نماد سایت خبرکده

‌?آژانس بین‌المللی انرژی اتمی …

‌?آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  … 153181001662037218 1024x1024

 

 

‌?آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است ایران غنی‌سازی با دومین آبشار از سانتریفیوژهای پیشرفته نسل ششم را در تاسیسات هسته‌ای نطنز آغاز کرده است.
طبق این گزارش، جدیدترین نسل سانتریفیوژهای «آی‌آر -۶» ایران٬غنی‌سازی را با خلوص ۵ درصد انجام می‌دهند. طبق این گزارش هنوز به آبشار سوم، هنوز گاز هگزافلوراید تزریق نشده است.
@VahidHeadli

?رسانه‌های جریان اصلی پان‌عرب و روزنامه‌های لبنانی درباره مداخله ایران در بن‌بست سیاسی عراق و تشدید تنش‌ها علیه مقتدی صدر، روحانی بانفوذ شیعه، هشدار داده‌اند.
روزنامه «العرب» چاپ لندن که حامی امارات متحده عربی است، نوشت دستورات رهبر جریان صدر به حامیانش مبنی بر خروج از منطقه سبز و پایان دادن به اعتراض‌ها، بخشی از یک برنامه از پیش‌تعیین‌شده نبوده است، اما یک «قدم ضروری پس از دریافت بعضی سیگنال‌ها از ایران است».
این روزنامه به نقل از«منابع سیاسی در عراق» نوشته است ایران مقتدی صدر را مجبور کرده که از پیروانش بخواهد به اعتراض‌ها پایان بدهند، با این هشدار که اگر عقب‌نشینی نکنند، نمی‌تواند مانع سرکوب خونین آنها شود.
العرب همچنین گزارش داده که ایرانی‌‌ها به صدر گفته‌اند که او باید گفت‌وگو با احزاب مورد حمایت تهران را بپذیرد و هشدار داده‌اند که هیچ تردیدی برای «کشتن» حامیان صدر نخواهند داشت.
@VahidHeadli

?وال استریت ژورنال گزارش داد نیروی دریایی آمریکا در حال همکاری با اسرائیل، عربستان سعودی و سایر کشورهای خاورمیانه است تا برای مقابله با تهدیدهای نظامی جمهوری اسلامی در منطقه شبکه‌ای از پهپادها را راه‌اندازی کند.
طبق این گزارش، مقام‌های آمریکایی می‌گویند کشتی‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین قدرت نظارت گسترده‌تری را در آبهای منطقه ایجاد می‌کند.
@VahidOOnLi

?در ادامه موج بازداشت بهاییان و فشار بر آن‌ها به‌ویژه در ماه‌های گذشته، ۱۴ بهایی دیگر روز چهارشنبه، نهم شهریور، در استان مازندران بازداشت شدند.
بر اساس این گزارش، بازداشت این بهاییان ساکن شهرهای ساری و قائمشهر توسط ماموران امنیتی و پس از تفتیش خانه شماری از آن‌ها و ضبط برخی وسایل آن‌ها از جمله گوشی‌های تلفن همراه و کتاب‌های مذهبی صورت گرفته است و تمامی آن‌ها برای بازجویی و تشکیل پرونده به بازداشتگاه مرکزی اداره اطلاعات ساری منتقل شده‌اند.
@VahidHeadli

?استاندار فارس روز پنج‌شنبه اعلام کرد که در حال پیگیری طرحی است که بر اساس آن کارمندان زنِ متاهل که در ادارات این استان کار می‌کنند می‌توانند ساعت ۱۲ به خانه بروند.
محمدهادی ایمانیه، گفت که این طرح در راستای تحقق خواست «رهبر» و با هدف «خدمت زنان به جامعه در سنگر خانواده» مورد پیگیری قرار گرفته است.
به گفته آقای ایمانیه، «با این کار زنان می‌توانند به نیابت از حکومت به وظیفه اداره خانواده بپردازند».
@VahidHeadli

?بهنام موسیوند، زندانی سیاسی، در پی انتقال به زندان رجایی‌شهر با وجود وخامت وضعیت جسمانی‌اش بار دیگر اعتصاب غذا کرده است.
آرش صادقی، کنشگر مدنی و زندانی سیاسی پیشین، شامگاه چهارشنبه، نهم شهریور، در توئیتی ضمن اعلام این خبر گفت که آقای موسیوند در تماس با خانواده‌اش گفته است که «به محض انتقال به انفرادی وارد اعتصاب غذا شده و از خوردن قند و نمک امتناع کرده است و فقط آب می‌نوشد.»
به گفته آقای صادقی، تا لحظه تماس آقای موسیوند، داروهای او تحویل داده نشده بود.
@VahidOOnLi

?دیوان حکمیت ورزش با ارسال ایمیلی به فدراسیون جودو ایران، رای نهایی در خصوص رفع تعلیق این فدراسیون را اعلام کرد و بر اساس این رای، شکایت ایران در مورد رای صادره، رد شد و محرومیت چهار ساله ایران تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.
@VahidOOnLi

?فیلم مستند «۷۵۲ یک عدد نیست»، ساخته بابک پیامی، در چهل‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم تورنتو که از ۱۷ شهریور آغاز می‌شود، برای نخستین بار به نمایش درمی‌آید.
به‌نوشته وب‌سایت جشنواره تورنتو، موضوع این فیلم «زندگی و مبارزه سرسختانه حامد اسماعیلیون برای دادخواهی» است پس از سرنگون‌ شدن پرواز ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین با موشک‌های سپاه در بامداد دی ۱۳۹۸.
@VahidHeadli

?کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد، حکومت چین در جریان اقدامات خود علیه مسلمانان اویغور و سایر اقلیت‌های قومی در سین کیانگ ممکن است مرتکب «جنایات علیه بشریت» شده باشد.
@VahidHeadli
دولت چین گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره اقدام‌های این کشور علیه اقلیت‌ها در استان سین‌کیانگ را دروغ و اقدامی در هماهنگی با کشورهای غربی علیه خود خواند.
@VahidOOnLi

? @VahidOnli

خروج از نسخه موبایل