• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

‌?باب منندز و لیندزی گراهام، د …

  • کد خبر : 28089
  • 15 شهریور 1401 - 17:30
‌?باب منندز و لیندزی گراهام، د …

    ‌?باب منندز و لیندزی گراهام، دو سناتور بانفوذ دمکرات و جمهوری‌خواه که به اسرائیل سفر کرده‌اند، روز دوشنبه ۱۴ شهریور در یک نشست خبری در اورشلیم گفتند که دولت جو بایدن «متعهد» شده که در صورت دستیابی به توافق با ایران برای احیای برجام، آن را برای بررسی به کنگره بیاورد. دو سناتور […]

 

‌?باب منندز و لیندزی گراهام، د … 774280001662469201

 

‌?باب منندز و لیندزی گراهام، دو سناتور بانفوذ دمکرات و جمهوری‌خواه که به اسرائیل سفر کرده‌اند، روز دوشنبه ۱۴ شهریور در یک نشست خبری در اورشلیم گفتند که دولت جو بایدن «متعهد» شده که در صورت دستیابی به توافق با ایران برای احیای برجام، آن را برای بررسی به کنگره بیاورد.
دو سناتور اما گفتند «قول می‌دهند» که چنین توافقی با «مخالفت دو حزبی» از سوی دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان روبه‌رو شود.
سناتور منندز، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا از ایالت نیوجرسی، افزود با این حال معلوم نیست که نتیجه رای‌گیری در کنگره چه باشد.
شمار زیادی از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در هفته‌های گذشته پیشنهادهای متعددی برای ایجاد مانع بر سر راه احیای برجام ارائه داده و از راه‌های گوناگون تلاش کرده‌اند که حتی در صورت عملی شدن این توافق، ایران از آن نفعی نبرد.
… در صورتی که اظهارات سناتورها منندز و گراهام در خصوص «تعهد دولت بایدن» به بردن توافق جدید آمریکایی- ایران به کنگره عملی شود، هنوز نیازمند رأی مخالف دو سوم از اعضا برای مخالفت با آن است.
@VahidHead

?در حالی که نخست‌وزیر اسرائیل از شکل گرفتن یک کارزار علیه توافق احتمالی احیای برجام خبر داده، رییس‌جمهوری اسرائیل، از قدرت‌های جهانی خواست در مذاکرات احیای برجام، مواضع خود علیه تهران را قاطع‌تر کنند.
اسحاق هرتزوگ روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور در یک سخنرانی در پارلمان آلمان هشدار داد که جمهوری اسلامی «مستحق پورسانت‌هایی نیست» که ممکن است در توافق احتمالی احیای برجام به دست بیاورد.
@VahidOOnLine

?وزیر کشور ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا از طرح موسوم به «صیانت از تشکل‌ها» که به دلیل مسئله ورود سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به حوزه تأیید صلاحیت افراد متقاضی باعث بروز نگرانی در میان سازمان‌های غیردولتی در ایران شده، دفاع کرد.
احمد وحیدی مدعی شد که این طرح برای آن است که سازمان‌های مردم‌نهاد «به سرعت بتوانند مجوزهای لازم را دریافت کنند و از پراکندگی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم جلوگیری شود.» و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.
این در حالی است که فعالان حوزه جامعه مدنی در یک جلسه هم‌اندیشی که در هفته‌های اخیر تشکیل دادند به روزنامه «اعتماد» گفتند که یکی از اعتراضات اصلی فعالان این حوزه، ورود نهادهای نظامی به روند بررسی صلاحیت‌های فعالان این بخش است.
@VahidHead

?آرزو اشرفی‌زاده، مدیر کل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفته است دریاچه ارومیه «هنوز» خشک نشده اما در صورت تداوم روند فعلی و تامین نشدن حق‌آبه آن، پاییز امسال حتما خشک خواهد شد.
در روزهای اخیر خبرها و عکس‌هایی از وضعیت نابه‌سامان دریاچه ارومیه منتشر شد که نشان می‌داد این دریاچه به‌طور کامل از دست رفته است اما به گفته اشرفی‌زاده، با اینکه «دو قسمت شمالی و جنوبی دریاچه ارومیه از هم جدا شده و حدود هزار کیلومتر مربع از دریاچه باقی‌مانده» اما هنوز به‌صورت کامل خشک نشده است.
@VahidOOnLine

?بابک پاک‌نیا، وکیل امیرحسین مرادی از بازداشت‌شدگان آبان ۹۸ می‌گوید، با بررسی دوباره پرونده موکلش و دو معترض دیگر در شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب، حکم پنج سال حبس تعزیری به وکلا ابلاغ شده، و این سه در آستانه آزادی مشروط هستند.
امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی، و محمد رجبی، سه تن از بازداشت‌شدگان آبان ۹۸، به اعدام و در مجموع به ۳۸ سال زندان و ۲۲۲ ضربه شلاق محکوم شده بودند.
پیشتر در اوائل اسفندماه سال گذشته امیرحسین مرادی و چند هفته بعد سعید تمجیدی و محمد رجبی نیز با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بودند.
@VahidHead

?فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان، در آیین رسمی پنجاهمین سال کشته شدن ورزشکاران اسرائیلی در المپیک مونیخ، از خانواده‌های قربانیان پوزش خواست و طلب بخشایش کرد.
او با خواندن نام ۱۱ ورزشکار اسرائیلی و یک نیروی پلیس آلمان که در آن رویداد کشته شدند، گفت که آلمان مسئولیت سهل‌انگاری امنیتی در حفظ جان مهمانان المپیک مونیخ را می‌پذیرد و به خاطر «رنج جانکاهی که خانواده‌ها» در همه این سال‌ها تحمل کرده‌اند، به نام آلمان از آنها پوزش می‌طلبد و خواهان آن است که آنان آلمان را ببخشند.
@VahidHead

?پلیس کانادا جسد یکی از مظنونان حمله با چاقو در استان ساسکاچوان را پیدا کرد، اما برادر او که مظنون دیگر این حمله به‌شمار می‌آید، همچنان فراری است.
این دو برادر روز یکشنبه با حمله به اعضای یک جامعه بومی در استان ساسکاچوان کانادا ۱۰ نفر را کشته و ۱۸ نفر را نیز مجروح کردند.
این رخداد در شمار مرگبارترین حملات در تاریخ مدرن کانادا محسوب می‌شود.
@VahidHead

? @VahidOn

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=28089

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.