• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌یک ناو آمریکایی تلاش نیروی در …

  • کد خبر : 27693
  • 09 شهریور 1401 - 0:00
‌یک ناو آمریکایی تلاش نیروی در …

    ‌یک ناو آمریکایی تلاش نیروی دریایی سپاه پاسداران برای توقیف یک شناور دریایی بدون‌سرنشین و هدایت‌پذیر از راه دور خود را ناکام گذاشت. ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه هشتم شهریور با اعلام این خبر گفت کشتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام «شهید بازیار» ابتدا این شناور متعلق به […]

 

‌یک ناو آمریکایی تلاش نیروی در … 908480001661887806

 

‌یک ناو آمریکایی تلاش نیروی دریایی سپاه پاسداران برای توقیف یک شناور دریایی بدون‌سرنشین و هدایت‌پذیر از راه دور خود را ناکام گذاشت.

ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه هشتم شهریور با اعلام این خبر گفت کشتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام «شهید بازیار» ابتدا این شناور متعلق به ناوگان پنجم را توقیف کرد و سپس در حال یدک کشیدن آن بود که با نزدیک شدن یک ناو و هلی‌کوپتر آمریکایی آن را رها کرد.

در بیانیه ناوگان پنجم آمده که این شناور هفت متری مجهز به چندین حسگر، رادار و دوربین است که در آب‌های بین‌المللی در حال جمع‌آوری داده‌های ردیابی و سایر اطلاعات بود.

به گفته نیروی دریایی آمریکا، هنگامی که دیده شد کشتی ایرانی در حال یدک کشیدن این شناور بدون سرنشین است، نیروهای ایالات متحده ناو تاندربولت که آن اطراف در حال گشت‌زنی بود را اعزام کردند.

همچنین یک هلیکوپتر از مقر ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین عازم محل شد.

تیموتی هاوکینگز، یک سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده، می‌گوید ناو و هلی‌کوپتر آمریکایی بارها با کشتی سپاه پاسداران تماس گرفتند و به‌دنبال اقدامات صورت گرفته، نهایتا کشتی سپاه پاسداران شناور آمریکایی را رها کرد.

دریاسالار برد کوپر، معاون فرمانده فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا، در بیانیه‌ای گفته که «اقدامات نیروی دریایی سپاه پاسداران، فاحش، غیرقابل توجیه و مغایر با رفتار یک نیروی دریایی حرفه‌ای است».

او افزود که نیروی دریایی آمریکا «هوشیاری خود را حفظ خواهد کرد و هرجا که قوانین بین‌المللی اجازه دهد اقدام به پرواز، دریانوردی و انجام عملیات می‌کند و در عین حال نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین را در سرتاسر منطقه ترویج می‌کند».

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران هنوز به این خبر واکنش نشان نداده‌اند… @VahidHeadline

RadioFarda_

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=27693

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.