نماد سایت خبرکده

‌?به‌رغم تبلیغات گسترده جمهوری …

‌?به‌رغم تبلیغات گسترده جمهوری … 832818001662728401 1024x1024

 

 

‌?به‌رغم تبلیغات گسترده جمهوری اسلامی مبنی بر آماده‌بودن امکانات برای مراسم حکومتی «پیاده‌روی اربعین»، روز جمعه ۱۸ شهریور اعلام شد تمام مرز‌های منتهی به معابر خروجی ایرانیان به عراق به‌دلیل «ناکافی بودن امکانات، کثرت جمعیت و هوای گرم» تا اطلاع بعدی بسته شد.
به‌گزارش تسنیم، رئیس ستاد مرکزی اربعین با اعلام این خبر گفت که «استمرار وضعیت فعلی قطعاً مخاطرات جدی برای امنیت سلامت زائران در پی دارد».
هم‌زمان یک فرمانده نیروی انتظامی نیز از توقف صدور گذرنامه ویژه اربعین از امروز خبر داد و از ایرانیانی که در مسیر هستند خواست که به شهرهایشان برگردند.
محمد شرفی، فرمانده قرارگاه فراجا، همچنین افزود که علی‌رغم «تلاش‌ها و فعالیت‌های دیپلماسی»، فراهم آوردن شرایط مطلوب «از سوی طرف عراقی مقدور نبود».
@VahidHead
جانشین پلیس راهور انتظامی ایران گفت که وضعیت ترافیکی مسیر‌های منتهی به مرز‌های مهران و شلمچه «سنگین» است و از مردم خواست با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین از حرکت به سمت مرز‌ها خودداری کنند.
طی چند روز گذشته تبلیغات گسترده حکومت جمهوری اسلامی برای شرکت در مراسم اربعین در عراق – از حذف ویزا گرفته تا تسهیلات وام پنج میلیون تومانی برای زوار با قابلیت دریافت «صد درصد و بدون ضامن» – باعث شد که هزاران نفر برای شرکت در این مراسم به سمت عراق حرکت کنند. اما آنها با مشکلات عمده‌ای از جمله گرمازدگی، ترافیک، و سرگردانی در مرز‌ها روبرو شدند.
@VahidHead

?داوید برنئا، رئیس موساد که این هفته برای دیدار با شماری از مقامات ارشد آمریکایی با هدف بازداشتن دولت جو بایدن از بازگشت به برجام به واشینگتن سفر کرده بود، گفته است «ایران مشغول فریب دادن جهان است و اسرائیل ساکت نخواهد ماند».
بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری اسرائیل، او این سخنان را در دیدار با ویلیام برنز، رئیس سی‌آی‌ای، بیان کرده و افزوده که ایران در باره برنامه اتمی و «فعالیت‌های تروریستی» دنیا را فریب می‌دهد.
@VahidHead

?سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت، واشینگتن برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام فعال باقی خواهد ماند، اما صبر آن ابدی نیست.
جان کربی در ادامه اظهار داشت که جو بایدن اگرچه تاکنون راه دیپلماسی را تشویق و دنبال کرده، اما به اعضای کابینه گفته است می‌خواهد اطمینان یابد که گزینه‌های در دسترس دیگر برای جلوگیری از ایران اتمی در صورت شکست مذاکرات وجود دارد.
@VahidHead
لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا گفت: «فکر نمی‌کنم احتمالی باشد که توافق [اتمی] پیش از انتخابات آمریکا یا اسرائیل در نوامبر اعلام شود.»
او در مصاحبه با جوییش‌اینسایدر افزود باوجود اختلافات اخیر ایران و آمریکا، دولت بایدن توافق خواهد کرد زیرا «به شدت» خواهان توافق‌ است.
@VahidOOnLine

?ناصر نبی‌پور، رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌‌گذار استان تهران، گفت دولت به این اتحادیه وعده داده است که تا ۳۱ شهریور قیمت تخم‌مرغ را بالاتر خواهد برد، ضمن این‌که «با سرد شدن هوا و بازگشایی مدارس» نیز قیمت تخم‌مرغ گران‌تر خواهد شد.
در حال حاضر دولت قیمت تخم‌مرغ را که ارزان‌ترین غذای پروتئینی است، کیلویی ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده و هر شانه تخم‌مرغ بین هشتاد تا صد هزار تومان در بازار فروخته می‌شود.
@VahidHead

?مجلس عالی خلق کره شمالی، قانون جدیدی را تصویب کرد که موارد استفاده از جنگ‌افزار هسته‌ای از سوی این کشور را از جمله در چارچوب «حملات پیشگیرانه» تبیین کرد.
در این قانون کاربرد سلاح اتمی در صورت روبه‌روشدن کره شمالی با «خطر قریب‌الوقوع هسته‌ای» مدنظر قرار گرفته است.
قانون جدید تأکید دارد که «حمله به سامانه فرماندهی و کنترل قوای ملی هسته‌ای از سوی نیروهای متخاصم سریعاً و خودبه‌خود به حمله هسته‌ای» از سوی کره شمالی منجر خواهد شد.
قانون این را نیز افزوده است که «تهدید» علیه رهبری، ملت یا موجودیت کره شمالی یا «موارد دیگر» به کره شمالی اجازه می‌دهد از سلاح هسته‌ای استفاده کند.
@VahidHead

?همسایگان آلمان به امضای توافق‌نامه‌های دوجانبه در مورد «اشتراک گاز در شرایط اضطراری» با برلین، تمایلی ندارند.
بر اساس گزارش روزنامه دی‌ولت به‌نقل از یک سند وزارت اقتصاد، بلژیک، لوکزامبورگ، هلند و لهستان از مذاکره سازنده و امضای قراردادهای همبستگی دوجانبه با آلمان، طفره می‌روند.
@VahidHead

?آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در یک دیدار اعلام نشده از «کی‌یف» کمک نظامی ۲.۲ میلیارد دلاری واشینگتن به اوکراین و سایر کشورهای اروپایی برای مقابله با تهدیدهای روسیه را اعلام کرد.
@VahidHead

? @VahidOn

خروج از نسخه موبایل