• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌?آژانس بین‌المللی انرژی اتمی …

  • کد خبر : 27621
  • 08 شهریور 1401 - 0:30
‌?آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  …

    ‌?آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید ایران در یکی از سه آبشار سانتریفوژهای پیشرفته «آی‌آر -۶» در نطنز غنی‌سازی اورانیوم را آغاز کرده است. خبرگزاری رویترز روز دوشنبه هفتم شهریور گزارش داد که به نسخه‌ای از گزارش جدید آژانس دست یافته است که می‌گوید ایران از آبشار ۱۷۴ تایی سانتریفوژهای پیشرفته برای غنی‌سازی اورانیوم […]

 

‌?آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  … 045641001661803202

 

‌?آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید ایران در یکی از سه آبشار سانتریفوژهای پیشرفته «آی‌آر -۶» در نطنز غنی‌سازی اورانیوم را آغاز کرده است.
خبرگزاری رویترز روز دوشنبه هفتم شهریور گزارش داد که به نسخه‌ای از گزارش جدید آژانس دست یافته است که می‌گوید ایران از آبشار ۱۷۴ تایی سانتریفوژهای پیشرفته برای غنی‌سازی اورانیوم در سطح بالای پنج درصد استفاده می‌کند.
دو آبشار دیگر، یکی در حال آماده شدن برای غنی‌سازی اورانیوم است و در دیگری هنوز گاز هگزافلوراید تزریق نشده است.
@VahidHead

?بیانیه مقتدی صدر مبنی بر کناره‌گیری از سیاست واکنشی به بازنشستگی آیت‌الله سید کاظم حائری بود که بسیاری از پیروان آقای صدر مقلد او هستند. آیت‌الله حائری روز یکشنبه اعلام کرد که از مرجعیت کناره‌گیری می‌کند و از مقلدین خود خواست به جای مراجع شیعه عراقی در شهر نجف، از آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، پیروی کنند.
این تصمیم ضربه بزرگی به مقتدی صدر تلقی می‌شود. آقای صدر در بیانیه خود گفت کناره‌گیری آیت‌الله کاظم حائری «به اراده او اتخاذ نشده است».
صدها نفر از هواداران این روحانی پر نفوذ شیعه به فاصله کوتاهی پس از اعلام کناره‌گیری او به کاخ ریاست‌جمهوری در میدان جمهوری بغداد و دیگر اماکن دولتی یورش بردند که بر اساس آخرین گزارش‌ها، در جریان درگیری‌ها دستکم ۱۰ نفر کشته شدند. خبرگزاری فرانسه از مرگ ۱۲ نفر خبر داده است.
@VahidHead
مجید میراحمدی، معاون امنیتی وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد با توجه به ناآرامی‌های عراق و مقررات منع آمد و شد، مردم تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند و منتظر اطلاع‌رسانی وزارت کشور برای عبور از مرزها باشند.
@VahidOOnLine
پیشتر هم نیروهای امنیتی عراق، قانون منع «کامل» تردد در سراسر این کشور را اعلام کردند.
@VahidHead

?مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید در حالی که کشورهای اروپایی خواهان رهایی از نفت روسیه هستند، نفت ایران به‌عنوان یک منبع انرژی برای آن‌ها بهتر خواهد بود.
جوزب بورل گفت به نظر او توافق برای احیای برجام می‌تواند یک میلیون بشکه به صادرات روزانه نفت ایران اضافه کند.
او اظهار داشت: ایران هم‌اکنون نفت خود را به چین می‌فروشد و احیای برجام برای ایران نیز خوب خواهد بود؛ چرا که وارد بازارهای بین‌المللی شده و نفت خود را به قیمت بهتری به فروش می‌رساند.
چین با تخفیف‌های چشمگیری نفت ایران را می‌خرد و تنها مشتری آن است.
@VahidHead

?تیم ملی والیبال جوانان ایران با برتری ۳-۱ مقلب هندوستان، قهرمان آسیا شد
@VahidOOnLine

?مقام‌های طالبان برای نخستین بار به چند سینما در کابل اجازه دادند که برای نمایش فیلم‌های محدودی بازگشایی شوند. بنا به گزارش‌ها، چهار سالن نمایش، از جمله سینماهای «آریانا» و «نما رسانه» در کابل از روز شنبه فیلم‌های کوتاه یک جشنواره فیلم را نمایش می‌دهند.
@VahidAfLine

?یک دادگاه در ترکیه روز دوشنبه طی حکمی اعلام کرده است گلشن، ستاره موسیقی پاپ این کشور، از بازداشت پیش از محاکمه به حبس خانگی منتقل می‌شود.
@VahidHead

?آژانس فضایی آمریکا، ناسا اعلام کرد که پرتاب اولین موشک از طرح جدید این سازمان برای اعزام فضانوردان به کره ماه به‌دلیل نشت در مخزن سوخت و نقض فنی در موتور لغو شده است.
اولین تاریخ محتمل برای پرتاب این موشک روز جمعه اعلام شده ولی ممکن است باز هم به تاخیر بیافتد.
هدف طرح «آرتمیس» اعزام مجدد فضانوردان به کره ماه پس از توقف طرح «آپولو» در حدود ۵۰ سال پیش است.
@VahidHead

? @VahidOn

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=27621

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.