• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌?در پی قطع روابط دیپلماتیک آل …

  • کد خبر : 28177
  • 17 شهریور 1401 - 0:00
‌?در پی قطع روابط دیپلماتیک آل …

    ‌?در پی قطع روابط دیپلماتیک آلبانی با ایران به‌دلیل حملات سایبری «گروه‌های هکری مرتبط با جمهوری اسلامی»، بریتانیا و آمریکا به شدت از حملات سایبری ایران انتقاد کردند. آدرین واستون، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده، روز چهارشنبه ۱۶ شهریور اعلام کرد ایالات متحده به شدت حمله سایبری به متحد این کشور در […]

 

‌?در پی قطع روابط دیپلماتیک آل … 739375001662579001

 

‌?در پی قطع روابط دیپلماتیک آلبانی با ایران به‌دلیل حملات سایبری «گروه‌های هکری مرتبط با جمهوری اسلامی»، بریتانیا و آمریکا به شدت از حملات سایبری ایران انتقاد کردند.
آدرین واستون، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده، روز چهارشنبه ۱۶ شهریور اعلام کرد ایالات متحده به شدت حمله سایبری به متحد این کشور در ناتو را محکوم می‌کند و ایالات متحده اقدامات بیشتری را انجام خواهد داد تا ایران را در قبال اقداماتی که امنیت متحد آمریکا را تهدید کرده و پیشینه‌ای نگران‌کننده در فضای سایبری دارد، پاسخگو کند.
وزیر خارجه جدید بریتانیا نیز اعلام کرد که مرکز امنیت ملی سایبری این کشور «تقریبا با قطعیت» هکرهای مرتبط با جمهوری اسلامی را مسئول حملات سایبری به نهادهای دولتی آلبانی در ژوئیه سال جاری می‌داند.
جیمز کلورلی در ادامه گفته است اقدام بی‌پروای ایران نشان از بی‌اعتنایی جمهوری اسلامی به شهروندان آلبانی داشت و توانایی آن‌ها برای دسترسی به خدمات عمومی ضروری را محدود کرد.
در این میان، وزارت خارجه ایران با رد اتهام حملات سایبری به آلبانی، آن را «ادعاهای بی‌اساس» خواند و تصمیم این کشور به قطع روابط با تهران را «اقدامی نسنجیده و فاقد دوراندیشی در روابط بین‌المللی» عنوان کرد.
@VahidHead

?دو منبع دولتی در لبنان روز چهارشنبه از اعزام یک هیئت نمایندگی به ایران خبر دادند که قرار است در زمینه دریافت سوخت رایگان، رایزنی کند.
یکی از این دو منبع می‌گوید که تلاش بیروت بر این است که دریافت این سوخت حالت اهدایی داشته باشد تا لبنان بتواند با این ترفند از چنبره تحریم‌های موجود علیه تهران بگریزد.
@VahidHead

?مجلس خبرگان رهبری گزارش‌های منتشر شده در مورد «جانشینی موروثی» مجتبی خامنه‌ای به عنوان رهبر آینده جمهوری اسلامی را «شبهه‌پراکنی» خواند و مدعی شد این نهاد به «شایسته‌گزینی و انتخاب اصلح» توجه دارد.
در بیانیه پایانی دهمین نشست دوره پنجم مجلس خبرگان که روز چهارشنبه ۱۶ شهریور منتشر شد، از این نهاد به عنوان «معتمدان ملت» نام برده شده است که «برحسب وظیفه ذاتی، قانونی و شرعی خود شبهه‌پراکنی‌ها را بی‌معنا» می‌داند.
به نظر می‌رسد این بخش از بیانیه مجلس خبرگان واکنشی باشد به یک نوشته میرحسین موسوی، از رهبران اعتراضات ۸۸، که اواسط مردادماه از سوی وب‌سایت «کلمه» منتشر شد و در آن پیرامون «جانشینی موروثی رهبری» در ایران هشدار داده بود.
@VahidHead

?کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران خواستار ارائه توضیحات درباره جلوگیری از ورود زنان برای تماشای دیدار تیم‌های ایران و لبنان شد.
روز ۹ فروردین امسال، تعداد زیادی از زنان با وجود خرید بلیت بازی از طریق وب‌سایت فدراسیون فوتبال به طور قانونی، برای تماشای بازی تیم ملی فوتبال ایران و لبنان اجازه ورود به ورزشگاه «امام رضا» مشهد را پیدا نکردند.
ماموران انتظامی برای پراکنده کردن زنان که در میان آنان تعدادی دختر خردسال نیز بودند به اسپری فلفل متوسل شدند.
@VahidHead

?یک مقام سازمان نظام پزشکی ایران از «اجباری‌شدن» نصب دوربین در اتاق‌های عمل در ماه‌های آینده خبر داد.
وب‌سایت خبر آنلاین نامه‌ای با این خبر، با امضای سرپرست مرکز نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت منتشر کرده است.
در این نامه تاکید شده که ظرف سه ماه آینده باید برای نصب دوربین در اتاق‌های عمل‌ تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اقدام شود.
علی سالاریان، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران، نیز گفته که «گزارش‌ها و شکایات از حضور افرادی غیرذی صلاح با عناوینی مثل دستیار پزشک و امثال این بسیار زیاد شده است».
@VahidHead

?گزارش تحقیقی پارلمان بریتانیا با اشاره به وجود تبعیض شدید علیه اقلیت هزاره در افغانستان هشدار می‌دهد که این اقلیت قومی شیعه مذهب‌ در معرض نسل کشی طالبان و داعش قرار دارند.
@VahidAfLine

?رئیس‌جمهوری روسیه گفت قصد دارد در مورد توافق مورد حمایت سازمان ملل برای صادرات غله اوکراین دوباره مذاکره کند و تهدید کرد اگر بروکسل برای بهای گاز روسیه سقف مشخصی تعیین کند صادرات انرژی به اتحادیه اروپا را متوقف خواهد کرد.
@VahidHead

? @VahidOn

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=28177

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.