، و بریتانیا در خصوص مسائل بین المللی از جمله ایران گفت‌وگو کرده است.
@VahidHeadline

?در پی ناکام ماندن نیروی دریایی سپاه پاسداران در توقیف یک شهپاد تجسسی متعلق به ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی درباره این شهپادها نوشت که به نظر می‌رسد فعالیت‌های دریایی جمهوری اسلامی هدف این «شناورهای بی‌سرنشین هدایت‌پذیر از راه دور» است.
خبرگزاری فرانسه روز شنبه گزارش داد که توقیف ناکام اخیر یک شهپاد آمریکایی در خلیج فارس توسط سپاه پاسداران، برنامه جدید پنتاگون با هدف تقویت قابلیت‌های نظارتی زیرآبی، هوایی و اکنون شهپادهای این کشور در سطح دریا را فاش می‌کند.
به نوشته این خبرگزاری، پیشینه این برنامه به یک سال پیش بازمی‌گردد.
در چارچوب این برنامه، چندین نوع شهپاد در آب‌های اطراف شبه جزیره عربستان و خلیج فارس داده‌ها و تصاویر متعددی را جمع‌آوری و سپس برای بررسی به مراکز واقع در منطقه ارسال می‌کند.
? @VahidHeadline

?رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیر و کارزین در استان فارس از خشکیدن رودخانه قره‌آغاج در این استان خبر داد و علت آن را «مدیریت ناکارآمد منابع آب و کشاورزی ناپایدار» اعلام کرد.
مهرزاد جهانپور گفت: «رودخانه قره‌آغاج به دلیل عواملی همچون برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی، افزایش چاه‌های غیرمجاز، افزایش پمپ‌های آب در مسیر رودخانه و رعایت نشدن الگوی کشت در حوضه آبخیز آن توسط کشاورزان و زارعین به خشکی گرایید.»
@VahidHeadline

?روزنامه گاردین گزارش داد که سه شهروند آمریکایی که بیش از یک دهه پیش در زندان جمهوری اسلامی ایران بودند، به تازگی شکوائیه‌ای را علیه ایران به دادگاه فدرال آمریکا برده‌ و خواهان دریافت غرامت مالی بابت بازداشت و شکنجه در زندان ایران هستند.
سارا شورد، شین بائر و جاشوا فتال در تابستان سال ۱۳۸۸ هنگام حضور در مناطق کوهستانی شمال عراق از سوی نیروهای مرزبانی ایران به اتهام ورود غیرقانونی به خاک ایران بازداشت شدند.
@VahidHeadline

?ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفته است٬ نیروهای نظامی این کشور توانسته‌اند در عملیات خود بیش از ۳۰ شهرک را در منطقه خارکف از نیروهای روسیه بازپس بگیرند.
@VahidHeadline

?کمتر از ۴۸ ساعت پس از درگذشت ملکه الیزابت دوم، پسر بزرگ او که از این پس با عنوان «چارلز سوم» نامیده می‌شود، طی مراسمی در لندن رسماً پادشاه بریتانیا معرفی شد. چارلز سوم ۷۳ ساله، پیشتر در دوران سلطنت ملکه الیزابت دوم، شاهزاده ولز بود.
@VahidHeadline

? @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل