نماد سایت خبرکده

‌?خانواده چهار زندانی اروپایی …

‌?خانواده چهار زندانی اروپایی  … 927778001662496202 1024x1024

 

 

‌?خانواده چهار زندانی اروپایی در ایران با ارسال نامه‌ای به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این اتحادیه را به «بی‌توجهی» به گروگانگیری بستگان خود در ایران متهم کردند.
در این نامه آمده است: «ما خانواده زندانیان آلمانی، فرانسوی، سوئدی و اتریشی که توسط رژیم ایران به‌طور غیرقانونی بازداشت شده‌اند، از اتحادیه اروپا که این جنایات را نادیده می‌گیرد، خشمگین هستیم».
این خانواده‌ها افزوده‌اند: «همه زندانیان اروپایی در تعجب هستند که آیا اتحادیه اروپا آن‌ها را فراموش کرده است و تا چه زمان باید بار این مصیبت را تحمل کنند».
این نامه توسط خواهر بنجامین بری‌یر شهروند فرانسوی، همسر کامران قادری زندانی دوتابعیتی ایرانی-‌اتریشی، همسر احمدرضا جلالی شهروند دوتابعیتی ایرانی-‌سوئدی و دختر جمشید شارمهد شهروند دوتابعیتی ایرانی-‌آلمانی امضا شده است.
همه این افراد با اتهامات امنیتی بازداشت شده و محکوم به احکام سنگین هستند.
آقای بری‌یر از دو سال پیش، قادری از هفت سال پیش، جلالی که به اعدام محکوم شده از شش سال پیش و شارمهد از دو سال پیش در زندان‌های ایران در حبس هستند.
@VahidHead

?سازمان حقوق‌بشری هه‌نگاو خبر داد که سُعدا خدیرزاده، زندانی سیاسی کرد در زندان مرکزی ارومیه، از سوی شعبه سوم دادگاه کیفری یک، مستقر در مهاباد، به تحمل ۱۲ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.
دادگاه آنلاین این زندانی سیاسی اهل پیرانشهر، روز دوم شهریور و چند روز پس از اقدام به خودکشی سعدا خدیرزاده آغاز به کار کرد.
او به «معاونت در قتل یکی از کادرهای اداره اطلاعات ارومیه» و «فراری دادن همسرش» متهم شده بود.
@VahidHead

?بر اساس اعلام مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه، شش روز قبل از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال ایران، دادستانی تهران در نامه‌ای رسمی، تشکیل پرونده قضایی برای تاج را به فدراسیون اعلام کرده بود.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که وزیر ورزش ایران مدعی شده بود هیچ نهاد ناظری با نامزدی مهدی تاج برای پست ریاست فدراسیون فوتبال، «مخالفت» نکرده است.
@VahidHead
مطابق این نامه اتهامات وارد شده به مهدی تاج شامل اخلال در نظام پولی و ارزی کشور، کلاهبرداری، تبانی در معاملات دولتی، جعل در سند رسمی و به کارگیری سرمربی اسبق تیم فوتبال ایران (ویلموتس)، سوء استفاده از موقعیت شغلی، استفاده از اوراق مجعول، صدور گزارش خلاف واقع و شروع به جعل و تزویر، تصرف غیر قانونی در اموال دولتی، تصرف غیرقانونی در وجوه عمومی، تصرف غیر مجاز در منابع مالی (مطالبات) فدراسیون و… می‌شود.
@VahidOOnLine

?مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور دهمین اجلاس رسمی خود را با سخنرانی نامفهوم احمد جنتی در مقام رییس این مجلس آغاز کرد.
گرچه بر مبنای قانون اساسی جمهوری اسلامی از جمله وظایف این مجلس نظارت بر عملکرد ولی فقیه به عنوان رهبر جمهوری اسلامی است اما «خبرگان رهبری» صرفا به تعریف و تمجید از علی خامنه‌ای پرداختند.
@VahidOOnLine
احمد جنتی با تمجید از رویکرد رهبر حکومت در سیاست داخلی و خارجی گفت «مدیریت حکیمانه» آیت‌الله خامنه‌ای، «ما را از تمامی فتنه‌ها و بحران‌ها نجات داده است.»
او گفت «توصیه ایشان به محدود نکردن ارتباط با کشورهای دیگر به غرب منجر به این شد که ارتباط با همسایگان مورد توجه قرار گیرد و شاهدیم که این امر ظرفیت‌های زیادی برای کشور فراهم کرده است.»
@VahidHead

?بانک مرکزی ایران در گزارش جدید خود می‌گوید قیمت مسکن در تهران در مردادماه گذشته نسبت به تیرماه امسال ۲.۵ درصد رشد داشته و به رکورد جدید ۴۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان برای هر متر مربع رسیده است.
بر اساس این گزارش که روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور منتشر شد، آمده است که تعداد معاملات مسکن در تهران در مردادماه نسبت به تیرماه ۲۴ درصد افت داشته و به هفت هزار و ۸۲۵ مورد سقوط کرده است.
@VahidHead

?سفارت ژاپن در ایران از دریافت کمک مالی ۲.۸ میلیون دلاری توکیو برای کمک به «تقویت تاب‌آوری جوامع محلی در برابر کمبود آب در منطقه چابهار» خبر داد.
آن‌طور که در حساب کاربری سفارت ژاپن در تهران در اینستاگرام آمده است، دولت ژاپن برای فراهم‌کردن زیرساخت‌های تامین آب تمیز در این منطقه و بهبود شرایط اقتصادی-اجتماعی ناشی از همه‌گیری کرونا، این کمک را اختصاص داده است.
@VahidHead

?خبرگزاری رسمی سوریه از رهگیری و ساقط شدن چند موشک اسرائیلی که به سمت فرودگاه حلب شلیک شده بودند، خبر داد.
سانا، در گزارش بعدی خود اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیل از آسمان دریای مدیترانه فرودگاه حلب را با موشک هدف قرار دادند و باعث ایجاد خرابی در باند فرودگاه شدند.
این گزارش می‌افزاید فرودگاه حلب بعد از این حمله فعالیت خود را متوقف کرده است.
این دومین بار طی یک هفته گذشته است که اسرائیل فرودگاه حلب را هدف حمله قرار می‌دهد.
@VahidHead

? @VahidOn

خروج از نسخه موبایل