• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌?ایالات متحده آمریکا تایید کر …

  • کد خبر : 27891
  • 12 شهریور 1401 - 0:00
‌?ایالات متحده آمریکا تایید کر …

    ‌?ایالات متحده آمریکا تایید کرد که ایران دوباره برای مدت کوتاهی شناور اکتشافی این کشور را توقیف و سپس رها کرده است. تیموتی هاوکینگز، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در عمان، روز جمعه ۱۱ شهریور در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس تلاش ایران برای توقیف دوباره شناورهای اکتشافی بدون سرنشین آمریکا […]

 

‌?ایالات متحده آمریکا تایید کر … 037199001662147002

 

‌?ایالات متحده آمریکا تایید کرد که ایران دوباره برای مدت کوتاهی شناور اکتشافی این کشور را توقیف و سپس رها کرده است.
تیموتی هاوکینگز، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در عمان، روز جمعه ۱۱ شهریور در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس تلاش ایران برای توقیف دوباره شناورهای اکتشافی بدون سرنشین آمریکا را تایید کرد، اما توضیحی درباره آن نداد.
هم‌زمان نیروی دریایی ارتش ایران از «توقیف دو شناور تجسسی نیروی دریایی آمریکا» در دریای سرخ خبر داده است.
بر اساس بیانیه ارتش، ناوشکن جماران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در حین اجرای ماموریت در دریای سرخ با چندین شناور ویژه داده‌برداری کوچک که در مسیر کشتیرانی بین‌المللی رها بود مواجه شده و «به منظور جلوگیری از وقوع حادثه و احتمال تصادف دریایی از کنترل کننده این نوع تجهیزات» خواستار تغییر مسیر آنها شده است.
این بیانیه می‌افزاید که اما ناوشکن نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامیبا تغییر مسیر خود در دریای سرخ، با نمونه‌های دیگری از این شناورها مواجه شد که ناگزیر از توقیف موقت آنها شد تا از امنیت دریانوردی اطمینان حاصل کند و مانع از بروز حوادث پیش‌بینی نشده گردد.
@VahidHeadline
یک مقام دفاعی آمریکا به شرط ناشناس‌ماندن به آسوشیتدپرس گفت این شناورها اکتشافی و تجاری‌اند و از سوی مشتریان زیادی از جمله دانشمندان برای بررسی وضعیت دریاها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
به گفته او، دو ناوشکن آمریکایی حاضر در دریایی سرخ و تعدادی هلی‌کوپتر به اقدام ایران واکنش نشان دادند. این مقام آمریکایی گفت آنها از طریق رادیو با ناوشکن ایرانی تماس گرفتند و تا رهایی شناورهای بدون سرنشین از سوی ایرانی‌ها در بامداد جمعه، دست از تعقیب ناوشکن ایرانی برنداشتند.
همزمان، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام وزارت دفاع ایالات متحده که نخواسته نامش آشکار شود، گزارش داد که ایرانی‌ها ابتدا دو شناور بدون سرنشین آمریکایی را با برزنت پوشانده و توقیف آنها را انکار کرده‌اند. این مقام آمریکایی گفت که تنها پس از حضور کشتی‌های جنگی آمریکایی در اطراف، ایرانی‌ها این دو شناور را آزاد کرده‌اند. در تصاویر پخش‌شده از سوی رسانه‌ای ایرانی نیز یک کشتی جنگی از دور نمایان است.
@VahidHeadline

?شرکت پالایش نفت آبادان در اطلاعیه‌ای در خصوص صدای مهیب انفجاری که شب گذشته در شهر آبادان شنیده شد توضیح داده و گفت است که این صدا «به دلیل ایجاد بک فایر جزئی هنگام روشن کردن کوره واحد گوگرد سازی در این شرکت اتفاق افتاده است».
شب گذشته رسانه‌های ایران گزارش کردند که صدای انفجار شدیدی در پالایشگاه شهر آبادان شنیده شده است.
@VahidHeadline

?خانواده امدادگر بلژیکی که طی سفر به ایران بازداشت شده، می‌گویند موفق به تماس چند دقیقه‌ای ویدیویی با این شهروند بلژیکی شده‌اند.
الیویر فانده‌کاستیله از ماه فوریه سال جاری به اتهامات جاسوسی در ایران بازداشت شده است.
خانواده فانده‌کاستیله با انتشار بیانیه‌ای که در شبکه تلویزیونی وی‌ار‌تی بلژیک بازتاب یافته است، گفته‌اند او در حالی که در یک سلول بدون پنجره و با یک روزنه برای تهویه هوا زندانی شده، مقاومتش بسیار ضعیف شده است.
خانواده وی با اشاره به مشکلات جسمی و سلامت روان او تحت تاثیر زندان، از جمهوری اسلامی خواسته‌اند رفتار مناسبی با این شهروند بلژیکی داشته و او را آزاد کند.
الیویر فانده‌کاستیله یک کارمند باتجربه سازمانی غیردولتی است که بیش از ۶ سال در ایران برای سازمان‌های کمک‌رسانی بین‌المللی کار کرده است. آخرین مأموریت او در این سازمانها مدت‌ها پیش به پایان رسیده بود؛ اما بنا به گفته خانواده‌اش، اوایل سال جاری میلادی برای برخی کارهای شخصی با ویزای توریستی به ایران سفر کرده بود که ۲۴ فوریه بازداشت شد.
@VahidHeadline

?مقام‌های روسیه تهدید کردند اگر غربی‌ها سقف قیمتی برای گاز و نفت استخراج شده در روسیه وضع کنند، صادرات انرژی به اروپا را متوقف خواهند کرد.
@VahidOOnLine
ساعتی بعد: هفت کشور صنعتی بزرگ جهان، گروه هفت، در راستای کاهش درآمدهای کرملین، بر سر اعمال سقف قیمت به نفت صادراتی روسیه توافق کردند.
وزرای اقتصاد گروه هفت شامل آمریکا، ژاپن، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و بریتانیا اعلام کردند این کشورها ارائه خدماتی را که امکان حمل و نقل دریایی نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه را در سطح جهان فراهم می‌کند، در صورتی که قیمت نفت روسیه بالاتر از سقف تعیین‌شده باشد، ممنوع می‌کنند.
این تصمیم می‌تواند پوشش بیمه یا تامین مالی محموله‌های نفتی را ناممکن سازد.
با این اقدام کشورهای نیازمند خواهند توانست نفت روسیه را خریداری کنند، اما به قیمتی نازل و تنها تا سقفی که یک ائتلاف بین‌المللی به رهبری گروه هفت آن را تعیین کند.
@VahidHeadline

? @Vahi

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=27891

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.